Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Klykken

$2213 før split! Mandag blir $442 kursen om premarket står stille. Spanande! Får håpe battery day innfrir og vel så det! 👍
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Har lurt litt på om det er mange uerfarne/nye aksjekjøpere som har misforstått og tror de får fem ganger så mye verdi etter splitt? (Ikke fem ganger antall aksjer til samme verdi)

Klykken

#3452
Nordnet melder iallefall 5x verdi idag, så kan i en mikroskopisk grad forstå at noen kan tro at de bare får penger kastet etter seg. 😁
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Electric cars in Norway

Tesla kursen vil fortsette opp hvertfall frem til battery day. Ser ingen andre negative momenter. Og tech FANG aksjene går jo også så det suser.....  :+1: :+1:

Cobos

Tja utifra Nordnet kontoen min idag, tipper jeg Tesla kommer til å ha et massivt fall i aller nærmeste fremtid, størrelseorden 80% faktisk :)
Idag har jeg mer hos Nordnet enn familien klarer å tjene med god lønnsøkning alle årene sammenlagt hvis vi jobber til vi er 70 begge to. Og vi er i 40 årene :) Hyggelige summer i 2 dager :)
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

RuneW

Ser ut til at Nordnet har fått orden på sysakene så. Jeg har i alle fall fått 5 ganger så mange aksjer pålydende $443-ish.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Morsomt at prisen etter splitt er over «funding secured»

eisa01

Er det noen som har vurdert om man børe kjøpe den tyske noteringen av aksjen for å ha det på en ASK, for å slippe gevinstbeskatning hvis man skulle selge?

Prøvde å spørre om det på TMC, men fikk ingen svar :)

Wenche

Sitat fra: eisa01 på søndag 30. august 2020, klokken 22:21
Er det noen som har vurdert om man børe kjøpe den tyske noteringen av aksjen for å ha det på en ASK, for å slippe gevinstbeskatning hvis man skulle selge?

Prøvde å spørre om det på TMC, men fikk ingen svar :)

https://aksjenorge.no/aksjesparekonto/ofte-stilte-sporsmal-svar/

«Q: Kan alle aksjer og aksjefond plasseres i denne kontoen?

A: Alle børsnoterte aksjer hjemmehørende i EU/EØS kan plasseres i Aksjesparekontoen. Dette gjelder også aksjefond. Fondene må dessuten ha en aksjeandel på minimum 80%. Rentefond eller fond med en større renteandel faller ikke innenfor ordningen.

Aksjer som ikke er hjemmehørende i EU/EØS kan altså ikke plasseres i Aksjesparekontoen. Frontline er et eksempel på aksjene som ikke kan inngå i aksjesparekontoen, da de er registrert på Bermuda. Identifikasjonskoden (kalt ISIN) på aksjen kan gi en indikasjon på selskapets hjemland. Du kan finne denne under selskapsinformasjonen på børsens side, som for eksempel Frontline, hvor ISIN er BMG3682E1921. En norskregistrert aksje har ISIN som starter med bokstavene NO. (Obs: samme logikk gjelder ikke for rentepapirer, men de inngår heller ikke i Aksjesparekonto. Du må også dobbeltsjekke med din tilbyder om en aksje er innenfor/utenfor EØS).»

Tesla er ikke hjemmehørende i Eu/Eøs, så da kan du nok ikke kjøpe den på ASK. Men slik jeg forstår det, er det flere som benytter Zero konto hos Nordnet, for å kunne trade/handle og selge uten å få gevinstbeskatning ved realisasjon. Zero er et slags forsikringsprodukt, hvor du betaler en premie i året for kontoen. Tror det er flere her som har Zero konto, og som kan hjelpe deg videre. Jeg har konto i USA, og betaler vanlig norsk skatt.
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Klykken

#3459
Zero-konto her. Veldig kjekt for nybegynnere - nordnet ordner alt av beskatning og selvangivelse. Ingen beskatning før du tar avkastning ut av kontoen. Ulempen er at du ikke fysisk "eier aksjen" med IKZ (zero-konto), men at nordnet eier de. Men du får likevel alle økonomiske fordeler som om du hadde eid. Kostnaden for ikz er mikroskopisk.

https://www.nordnet.no/no/tjenester/kontoer/investeringskonto-zero
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Nå er det like før de åpner etter splitt.

Kurs 442 og bikker litt over og litt under i premarket. Noen som satser på videre oppgang og har tenkt å kjøpe seg inn nå?

arvid44

Jeg har nok lyst til å gå inn med mer , men trenden i premarkedet var ned fra morgen , starta på 458 og er nå nede på 443 , så venter nå for å se an etter at US åpner. Kanskje kommer den til å gå under 400 i løpet av dagen ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

SurSnasen

Sitat fra: knut.aulie på mandag 31. august 2020, klokken 15:09
Nå er det like før de åpner etter splitt.

Kurs 442 og bikker litt over og litt under i premarket. Noen som satser på videre oppgang og har tenkt å kjøpe seg inn nå?

Umulig å vite. All fornuft er for lengst priset inn i aksjen. Slik prisingen er nå, er det blitt en ren gambling-aksje, noe det virker som mange "investorer" sliter med å ta inn over seg.

Counterpointer

Den spratt rett til 460 nå og stiger fortsatt fornuft eller ikke....

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA