Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: 1000kwh på søndag 01. mars 2020, klokken 21:47
Ikke selg noe som helst pga corona. Her blir det rekyl så det holder..
Enig hvis en har sittet lenge.

Spørsmålet for mange er jo heller hvor punktet for å gå inn igjen. Jeg vil vente litt med det, selv om det er litt oppgang i premarkedet.

DagfinnN

Sitat fra: Tiger123 på søndag 01. mars 2020, klokken 16:07
Minner om at jeg har gjort det elendig når vi har tippet kursen her, til jul, og i fjor sommer. Så hør mer på Dagfinn enn på meg, men skyld ikke på meg om kursen halveres.
Ca 100 opp i dag om jeg ikke ser feil. Men hva som skjer om en uke eller 2 mnd vet ingen.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Rollep

Sitat fra: knut.aulie på fredag 28. februar 2020, klokken 00:04
Sitat fra: Rollep på torsdag 27. februar 2020, klokken 20:47
Hvor er det blitt av alle investorene og aksjeguruene?

Når det nå plutselig skjer interessante ting på børsene så har dem tydeligvis dratt på ferie :D
Du er ikke så naiv at du tror børsene faller over hele verden på grunn av Tesla?
Nei selvsagt ikke, bare lurte på hvorfor det for en gangs skyld var veldig stille her i tråden. Men nå gikk jo aksjen litt opp igår så da blir det vel full fart her igjen tenker jeg ;D

RuneW

#2373
Sitat fra: Rollep på tirsdag 03. mars 2020, klokken 12:24
Nei selvsagt ikke, bare lurte på hvorfor det for en gangs skyld var veldig stille her i tråden.

Du lurte på det ja...

Det er jo null poeng å diskutere utvikling av en enkeltaksje når det er totalt kaos i markedet som det var i "corona-starten".

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Sitat fra: Rollep på tirsdag 03. mars 2020, klokken 12:24
bare lurte på hvorfor det for en gangs skyld var veldig stille her i tråden. Men nå gikk jo aksjen litt opp igår så da blir det vel full fart her igjen tenker jeg ;D
Du fremstår som temmelig Teslafob når du lusker bort med halen mellom bena hver gang kursen stiger og kun er opptatt av nedgang. Ikke har du noen argumenter heller.

Det var mer interessant når kritikerne påpekte at om Tesla fortsatte å brenne penger så kom de til å gå konkurs. Da kunne vi diskutere om en må investere for å vokse. Den problemstillingen har blitt avklart, men det finnes sikkert flere. Synes «bears» gjør litt lite av seg faktisk.

Taben

Sitat fra: Rollep på torsdag 27. februar 2020, klokken 20:47
Hvor er det blitt av alle investorene og aksjeguruene?

Når det nå plutselig skjer interessante ting på børsene så har dem tydeligvis dratt på ferie :D


Hei Rollep. Mange her har sittet på TSLA i lang tid. Jeg kjøpte ca 2000 aksjer da de kostet 30$. Den gang var dollaren i tillegg svak. Har sittet på de i ca 8 år, siden 2012. Sitter foreløpig fortsatt stille i båten. 

Hva ville du gjort nå og hvorfor? Har du selv aksjer i TSLA?
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Klykken

Må være fint å vite at de 3-400.000kr du spyttet inn nå potensielt er 14.000.000kr. :) Gratulerer! :D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Taben er et eksempel på en ekstremt vellykket langsiktig strategi.

Det har vært mange opp og nedturer med tilhørende profeter og dommedagsteorier som han har sittet gjennom. Det krever et kaldt hode og litt ryggrad.

Kudos!

Rollep

#2378
Sitat fra: Taben på onsdag 04. mars 2020, klokken 11:23
Sitat fra: Rollep på torsdag 27. februar 2020, klokken 20:47
Hvor er det blitt av alle investorene og aksjeguruene?

Når det nå plutselig skjer interessante ting på børsene så har dem tydeligvis dratt på ferie :D


Hei Rollep. Mange her har sittet på TSLA i lang tid. Jeg kjøpte ca 2000 aksjer da de kostet 30$. Den gang var dollaren i tillegg svak. Har sittet på de i ca 8 år, siden 2012. Sitter foreløpig fortsatt stille i båten. 

Hva ville du gjort nå og hvorfor? Har du selv aksjer i TSLA?
Da er det bare å gratulere :+1: Selv hadde jeg nok allerede solgt ut under en av de andre turbulente periodene ;D

Nei jeg har ikke selv aksjer i TSLA, men så er jeg jo Teslafob da, ihvertfall i følge en av Tesla eierne her på forumet ;)

Tellus

Hvis man har vokst 400K til 14 mill er det mildt sagt på tide å diversifisere formuen.

arvid44

Ja hvis han har bruk for pengene, så , men 14 mill kan ellers bli til mellom 50 og 150 mill i løpet av noe tid også .


Sent from my iPhone using Tapatalk

Klykken

#2381
Sitat fra: Tellus på onsdag 04. mars 2020, klokken 16:31
Hvis man har vokst 400K til 14 mill er det mildt sagt på tide å diversifisere formuen.
Hvorfor det? Flere jeg kjenner som har aksjer i TSLA pga at de tror fullt og helt på ideologien til Musk. De mener toppen på langt nær er nådd. Kanskje Taben er med av samme grunn?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

RuneW

Sitat fra: arvid44 på onsdag 04. mars 2020, klokken 17:59
Ja hvis han har bruk for pengene, så , men 14 mill kan ellers bli til mellom 50 og 150 mill i løpet av noe tid også .

Som jeg skulle ha sagt det selv. Jeg er i en lignende situasjon (om enn i et litt mindre omfang) som Taben. Trenger ikke pengene og har stor tro på firmaet, så hvorfor i alle dager skal jeg selge?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

geear

Ja, hva gjør dere nå?

Jeg har ikke TSLA, og blir sittende på gjerdet litt. La også inn salg på alt av fond på fredag, både for meg og ungene, men DNB har selvfølgelig klart å fucke til hele fondsløsningen sin i dag (tilfeldig???), så jeg vet ikke om de har gått gjennom eller om jeg har fått med børsraset. Sitter bare igjen med noen katastrofeinvesteringer i DNO og NAS, og litt i Telenor og diverse, men det er så små summer at det bare får stå. Har ingen hensikt å selge.

Øyvind.h

#2384
Om du la inn salg av fond på fredag vil jeg tro du får kursdag i dag eller i morgen? Tror det er ganske vanlig å få kursdato en dag eller to etter salgsdato, men kan kanskje variere fra fond til fond.
Fondene mine tenker jeg bare får stå. Har tapt noen titusener, men dette er jo sparing med 10 år+ perspektiv, så det vil jeg ikke prøve å time mot markedet.
Har røket noen titusener på enkeltaksjer også, men tenker det bare får gå som det går.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA