Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Øyvind.h

#2250
Er da ikke uventet med et skikkelig stup etter den ekstreme hypen? Massiv oppgang, fulgt opp av ekstremt luftige kursscenarier hvor Tesla skal være større enn alle bilprodusenter, Uber +++.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

Et fall var ventet. Men noen ventet et fall fra 400 til 300, noen ventet et fall fra 500 til 400, noen ventet et fall fra 600 til 500, osv.

Vi får se hvor kursen stabiliserer seg. Jeg tror ikke vi skal under 400. Kanskje heller ikke under 500. (Men kursen har en tendens til å overraske meg, både på vei opp og på vei ned.)

Tenker jeg eventuelt vil begynne å kjøpe litt rundt 500, om vi faller så langt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

arthur

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 05. februar 2020, klokken 20:20
Hvis man ikke kan forutse at dette kan skje i tiden fremover bør man spare på høyrentekonto :D

At vi ser 300 på et tidspunkt er heller ikke umulig

Det er faktisk ikke mer enn drøye tre måneder siden aksjen stod i 300, og lavere. Var vel nesten nede på 200 for fire måneder siden, men "manns minne" er jo ikke mer enn en ukes tid har det ofte vist seg.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

OleJA

Fallet igår var ikke større enn at kursen nå bare så vidt ligger innenfor øvre Bollinger band. Dette er helt som forventet når det ikke ligger helt nye og uventede nyheter til grunn for en slik kursoppgang  vi hadde de siste dagene.

Ikke godt å si hvor det går videre fra her - Solgte meg ned 40% igår før det verste kursfallet, så får vi se om det var lurt eller ikke.

Topsy

Sitat fra: OleJA på torsdag 06. februar 2020, klokken 12:57
Ikke godt å si hvor det går videre fra her - Solgte meg ned 40% igår før det verste kursfallet, så får vi se om det var lurt eller ikke.

Da kan du jo kjøpe deg inn igjen nå og allerede ha vunnet på det (forutsett at det en eller annen gang går over dagens kurs igjen). Så lurt (heldig) vil jeg absolutt si det er, men gjelder jo da å kjøpe inn igjen før det eventuelt går opp forbi salgskursen.


arthur

Sitat fra: OleJA på torsdag 06. februar 2020, klokken 12:57
Fallet igår var ikke større enn at kursen nå bare så vidt ligger innenfor øvre Bollinger band. Dette er helt som forventet når det ikke ligger helt nye og uventede nyheter til grunn for en slik kursoppgang  vi hadde de siste dagene.

Hvis det var helt som forventet så kan man vel spørre seg hvem som kjøpte for store beløp til høy pris?

Etter hva jeg har kunnet lese meg til så er det mange store og anerkjente players i markedet som klør seg i hodet og ikke helt skjønner det hele.

https://time.com/5778356/tesla-stock-price-surge-shares/

Noe dere vet så ingen andre vet?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

daktari

Spørsmålet er vel ikke om det var en short-skvis eller ei? Men hvor fort går det vanligvis ned igjen?
Sjekk ERIC  - Ericsson tilbake rundt år 2000. Det tok flere måneder før det var tilbake til utgangspunktet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Veel.. åpnet på 699, var nede i 687, blir overrasket om det blir en grønn dag.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: daktari på torsdag 06. februar 2020, klokken 15:29
Spørsmålet er vel ikke om det var en short-skvis eller ei? Men hvor fort går det vanligvis ned igjen?
Sjekk ERIC  - Ericsson tilbake rundt år 2000. Det tok flere måneder før det var tilbake til utgangspunktet.
Tror ikke vi skal tilbake til utgangspunktet, om man sier det er 200-300.

Teslas aksjekurs har vært relativt flat (om enn med mye støy) over de seneste årene, samtidig som omsetning, produktutvalg, osv har økt år for år. Price / sales (altså markedsverdi delt på omsetning) var nede i 1,5 i fjor, der eksempelvis Amazon er på 3, Netflix er på 8, Uber er på 4, osv. Det begynte å bli unormalt lavt for et selskap av denne størrelsen og denne veksten.

For å ha en P/S på 3 ville aksjen måtte være på ca $416. Og det er som vist ikke veldig høyt i forhold til en del andre selskaper.

Tror jeg det var en overreaksjon at aksjen gikk til 900+? Ja. Men jeg tror også at det har en vært en fundamental omprising av aksjen til et høyere nivå, basert på fremgangen over de seneste årene. Tesla har vært holdt nede for lenge, og til slutt fikk man en korreksjon. Med litt kjøpehysteri på toppen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

jkirkebo

Sitat fra: gr på torsdag 06. februar 2020, klokken 15:34
Veel.. åpnet på 699, var nede i 687, blir overrasket om det blir en grønn dag.

Ser bra ut foreløpig, 788 nå og +7,33%.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tiger123

Hvis man ser oppgangen fra 500 - 990, så skjønner man at det ikke er snakk om biler og teknologi, men om datamaskiner som styrer kursen.

OleJA

Solgte resten av aksjene mine på rundt 700$ idag. Angret litt på det nå når det ser ut til å gå oppover, men anser sjansene for nye brå kursfall for stor til at jeg tør å gå inn igjen nå. Håper på en korreksjon ned i 3-400$

Veggen

Hvis man ser bort fra tirsdagens voldsomme utslag med påfølgende korreksjon er vi fremdeles på en pent stigende kurs.
Jeg sitter fremdeles stille i båten.

erikf

Ifølge mange store analytikere er 7-800 for lavt, så det må nok komme en korreksjon opp til ca 1000 om ikke lenge.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Counterpointer

Det har i mitt hode vært en trend at kursen faller før helga. Ikke nå i det ekstreme hoppet de siste ukene, men fra 350 og oppover til 550.

Kanskje datamaskinene kuler det litt på fredager, eller at traderne er litt slappe i slutten av uka.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA