Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Skjønner ikke hva du mener

Hva er likheten lizzom


Øyvind.h

Det kommer helt an på hvilken situasjon selskapet var i ved kurs startdato i grafen.
Om omsetning, overskudd og vekstpotensial er likt er det urovekkende.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Jeg tenker at nettopp det at de ikke er like i omsetning, overskudd, osv nettopp er det rare. Det går altfor bra med aksjekursen, for altfor mange selskaper siste tiden. Jeg driver vel og innser at jeg ikke forstår meg på aksjer.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

xerxes

Endelig er jeg noen tusen i pluss på bull x3 derivatet mitt som jeg plasserte før Q2 tallene. Veldig skuffende å se den halvere seg i verdi tross kjempetall, så det var jaggu på tide. Nå tror jeg at det er like greit å beholde den en mnd til, til battery day er overstått.

xerxes

Synes jeg ser mange langtidsinvestorer som takker for seg og casher inn for tiden. Samme så jeg da aksjen bikket 400, 900, 500, 800, 900, 1200, 1400, 1600, 1780, 1800, og nå 1900.

Vanskelig å time folkens. Personlig er jeg veldig positiv langsiktig sett. Trenger jeg pengene ville jeg solgt nå, men hvis ikke så ser jeg ingen grunn til å selge nå. Forrige gang jeg solgte kjøpte jeg tilbake dagen etterpå, dyrere. Føltes feil.

Kult å treffe riktig (f eks på 900 før corona) og kjøpe billig tilbake. Det klarte jeg ikke. Men veldig kjipt å selge og se aksjen kjøre fra deg slik som de siste dagene også. Her er det vinn eller forsvinn for min del. Perspektivet er foreløbig satt på å se an ståa igjen ca 2025-2030.

Sjøhyene

Sitat fra: daktari på tirsdag 18. august 2020, klokken 22:23
Fler enn meg som aner ugler i mosen når man ser disse grafene?
jepp, massiv asset inflation. Absolutt alt stiger nå.
Men er nok heller verdien på fiat som går ned heller enn verdien på alt annet som går opp.
Forsåvidt ikke ulogisk når man tenker på de enorme mengdene med cash som pumpes inn i alle verdens markeder.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Klykken

Tesla aksjer splittes 1-5 neste uke. Faller minimalt før det, mener jeg. Heller at det økes litt før ukesslutt neste uke. Tipper >2000
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Larsebass

Ny ATH. $1949 er friskt. :-) Mistenkte først at det var kommet noen nyheter om S&P, men finner ingenting.
Tesla X75D.

Cobos

$1949 er ikke friskt, $1996 er friskt :-P

Som xerxes sier jeg trenger ikke pengene. Billig sommerferie gjør at det er godt med penger på konto til noen ekstra turer på restaurant. Selge aksjer er vel først aktuelt når jeg mener jeg trenger en Model S i hver farge sånn for å kunne tilpasse dagsstemningen :) For meg er det to helt forskjellige "kurver" med penger, det ene er sånn for å dekke regninger og slikt, den andre er for å drastisk endre livsstil, langtids spareprosjekt og slikt.
Jeg solgte jo 10 da på $1000, men mest for å feire :)
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Takayama

Regner med at den går til 2100 før splitten. Da blir det "Funding secured" :D

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Veggen

2020  :o
Jeg er jo svoren long, men begynner å sitte litt urolig i stolen nå.
Det er noe muffins på gang.

Counterpointer

Tenke seg til at for et år siden var det noen som spådde 1000 og de fleste tenkte at det var langt i fremtiden, nå er den over 2000.

Nå tror jeg snart ARK invest sin prognose på 7000 kommer til å slå til (ja etter splitten).

Tesla er nå verd 374 milliarder

Klykken

Mange som nådde nye høyder idag av tech. Kall det hva dere vil, og for all del selg om dere tror det sprekker. Jeg tror derimot IKKE det sprekker, og at 2000 (400 etter splitten) er småpenger å regne om noen år. Fortsetter å kjøpe ved anledning, noe som blir lettere etter splitt for oss vanlige dødlige. 👍
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Wenche

#3419
«Skrevet av: knut.aulie
på: Tirsdag 18. August 2020, klokken 09:50
Men jeg er sikker på at kursen kommer til å være 1/5 den 21.08»

Du mente kanskje 31.08? For så vidt jeg forstår, følger rettigheten til splitt  aksjen tom uken etter 21.08, og handles da til «normale» kurser.
Du må være eier ved åpning 31.08, for å få med splitten. 31.08 får du ganget opp dine aksjer med 5, og de handles til 1/5 av kursen.
Normalt er dagen etter (Ex dato), på vanlig «utbytte», en dag hvor aksjen selges uten utbytte, og kursen avspeiler at «utbyttet» er utdelt/avsatt til de som eide aksjene dagen før ex dagen.

Her er en enkel tydelig forklaring, med eksempler på hva som skjer med dine aksjer eller opsjoner i TSLA:

https://www.tdameritrade.com/investment-products/trade-stocks/aapl-tsla-apple-tesla-stock-splits-2020.page

By the way; TSLA ATH intraday $2021,99, ATH sluttkurs 2001,83 🚀🍾🥂😎

Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA