Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: xerxes på mandag 13. juli 2020, klokken 13:5515 000 i 2025 (gitt at det ikke blir et globalt krakk)

Er det ikke nettopp slike kriser som akselererer utviklingen? Og det kommer selskaper som Tesla til gode. Et nytt globalt krakk vil "riste i treet" igjen så de svake faller av og Tesla o.l. kommer styrket ut av det.

Magnus Hansen

Kriser er tydeligvis gull for aksjemarkedet. Sentralbanker og stater kaster rundt seg med penger som har en tendens til å havne i aksjemarkedet i stedet for der de faktisk hadde gjort nytte for seg..

Counterpointer

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 14. juli 2020, klokken 22:21
Kriser er tydeligvis gull for aksjemarkedet. Sentralbanker og stater kaster rundt seg med penger som har en tendens til å havne i aksjemarkedet i stedet for der de faktisk hadde gjort nytte for seg..
Kapital har en sterk tendens til å havne hos de som har mest fra før.

Tesla har definitivt kommet styrket ut av denne krisen så langt, det er ikke det verste stedet kapital kunne akkumulert seg selv om det ikke var intensjonen.
Her i Norge bruker vi jo store midler på å forsøke å redde Norwegian..... (blandt mye annet)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: xerxes på mandag 13. juli 2020, klokken 13:55jeg predikerer: 2000+ i desember, 2500+ i februar.

15 000 i 2025 (gitt at det ikke blir et globalt krakk)
Du er klar over at 15000 tilsier en verdi på $2800 mrd? Altså f.eks mer enn Apple og Google til sammen?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tellus

Tror nok vi har forlatt enhver rasjonell prising for lenge siden. 2, 3 eller 4.000 dollar ? Spiller ingen rolle. 40.000 ? Hvorfor ikke. Tall er tall.... :)

Klykken

Det vil bli en splitt.
Noen sa at én 1987-aksje fra Apple ville vært 20000$ idag hvis de ikke splittet de fire gangene det har blitt gjort oppgjennom.

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emurof

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 14. juli 2020, klokken 23:17
Sitat fra: xerxes på mandag 13. juli 2020, klokken 13:55jeg predikerer: 2000+ i desember, 2500+ i februar.

15 000 i 2025 (gitt at det ikke blir et globalt krakk)
Du er klar over at 15000 tilsier en verdi på $2800 mrd? Altså f.eks mer enn Apple og Google til sammen?

Apple og Google vil nok også vokse, men hvis Tesla dominerer energilagring, biler, autonomi, solceller, osv. så er det en god del separate men integrerte forretningsområder som alle vil bidra til verdisettingen av Tesla. Musk selv sa jo noe slikt som at Tesla egentlig er som en samling med selskaper.

Caffe

I forbindelse med at Tesla har framlegging av kvartalsresultat så har Tesla en telefonkonferanse hvor de svarer på spørsmål. Disse spørsmålene er stemt opp av aksjonærer på appen Say. Har noen her vært med på å stemme på spørsmål? Itilfelle, hvilken megler bruker dere?
--------
Oslo
Blå LEAF 2013 mod.
Svart Tesla S 85 2015 mod.
Blå Tesla S 2019 LR raven

emurof

Sitat fra: Caffe på onsdag 15. juli 2020, klokken 23:50
I forbindelse med at Tesla har framlegging av kvartalsresultat så har Tesla en telefonkonferanse hvor de svarer på spørsmål. Disse spørsmålene er stemt opp av aksjonærer på appen Say. Har noen her vært med på å stemme på spørsmål? Itilfelle, hvilken megler bruker dere?

Tror det kun er mulig for aksjonærer i USA, eller i det minste aksjonærer som eier aksjene selv. Hvis man handler gjennom f.eks. Nordnet så lurer jeg på om det er noe som gjør at man ikke står som eier på papiret eller noe slikt.

geear

Tror man må ha amerikansk bank/megler for å få kjøpt direkte. Hvis det går uten personnummer?

Klykken

Sitat fra: emurof på torsdag 16. juli 2020, klokken 22:22
Hvis man handler gjennom f.eks. Nordnet så lurer jeg på om det er noe som gjør at man ikke står som eier på papiret eller noe slikt.
IKZ-konto er et Nordnet-produkt hvor de fungerer som holdingselskap for deg. De kan "leie ut" aksjene til fond etc uten at det påvirker deg på noen måte bl.a..
IKZ-kontoen kan du trade frem og tilbake på og skatter ikke før du fysisk tar pengene ut av kontoen.

Ikke lest meg opp på alle fordeler og ulemper, men i korte trekk er dette hovedgreiene.

De har også rene aksjekontoer, bl.a. AKS som alle andre banker. Det du beskriver er kun IKZ-konto.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emurof

Sitat fra: Klykken på torsdag 16. juli 2020, klokken 23:37IKZ-konto er et Nordnet-produkt hvor de fungerer som holdingselskap for deg. De kan "leie ut" aksjene til fond etc uten at det påvirker deg på noen måte bl.a..
IKZ-kontoen kan du trade frem og tilbake på og skatter ikke før du fysisk tar pengene ut av kontoen.

En ulempe er at de tar en del for valutaveksling. Man kan ikke bruke valutakonto, så man betaler 0,5% i stedet for 0,25% påslag for valutaveksling eller noe slikt.

SitatDe har også rene aksjekontoer, bl.a. AKS som alle andre banker. Det du beskriver er kun IKZ-konto.

Ok, så da skal man i teorien kunne stemme på årsmøte m.m.?

Klykken

Antageligvis, på norske aksjer.

Blir litt action til uken nå da med Q2-rapport. Rally?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

xerxes

Sitat fra: Klykken på søndag 19. juli 2020, klokken 14:49
Antageligvis, på norske aksjer.

Blir litt action til uken nå da med Q2-rapport. Rally?

kjøpte litt 3x bull, så satser på det blir en bra uke :-)

emurof

Sitat fra: xerxes på mandag 20. juli 2020, klokken 00:26
Sitat fra: Klykken på søndag 19. juli 2020, klokken 14:49
Antageligvis, på norske aksjer.

Blir litt action til uken nå da med Q2-rapport. Rally?

kjøpte litt 3x bull, så satser på det blir en bra uke :-)

Bull/Bear bør man da ikke sitte i over flere dager? Er det ikke bedre med Mini Futures da (selv om gearingen nå er veldig lav)?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA