Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Snesopp på mandag 16. mars 2020, klokken 14:11
Jeg har valgt å ta en sissener nå  :( , om enn med bare 1000 kr. Se hvordan de greiene virker.
Etter at det har vært stille veldig lenge fra Sissener, er han nå fremme og forteller at han er i pluss over 50 mill på shorten sin i Tesla (selvfølgelig uten å si hvor mye ham har vært i minus siden nyttår).

Hvordan ligger det ann med ditt lille shorteprosjekt Snesopp? Jeg forstår mekanismen bak shorting, men lurer litt på hvor mye det kaster av seg konkret. Du hadde en rund og fin liten sum som gjør det lett å se hvordan det ligger ann. Selvfølgelig forutsatt at du er villig til å dele resultatet.

emurof

Opp nesten 20% nå på nyheten om at de får holde åpent med 25% bemanning?

Eller er det at Musk sier han kan produsere ventilatorer?

Counterpointer

Sitat fra: emurof på torsdag 19. mars 2020, klokken 15:14
Opp nesten 20% nå på nyheten om at de får holde åpent med 25% bemanning?

Eller er det at Musk sier han kan produsere ventilatorer?
Han mener vel respiratorer? Uansett, virker ikke dette basert på slike nyheter.

Vil heller tro det er pakka på opptil en trillion dollar til tiltak fra US goverment.

Edit skrivefeil

jkirkebo

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 19. mars 2020, klokken 15:19
Vil heller tro det er pakka på opptil en trillion dollar til tiltak fra US governent.

Billion tenker jeg. US trillion = norsk billion. US billion = norsk milliard. At det er en norsk trillion (1000 billioner) er nok lite sannsynlig ;) (da ville det blitt rapportert som quadrillion i US medier)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 19. mars 2020, klokken 16:07
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 19. mars 2020, klokken 15:19
Vil heller tro det er pakka på opptil en trillion dollar til tiltak fra US governent.

Billion tenker jeg. US trillion = norsk billion. US billion = norsk milliard. At det er en norsk trillion (1000 billioner) er nok lite sannsynlig ;) (da ville det blitt rapportert som quadrillion i US medier)
Akkurat

Veldig mye altså

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 19. mars 2020, klokken 15:19Han mener vel respiratorer? Uansett, virker ikke dette basert på slike nyheter.
Respirator på norsk, mest vanlig ventilator på engelsk. (Men respirator er også ok på engelsk.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Snesopp

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 19. mars 2020, klokken 14:52

Hvordan ligger det ann med ditt lille shorteprosjekt Snesopp? Jeg forstår mekanismen bak shorting, men lurer litt på hvor mye det kaster av seg konkret. Du hadde en rund og fin liten sum som gjør det lett å se hvordan det ligger ann. Selvfølgelig forutsatt at du er villig til å dele resultatet.

Veldig bra. 130% opp på 3 dager. Solgte. Ikke mangen kronene. Tror ikke dette shortgreiene er noe å drive med i nordnet da omsetningen var ganske så liten og er egentlig glad jeg greide å selge det.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 19. mars 2020, klokken 16:28
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 19. mars 2020, klokken 15:19Han mener vel respiratorer? Uansett, virker ikke dette basert på slike nyheter.
Respirator på norsk, mest vanlig ventilator på engelsk. (Men respirator er også ok på engelsk.)
Det brukes forskjellige maskiner til pustehjelp, Cpap, Apap og Bipap som er kun tilføring av luft (dog på en kontrollert måte), mens en respirator opprettholder pusting til en bevisstløs pasient.
Det er riktig at på engelsk så brukes begrepene litt anderledes. Poenget var vel at dette ikke påvirker aksjekursen og er såpass spesialisert at det er lite sannsynlig at Tesla blir en stor produsent av pustemaskiner, uansett type!

Counterpointer

Sitat fra: Snesopp på torsdag 19. mars 2020, klokken 16:31
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 19. mars 2020, klokken 14:52

Veldig bra. 130% opp på 3 dager. Solgte. Ikke mangen kronene. Tror ikke dette shortgreiene er noe å drive med i nordnet da omsetningen var ganske så liten og er egentlig glad jeg greide å selge det.
Altså 2300kr etter noen få dager, eller mener du 1300kr.

Snesopp

Counterpointer

z4rd

Bare lurer på om det skattes som en vanlig aksje man har eid selv? Aldri shortet selv.. og ikke ønsker jeg det heller.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

geear

Kan det kjøpes TSLA short på zero-konto hos Nordnet?

Counterpointer

Nå ser det ut som TSLA holder seg på 15-20% oppgang i dag.

Det ser ikke ut som konsekvensene av Corona tas på fullt alvor enda i USA.

emurof

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 19. mars 2020, klokken 18:54
Nå ser det ut som TSLA holder seg på 15-20% oppgang i dag.

Det ser ikke ut som konsekvensene av Corona tas på fullt alvor enda i USA.

Det har jo kommet lovende signaler på at de har medisiner som virker mot viruset, i det minste på de som ikke er kritisk syke. Men oppgangen i dag er overraskende. Det vil jo ta tid å eventuelt produsere nok medisiner, samt at mange i USA rett og slett ikke har råd. Det koster jo en formue bare man stikker snuten innenfor dørene på et sykehus.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA