Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Øyvind.h

Fokuset ligger på hva de ikke har klart, og hva de ikke har klart til forventet tid.
For meg er det viktigere å se på hva de faktisk har klart, hvordan veien har blitt til mens selskapet vokser. Lastebil, truck og noen av fabrikkene var ikke på min radar for noen år siden i hvert fall.
Tipper det fortsetter slik i fremtiden også. Bommer på noen områder. Overrasker på andre. Alle blir fornøyde, både de som liker og de som misliker selskapet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

HåkonE

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 30. juni 2020, klokken 22:42Reservasjonsinnbetalingen betales gjerne med kredittkort - dette er en dyr betalingsløsning for Tesla der kredittkortselskapet gjerne tar omkring 2%. 2% av differansen på $900 for 500.000 kunder per år utgjør $9 mill i tapt profitt per år.

Gitt at kunden betaler med kreditt-kort, så er det vel et 2% engangsfee ja. 2% rente (minus de som benytter andre betalingsløsninger) må da fordeles over x antall år mens kunden venter på produktet, hvilket gjør det nært gratis for et lån. Og det med 0,- sikkerhet ovenfor lånegiver. 

Å snakke om noe som helst tapt profitt i denne sammenheng har kun marginal relevans om pengene står på sperret konto. Gjør de det?

Hvis ikke er det jo gratis penger. I tillegg kan de gå til banker og investorer og slenge 0,5 millioner reservasjoner på bordet for enda mer dollar.

Det er jo smarte mennesker i Tesla, også når det kommer til økonomi. Det har de jo demonstrert flere ganger. Tror ikke man bør være naiv.

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 30. juni 2020, klokken 22:42Den første går på at det er vanskelig å vite hva som kreves av tiltak før man er i gang med tiltakene. Det kan aldri utelukkes at man må kutte stillinger, ettersom man vet aldri hva som kommer til å skje. Se på f.eks SAS og Norwegian - de hadde sikkert ikke planlagt å si opp ansatte i år.

Men....din forklaring på det åpenbare endrer jo ingenting. Poenget er jo at Elon sier ting (som vi begge er enige om) han aldri burde si.

Påstandene fra flere her jeg kommenterer er at Elon alltid holder det han sier.

Når du lover din bedre halvdel at du er hjemme til 1600 for å mate barna og du først dukker opp om 2 uker, holder du da det du lover?

Selvsagt kan man forsøke å forklare det med at tiden går, man kommer alltid til slutt, det var overskyet, stort sett snakker man sant og det er vanskelig å spå fremtiden, men et ****** spetakkel blir det uansett.  :laugh:

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 30. juni 2020, klokken 22:42Den andre kan man notere seg at Musk inngikk forlik på, der han ikke innrømmet noe skyld.
Man inngår ikke forlik uten å skjønne at man på et eller annet sett har tabbet seg ut.

Tesla gikk ikke privat. Hva du og jeg måtte mene om det er jo irrelevant for påstanden her.

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 30. juni 2020, klokken 22:42Den tredje går igjen på at det er vanskelig å vite fremtiden.

Yes! :laugh:

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: HåkonE på tirsdag 30. juni 2020, klokken 23:26Gitt at kunden betaler med kreditt-kort, så er det vel et 2% engangsfee ja. 2% rente (minus de som benytter andre betalingsløsninger) må da fordeles over x antall år mens kunden venter på produktet, hvilket gjør det nært gratis for et lån. Og det med 0,- sikkerhet ovenfor lånegiver. 

Å snakke om noe som helst tapt profitt i denne sammenheng har kun marginal relevans om pengene står på sperret konto. Gjør de det?

Hvis ikke er det jo gratis penger. I tillegg kan de gå til banker og investorer og slenge 0,5 millioner reservasjoner på bordet for enda mer dollar.
Pengene står ikke på sperret konto i de fleste markedene. Men Tesla trenger ikke penger. De trenger å kunne vise til overskudd. Da er alt som reduserer overskuddet negativt.

Sitat fra: HåkonE på tirsdag 30. juni 2020, klokken 23:26Man inngår ikke forlik uten å skjønne at man på et eller annet sett har tabbet seg ut.
Tull. Man inngår forlik om en sak ikke er verdt bryet.

Sitat fra: HåkonE på tirsdag 30. juni 2020, klokken 23:26Tesla gikk ikke privat. Hva du og jeg måtte mene om det er jo irrelevant for påstanden her.
Musk sa ikke at han definitivt skulle ta Tesla av børs. Han sa han vurderte det. Den vurderingen gikk i den retningen at han ikke tok Tesla av børs.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Wenche

#3093
Hei igjen 😊  Ny ATH sluttkurs i dag på $1079,81 😎 Blir spennende å se hva Tesla har klart å levere i kvartalet, fasit om få dager. Dessverre har nybilsalget generelt i verden stupt, så hvis de klarer å gå i pluss dette kvartalet, så har de god kontroll. Det er ventet at kvartalet blir dårlig, pga. Corona. Overrasker de positivt, så kan det bli en opptur. Uansett så er det dessverre utviklingen av Covid19, som styrer verdensøkonomien nå😶
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

1000kwh

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 30. juni 2020, klokken 22:48
Fokuset ligger på hva de ikke har klart, og hva de ikke har klart til forventet tid.
For meg er det viktigere å se på hva de faktisk har klart, hvordan veien har blitt til mens selskapet vokser. Lastebil, truck og noen av fabrikkene var ikke på min radar for noen år siden i hvert fall.
Tipper det fortsetter slik i fremtiden også. Bommer på noen områder. Overrasker på andre. Alle blir fornøyde, både de som liker og de som misliker selskapet.
Hvis vi ser på hva andre selskaper klarer så blir uansett Teslas fremgang helt unik.

Tesla klarer å produserer både batterier og biler i stoet antall. Det er viktig.

HåkonE

Jeg ser du tar en "Divide and conquer" hva listen over brutte løfter gjelder og forsøker å marginalisere sakene, men resultatet er likevel det samme - dette er ikke levert. La oss ikke glemme opprinnelig påstander.

Viktig å ta med seg når man diskuterer aksjekurs og tidsrammer. 7000$ innen få år er nevnt. Det fordrer at man ikke bare leverer, men også innenfor tidsaspektet man her snakker om.

De fleste her inne virker å være enige om at dagens kurs har tatt høyde for fremtidig suksess allerede. Skal man forsøke å være litt ærlig ovenfor utenforstående småsparere som vurderer å gå inn nå, så bør man være litt ærlig om historikken og hva dagens kurs egentlig representerer.

Sistnevnte er jo ikke ment som kritikk mot Elon (slik flere her virker å oppfatte det som, og starter et voldsomt personfokusert semantikk-debatt), men jeg har lite til overs for informasjon som potensielt kan gi et feil inntrykk hva gjelder en investering (Tesla eller Coca Cola).

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 30. juni 2020, klokken 23:39
Sitat fra: HåkonE på tirsdag 30. juni 2020, klokken 23:26Gitt at kunden betaler med
Å snakke om noe som helst tapt profitt i denne sammenheng har kun marginal relevans om pengene står på sperret konto. Gjør de det? 
Pengene står ikke på sperret konto i de fleste markedene. Men Tesla trenger ikke penger. De trenger å kunne vise til overskudd.

Dette gir liten mening.

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 30. juni 2020, klokken 23:39
Sitat fra: HåkonE på tirsdag 30. juni 2020, klokken 23:26Man inngår ikke forlik uten å skjønne at man på et eller annet sett har tabbet seg ut.
Tull. Man inngår forlik om en sak ikke er verdt bryet.

Musk ble saksøkt som følge av "false and misleading statements". I søksmålet skrev SEC at Musk hadde sagt at "funding secured" og at det var en investor fra Saudia Arabia som stod som sikkerhet, men at pengene verken var sikret der eller andre steder. Elon har i lang tid vært negativ til shortere, og flere mente dette var et bevisst forsøk på å ta de.

Musk var "deeply saddened and disappointed"  ang. søksmålet.

Saken endte opp med at han selv måtte betale 200 000 000, Tesla måtte også betale 200 000 000. Pengene skulle fordeles til flere som hadde blitt skadelidende. Elon måtte også gå fra sin rolle som chairman i 3 år og all fremtidig kommunikasjon relevant for investorene måtte godkjennes. Elon selv ga utrykk for at han var svært brydd over denne saken. Han kunne forsøkt saken selvsagt, men skjønte jo at dette var letteste vei ut. Å bli anklaget for å manipulere markedet i US er ingen liten anklage.

Nylig kom det også frem at han står ovenfor 9 søksmål til fra andre investorer.

U.S. District Judge Edward Chen: "So read, the statement is not true,"

Espen Hugaas Andersen

#3096
Sitat fra: HåkonE på onsdag 01. juli 2020, klokken 07:52Dette gir liten mening.
Joda. Tesla hadde omkring $8 mrd i cash ved slutten av Q1. 500k Cybertruck reservasjoner utgjør $0,05 mrd, som er helt irrelevant. Det utgjør altså en forskjell på 0,6% på totalen.

Men ser man på overskudd, så hadde de et overskudd på $68 millioner i Q1. Da vil en forskjell på $2 millioner i kredittkortgebyrer utgjøre 3% av overskuddet. Og alt tyder på at Q2 kan være enda nærmere underskudd enn Q1, pga nedstengningen av Fremont. I teorien kan man ende opp med at det eneste som gjør at Tesla klarer overskudd i Q2 er at reservasjonsbeløpet er $100 i stedet for et høyere beløp.

Si reservasjonsbeløpet var $5000 - da ville Tesla måtte ut med $10 millioner i gebyrer på salg/reservasjon av 100.000 biler i Q2. Det ville være svært mye av overskuddet som ble utradert. Greit nok, de ville få inn $490 mill i ekstra lånte penger, men den forskjellen betyr bare at de har $6.49-$7.49 mrd mer enn de trenger, i stedet for $6-$7 mrd mer enn de trenger...

Overskudd vs underskudd er en stor forskjell, som definitivt påvirker hvordan Tesla oppfattes av markedet.

Sitat fra: HåkonE på onsdag 01. juli 2020, klokken 07:52Musk ble saksøkt som følge av "false and misleading statements". I søksmålet skrev SEC at Musk hadde sagt at "funding secured" og at det var en investor fra Saudia Arabia som stod som sikkerhet, men at pengene verken var sikret der eller andre steder. Elon har i lang tid vært negativ til shortere, og flere mente dette var et bevisst forsøk på å ta de.

Musk var "deeply saddened and disappointed"  ang. søksmålet.

Saken endte opp med at han selv måtte betale 200 000 000, Tesla måtte også betale 200 000 000. Pengene skulle fordeles til flere som hadde blitt skadelidende. Elon måtte også gå fra sin rolle som chairman i 3 år og all fremtidig kommunikasjon relevant for investorene måtte godkjennes. Elon selv ga utrykk for at han var svært brydd over denne saken. Han kunne forsøkt saken selvsagt, men skjønte jo at dette var letteste vei ut. Å bli anklaget for å manipulere markedet i US er ingen liten anklage.
Det er ikke noe tvil om at Musk helst skulle kjempet mot SEC. Det har han uttrykt ved flere anledninger. Men å kjempe mot SEC ville tatt mange år og ha et usikkert utfall. Det er ikke uvanlig for folk å bli uskyldig dømt. Og hele tiden ville dette ha hengt over Tesla og Musk, med konstante mediasaker o.l.

Så Musk valgte å bruke 0,04% av formuen sin på å betale SECs krav, og fortsette med livet sitt. (For en mer normal person med f.eks 2 mill i formue tilsvarer dette å betale et parkeringsgebyr på 800 kroner.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tiger123

#3097
Jeg kan starte "tallskredet" som kommer fremover nå:

6,7% - markedsandel i første halvår i Norge for Tesla (kun elbiler).

mthoring

Mistenker at det først og fremst er dårlig tilgjengelighet på biler som har gjort at tallene har blitt så svake i første halvår for Model 3 i Norge. Har fulgt med på oversikten over biler på lager, og jeg har vel knapt sett en eneste Model 3.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

HåkonE

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 01. juli 2020, klokken 09:06
Sitat fra: HåkonE på onsdag 01. juli 2020, klokken 07:52Dette gir liten mening.
Joda. Tesla hadde omkring $8 mrd i cash ved slutten av Q1. 500k Cybertruck reservasjoner utgjør $0,05 mrd, som er helt irrelevant. Det utgjør altså en forskjell på 0,6% på totalen.

Det høres jo ut som de hele veien har flommet over av penger når du leker med tall på denne måten uten å nyansere hva som foregikk eller ta med gjeld.

I 2018 sa Musk i et intervju at de var uker unna å tom for cash, og at de var "bleeding money like crazy"

I 2019 etter Tesla hadde hentet inn 2.7 milliarder USD sa Elon at de ville gå tom på 10 mnd. om de ikke gjorde noe drastisk. Han skulle personlig begynne å se på lønnskostnader.

I slutten av 2019 begynte de å legge ut Cybertruck for reservasjoner. Planen rundt reservering var selvsagt planlagt en stund. Du tror ikke lett tilgjengelig kapital var et interessant tema i denne perioden fordi kapitalkostnadene bare nesten var gratis?

I begynnelsen av 2020 hadde de 13 milliarder USD i gjeld.

(nei, Musk er nok ikke like stresset i dag, men det er irrelevant)

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 01. juli 2020, klokken 09:06Så Musk valgte å bruke 0,04% av formuen sin på å betale SECs krav, og fortsette med livet sitt. (For en mer normal person med f.eks 2 mill i formue tilsvarer dette å betale et parkeringsgebyr på 800 kroner.)

200 mill. USD i bot, 200 mill USD for Tesla, mistet stillingen sin og må passes på som et barn når han skal si noe i sosiale medier ikke er vel ikke så veldig normalt i "rettsalens land" når man er så sterkt uenig i en sak og har lommene stappet full av dollar.

Ang. skyldspørsmålet, uttalelsen stod på trykk for en hel verden, Elon har åpenbart ikke å klart å dokumentere den for SEC og en dommer har konkludert med at det var løgn. Det ble estimert at formuen til Elon Musk økte med 3,6 milliarder USD pga. den uttalelsen (enorm personlig vinning). Samtidig likte han ikke shortere (nok et motiv). Skal vi virkelige være så naive at vi blander inn "uskyldig dømte" i denne saken?

Og det regnestykket ditt tror jeg du skal bytte kalkulator på. Og husk da å bruke formue på det tidspunktet dette skjedde.

Apropos formue (i dette tilfellet eierandeler i TESLA), representerer selvsagt ikke det man har i fri kapital.

Til slutt kan man jo drodle litt rundt om 200 mill. USD bare var småpenger for Tesla på et tidspunkt der Elon sa de var uker unna å tom for penger.

Altså, "dette var bare en parkeringsbot Elon betalte for å ikke bli uskyldig dømt"-scenarioet er bare tøys.

Og dette dypdykket ned i marianergropen om alt mulig annet kan sikkert virke effektiv for å divergere så langt unna den kjedelige listen som mulig, men endrer jo ingenting; det Elon Musk lover, stemmer slettes ikke alltid. Langt i fra. 

Tilbake til topic. Omtrent 3 gangeren på 3 måneder. :laugh:

emurof

Sitat fra: HåkonE på tirsdag 30. juni 2020, klokken 21:38
Sitat fra: emurof på tirsdag 30. juni 2020, klokken 14:35
Sitathttps://en.wikipedia.org/wiki/Elon_Musk
Jeg kan ikke se at dette svarer på spørsmålet. Det er bare en generell artikkel om Musk. Du må presisere hva du snakker om.

Linken du fikk ramser opp alle aktive selskaper Elon Musk er aktiv i per d.d.

Ja, og så? Han har vært aktiv i disse i mange år allerede, så hvilken relevans har det for Tesla i dag?

Sitat
Sitat fra: emurof på tirsdag 30. juni 2020, klokken 14:35Du hadde sittet og tviholdt på Nokia-aksjene dine, du, og snakket om hvordan Apple nesten ikke solgte telefoner og bla bla.

Apple aksjen var den aller første aksjen jeg kjøpte faktisk. :laugh: Når det gjelder tech-selskaper som driver med disruptiv utvikling, så gjelder det å være tidlig ute. Får de det til, så blir de ofte hypet opp voldsomt, før de korrigerer seg og man kan begynne å tenke langsiktig (basert på det fundamentale og potensiale for videre vekst).

Tesla har hatt en eksplosiv vekst allerede og er inne i en periode på noen måneder med helt ekstrem vekst. Min erfaring er at markedet kommer med en korrigering før selskapet går over i en mer normal vekst. Jeg kan gå inn igjen om jeg ser en slik korrigering, men ikke på nåværende tidspunkt.

Tesla korrigerte jo ned like før viruskrisen. Før dette korrigerte den opp etter å ha ligget kunstig lavt lenge. Poenget her er at du argumenterer som noen som ville insistert på at Nokia var en bedre investering enn Apple da iPhone kom.

Sitat
Sitat fra: emurof på tirsdag 30. juni 2020, klokken 14:35Tesla har blant de mest fornøyde og lojale kundene.

I hjemlandet ja. Andre steder varierer det nok litt. Tesla var for første gang med i Skandinavias største undersøkelse på eiertilfredshet nå, og kom på en skuffende 17.plass. I forhold til antall tvistesaker har de 3,5 ganger så mange saker fra kundene per solgte bil (jf. Forbrukerrådet).

Og likevel er kundene særdeles lojale. Et poeng du hopper glatt over.

Sitat
Sitat fra: emurof på tirsdag 30. juni 2020, klokken 14:35I mellomtiden vil Model Y knuse alt.

Det gjenstår å se. Vil nok komme en ketchup effekt når alle leveringene går ut, men den får en del konkurranse i segmentet neste 1-3 år.

"Det kommer konkurranse" har man altså hørt om lenge.

SitatSå du er altså enig i at for å forsvare dagens verdsetting så må man tenke langsiktig?

Det tar jeg ikke egentlig stilling til fordi jeg ikke klarer å spå kortsiktige svingninger. Jeg registrerer imidlertid at Tesla nå ser ut til å ha potensiale til å gå med overskudd i kvartalet da verden var verst rammet av nedstengning på grunn av viruset.

emurof

Sitat fra: HåkonE på tirsdag 30. juni 2020, klokken 22:16
Sitat fra: emurof på tirsdag 30. juni 2020, klokken 14:53Musk pleier å levere på det han lover, og det er ingen grunn til å tro at Roadster ikke vil ha funksjonaliteten det er snakk om. Her er du i gang med å rakke ned på Tesla og Musk uten å tenke objektivt igjen.

  • I 2013 sa han at alle ladestasjonene skulle få solcellepanel. I 2017 bekreftet han at det var på vei.

  • I 2015 mente han autonomi var klart i 2018.

  • I 2016 sa han at man skulle kunne kjøre på tvers av USA med autonomi i mot slutten av 2017.

  • I 2017 sa han kanskje 3 måneder, maks 6 måneder for full autonomi.

  • I 2019 lovte han 1 million robot-taxi på veiene i 2020. Man mer eller mindre var dum om man ikke kjøpte en Tesla med ekstrautstyr tilsvarende en god bruktbil (FSD), da en Tesla skulle være en utmerket inntektskilde for deg.

  • I 2018 sa han at de måtte sparke 9% av de ansatte for å slippe å aldri gjøre det igjen. 7 måneder senere kuttet han 7% til. 

  • I 2018 sa han at "Funding secured" for å ta Tesla privat. Tiltalt for bedrageri av SEC for den.

  • I Januar 2019 sa han at Q1 (og alle fremtidige kvartalsresultater) skulle gå i pluss. Q1 endte i minus.

  • I 2016 sa Elon at de ville produsere 0,5 millioner biler i 2018. Presterte halvparten.

  • Roadster annonsert i 2017. SpaceX pakke med mulighet for å flyte på bakken ble lovt, med presisering at det ikke var en spøk. Først forventet 2020, så varslet Musk om forsinkelse til 2021. Tesla tok i mot store summer i reservasjoner på Roadster. Nylig uttalte Elon at han nå ønsker å prioritere andre kunder (Cybertruck). 2022 er nå mer nærliggende. Ikke noe mer snakk om raketter.

  • Trenger vi å repetere alle solcelle-lovnadene? Eller 750 millioner dollar i subsidier mot "jobs for all".

  • Det har også vært en del lovnader om ytelser til de ulike produktene (hvilket endte med et saftig forlik her til lands), eller at de skulle ta Porsche på Nurburgring.

Tok 10 sekunder å finne noen eksempler. Jeg digger Elon Musk, vi trenger flere innovatører som han. En av få jeg beundrer i tech-markedet. Men når det kommer til lovnader så er han en "loose cannon", og i denne tråden der man diskuterer egne sparepenger i aksjer, fantastiske produkter som garantert kommer og sikre fremdriftsplaner - så er det jo greit å holde seg litt på bakken.

Denne listen er ikke relevant for det jeg skriver. Jeg har allerede påpekt at selv om han ikke alltid klarer tidsplanen, så er poenget at han leverer til slutt. Og nå har jo Tesla begynt å levere før tiden også (Kina-fabrikken, Model Y, samt at opprampingen av Model 3-produksjonen gikk raskere enn Musks opprinnelige plan som senere ble revidert til å bli mye mer aggressiv).

emurof

Sitat fra: HåkonE på tirsdag 30. juni 2020, klokken 23:26Påstandene fra flere her jeg kommenterer er at Elon alltid holder det han sier.

Nå lyver du. Både jeg og andre har påpekt at han ikke nødvendigvis klarer de særdeles aggressive målene sine tidsmessig, men at han leverer varene til slutt selv om de blir forsinket.

SitatTesla gikk ikke privat. Hva du og jeg måtte mene om det er jo irrelevant for påstanden her.

Dette er enda en løgn fra deg. Han lovet ikke at Tesla skulle tas av børs. Han sa at han ønsket det, men at det ville være avhengig av ulike ting. Han ble heller ikke "tiltalt", men ble tilbudt et forlik av SEC der han ikke måtte innrømme skyld, og som han til slutt aksepterte.

emurof

Sitat fra: mthoring på onsdag 01. juli 2020, klokken 19:18Mistenker at det først og fremst er dårlig tilgjengelighet på biler som har gjort at tallene har blitt så svake i første halvår for Model 3 i Norge. Har fulgt med på oversikten over biler på lager, og jeg har vel knapt sett en eneste Model 3.

Det er bonanza i bruktmarkedet på Model 3. Jeg har fulgt med en tid, og prisene har bare steget og steget, og nå blir det bare færre og færre til salgs. Fra over hundre for noen dager siden, til 81 i skrivende stund.

Klykken

#3104
Vanskelig å følge med her, og om dette er nevnt, men salgstallene for q2 kommer før helgen sies det. Etter spådommene å dømme skal Tesla, tross covid-19 og stenging av fabrikker, ha klart å produsere og selge like mye som q1, altså mellom 75k og 90k.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA