Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på fredag 14. februar 2020, klokken 11:24
Sitat fra: knut.aulie på fredag 14. februar 2020, klokken 10:32
Sitat fra: Rollep på torsdag 09. januar 2020, klokken 15:13
Skal bli interessant å se hvor mye aksjen detter når korreksjonen/smellen kommer ;D
Hva synes du om korreksjonen?

Sitat fra: Rollep på fredag 10. januar 2020, klokken 16:16
Rollep gjorde tydeligvis det fatale mistaket at han trodde folk som investerer i aksjer visste hva en korreksjon innebærer :D

Del gjerne din fantastiske kunnskap og innsikt, Rollep  :+1:

(man må bare elske individer som omtaler seg selv i tredje person)
Korreksjonen er at han holder seg borte

Counterpointer

For å være litt mer konkret. Når er neste offisielle kurdrivende begivenhet hos Tesla?

Jeg ville tro at det første er kvartalstallene som kommer i begynnelsen av april.

Deretter så kommer Company talk fra Buffalo gitt av Elon også i april, men litt senere. Electrec trodde dette blir den tidligere omtalte battery teknology day. Er også mulig at den kommer separat.

Uansett er det ventet at det kommer en kunngjøring om produksjon av celler inhouse hos Tesla.

Det svirrer også rykter om at Tesla skaffer egne kilder for Litium. Etter hva jeg forsto har Elon vært blandt annet i Chile.....

emurof

Ting som kan påvirke kursen er vel tall på Q1-leveranser som kommer tidlig i april, så batteridagen og kvartalsrapporten samme måned.

Tiger123

Er det ingen månedlige tall vi kan sammenligne år til år på, i USA eller EU?

RuneW

Ingen kommentarer til dagens lille justering?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

arvid44

#2315
Sitat fra: RuneW på onsdag 19. februar 2020, klokken 17:24
Ingen kommentarer til dagens lille justering?

Er vel ca 6 /7  prosent opp. Vet ikke hva som trigget denne oppgangen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Toalmar

Sitat fra: RuneW på onsdag 19. februar 2020, klokken 17:24
Ingen kommentarer til dagens lille justering?
De som bruker å kommentere her gjør det som regel ved nedgang, og de er ikke her nå.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

geirci2

Sitat fra: Toalmar på onsdag 19. februar 2020, klokken 19:57
Sitat fra: RuneW på onsdag 19. februar 2020, klokken 17:24
Ingen kommentarer til dagens lille justering?
De som bruker å kommentere her gjør det som regel ved nedgang, og de er ikke her nå.

Og det vil ta lang tid før de kommer tilbake også... :D
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Counterpointer

Sitat fra: Toalmar på onsdag 19. februar 2020, klokken 19:57
Sitat fra: RuneW på onsdag 19. februar 2020, klokken 17:24
Ingen kommentarer til dagens lille justering?
De som bruker å kommentere her gjør det som regel ved nedgang, og de er ikke her nå.


En sånn liten oppgang er ikke verd å kommentere. Vi kan snakkes på 1000


OhmPaPa

Tesla vant saken om å få lov til å hugge trær på tomten til GF4:

https://twitter.com/gf4tesla/status/1230590581212143618?s=21

Sitat
The complaint of the " environmental associations " against TESLA was dismissed

👊
🍾

Tesla can continue working.
🤩
👍

Tiger123

#2321
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. februar 2020, klokken 23:34
Sitat fra: Toalmar på onsdag 19. februar 2020, klokken 19:57
Sitat fra: RuneW på onsdag 19. februar 2020, klokken 17:24
Ingen kommentarer til dagens lille justering?
De som bruker å kommentere her gjør det som regel ved nedgang, og de er ikke her nå.


En sånn liten oppgang er ikke verd å kommentere. Vi kan snakkes på 1000

Synes som at 1000 bør være innen rekkevidde neste uke?

Jeg har lest en del her og der, som stemmer med det jeg tidligere bekymret meg for.
Først må jeg bare si at jeg har lagt inn en kurs på 449 dollar i konkurransen her, som kurs ved årets slutt. Forrige konkurranse fra i fjor sommer hvor vi tippet årets slutt som ble 417 cirka? her tippet jeg 219 dollar.
Ikke spes fremsynt med andre ord. Men jeg får et inntrykk av at etterspørselen avtar mange steder utenlands. Og subsidier er det som først og fremst styrer den, (gjelder seff Norge også).
For Teslas salgstall preges ofte av expressleveringer i slutten av hvert kvartal. Og dette pga statlige tilskudd som er i ferd med å opphøre.
De er opphørt i USA, med påfølgende nedgang i salget. Og i Nederland selges det neppe like mange elbiler i år som i 2019?
Hvordan skal de klare å selge 150 000 i Kina? 42 000 solgte de der i fjor. (ser bort ifra corona)
Jeg tror Tesla skal få nok med å selge like mange biler som de gjorde i 2019. Og overskudd? Glem det. Hva blir kursen til nyttår da? Svaret er da ofte at det er inntjeningen flere år frem i tid som teller, dette er bare oppbyggingen til det som skal bli det nye Apple/Amazon.
Virker som mange aksjonærer har nok med å kose seg med kursen der den er nå, og ønsker ikke lese saker eller negative ting som kan påvirke den. Og da blir den vel der den er omtrent da, om alle fortsetter å tro det.

Ellemelle

Det selges 30 millioner nye biler i Kina hvert år, hvor vanskelig kan det være å selge 150 000 biler fra en lokal fabrikk der?

christian1986

Skjønner vel egentlig ikke den engstelsen for at Tesla skal selge biler. Så langt har de vært begrenset av batteriproduksjonen, altså laget alt de har solgt.

I år kommer så Model Y som igjen vil bety ytterligere press på batteriproduksjonen. Hvis de faktisk kommer i en situasjon der de har alt av batterier de kan ønske seg kan jeg dele din bekymring.

Ellers tror jeg vi ser 1000 ila de to neste ukene med mindre vi ser større makrobegivenheter(er selv rigget for det). Spørsmålet er hva som skjer så. Brytes 1000 på en overbevisende måte ser jeg ikke bort fra at vi kan få en voldsom reaksjon oppover. Selv satser jeg på å gradvis redusere eksponeringen fra 990 og oppover. Så godt som helt sikker på at vi får handlet på 500-600 en gang i fremtiden.

Tiger123

#2324
Sitat fra: Ellemelle på lørdag 22. februar 2020, klokken 10:22
Det selges 30 millioner nye biler i Kina hvert år, hvor vanskelig kan det være å selge 150 000 biler fra en lokal fabrikk der?

Nei si det. Kina er vel litt mer enn 10 ganger det norske markedet?

Da blir det som om de skal selge 15 000 stk i Norge.

At de har solgt alt de har produsert er riktig. Men kunne de produsert og levert mer? S og X produksjon går på kun ett skift, pga lav etterspørsel. Noen sier at f eks lave registreringstall i Norge er fordi Tesla prioriterer leveringer i andre land.  Og det er ikke helt riktig. For å se det motsatt, kunne Tesla solgt og levert flere Model S i andre halvår i fjor?

De 5 000 audiene som ble solgt, kunne en del av de vært S3X?

Med hovedsaklig en modell i Kina (I tillegg til det vanlige salget fra USA), kan det bli tøft det. Nå blir det ekstra tøft i år uansett, men jeg tror som sagt de ikke klarer det/hadde klart det. Og Q1 tallene blir tøffe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA