Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Cobos

Sitat fra: OleJA på tirsdag 04. februar 2020, klokken 21:49
Opp mer enn i går, både i % og $, på under halvparten så høyt volum. Dette må vel være et tegn på at den skal videre oppover?

Ehh det var rundt 55 millioner aksjer solgt idag og "bare" rundt 40 mill igår, mens gjennomsnitt er på 12mill og var ikke mer enn et år siden hvor en vanlig dag var rundt 6 mill. Så i forhold til volum var dette en sinnsvak dag. Selv med stupet på slutten endte den opp over $100 i pluss... nesten så den totalt hoppet fra $700 til $900, og droppet $800.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Counterpointer

#2221
Var mye aktivitet og et lite fall rett før markedet stengte. Synker i ettermarkedet også.

Men forholdsvis små utslag fremdeles i øvre del av 800 land

Ny spennende dag i morgen.

OleJA

#2222
Sitat fra: Cobos på tirsdag 04. februar 2020, klokken 22:05
Sitat fra: OleJA på tirsdag 04. februar 2020, klokken 21:49
Opp mer enn i går, både i % og $, på under halvparten så høyt volum. Dette må vel være et tegn på at den skal videre oppover?

Ehh det var rundt 55 millioner aksjer solgt idag og "bare" rundt 40 mill igår, mens gjennomsnitt er på 12mill og var ikke mer enn et år siden hvor en vanlig dag var rundt 6 mill.

Da har vi isåfall forskjellige kilder som ikke er helt enige. https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/tsla/real-time raporterer drøyt 23M aksjer omsatt idag, og det var vel ca 46M igår?

Edit: Ser nå at den samme siden sier 59M aksjer omsatt idag, forstår ikke hva som har skjedd her :-o

Sitat
Så i forhold til volum var dette en sinnsvak dag. Selv med stupet på slutten endte den opp over $100 i pluss... nesten så den totalt hoppet fra $700 til $900, og droppet $800.

Sinnsvak dag igjen ja. Droppet på nesten 100$ i løpet av 2min på slutten av dagen annulererer selvfølgelig alt jeg nettopp skreiv om at kursen gikk rolig og fint oppover.

emurof

#2223
Sissener har i det minste litt selvinnsikt da:

"Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner noen ting"

Men da skjønner ikke jeg hvorfor han fortsetter å holde på med ting han tydeligvis ikke har greie på. Det er jo tydelig at Tesla er noe han burde holde seg langt unna. Det virker som han har blitt fullstendig irrasjonell og bare klamrer seg til masten på et synkende skip. Iraks informasjonsminister blir en småunge sammenlignet med Sissener.

geear

#2224
Dette går igjen i forhold til Tesla i alt fra lunsjbordet her på jobb til utallige kommentarfelt på interwebben, mange gamle grå gubber (men ikke alle) som ikke forstår verken hva Tesla handler om eller hvilke fremtidsvisjoner de selger. Mange av kritikerne har ikke satt sin fot i en Tesla, og noen av de klamrer seg fast til gamle oppfatninger rundt kvalitet, som at Volvo er skikkelig bil, mens Tesla er blikkboks. Allikevel er det merkelig nok slik at jeg føler en Model X er lysår foran en XC90 i "luksus". Ikke i opplevd kvalitet ved å ta og føle på materialer, men på måten det er å bruke bilen. Dette er det fryktelig mange som IKKE skjønner. Inkludert Sissener, ser det ut for.

I tillegg ser det ut for at mange velger å glemme at Tesla også surfer på klimabølgen som tar verden med storm for tiden. Bortsett fra vitenskapsfornekterne da, som ofte er de samme...

Sjøhyene

Nettop det du skriver der gr er egentlig grunnen til at jeg fått en god tro på at markedene er ekstremt ineffektive og således fult mulig å slå over tid. Mange "gamle gubber" som bare ikke evner å se de endringene verden åpenbart skal i gjennom de neste 20-30 årene. De fokuserer kun på foregående kvartalsrapporter og kortsiktig profit.
Ligger masse muligheter i dette nå!
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

geear

Ja, kom gjerne med tips om andre spennende grønne aksjer. Kjøpte meg inn i Storebrand fossilfri for kort tid siden, og har allerede 7 % der, så slikt er i oppsving. Jeg vurderer også å kjøpe meg inn i NEL nettopp fordi verden består av mange som tror på hydrogen - selv om jeg har begrenset tro på det selv.

Arha

Sitat fra: gr på onsdag 05. februar 2020, klokken 13:19
Ja, kom gjerne med tips om andre spennende grønne aksjer.
Da kan jeg foreslå Beyond Meat, ticker BYND på børsen i USA.  Disse lager plantebasert "kjøtt" som kan spille en viktig rolle for å redusere kjøttforbruket.

"Beyond Meat, Inc. engages in the provision of plant-based meats. Its products include ready-to-cook meat under the brands The Beyond Burger and Beyond Sausage; and frozen meat namely Beyond Chicken Strips and Beyond Beef Crumbles. The company was founded by Ethan Walden Brown and Brent Taylor in 2009 and is headquartered in El Segundo, CA."
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Counterpointer

Sitat fra: Arha på onsdag 05. februar 2020, klokken 13:44
Sitat fra: gr på onsdag 05. februar 2020, klokken 13:19
Ja, kom gjerne med tips om andre spennende grønne aksjer.
Da kan jeg foreslå Beyond Meat, ticker BYND på børsen i USA.  Disse lager plantebasert "kjøtt" som kan spille en viktig rolle for å redusere kjøttforbruket.

"Beyond Meat, Inc. engages in the provision of plant-based meats. Its products include ready-to-cook meat under the brands The Beyond Burger and Beyond Sausage; and frozen meat namely Beyond Chicken Strips and Beyond Beef Crumbles. The company was founded by Ethan Walden Brown and Brent Taylor in 2009 and is headquartered in El Segundo, CA."
Har BYND noe med Imposible burger å gjøre? Det er jo en stor hype med dem.

Arha

#2229
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 05. februar 2020, klokken 13:59
Sitat fra: Arha på onsdag 05. februar 2020, klokken 13:44
Sitat fra: gr på onsdag 05. februar 2020, klokken 13:19
Ja, kom gjerne med tips om andre spennende grønne aksjer.
Da kan jeg foreslå Beyond Meat, ticker BYND på børsen i USA.  Disse lager plantebasert "kjøtt" som kan spille en viktig rolle for å redusere kjøttforbruket.

"Beyond Meat, Inc. engages in the provision of plant-based meats. Its products include ready-to-cook meat under the brands The Beyond Burger and Beyond Sausage; and frozen meat namely Beyond Chicken Strips and Beyond Beef Crumbles. The company was founded by Ethan Walden Brown and Brent Taylor in 2009 and is headquartered in El Segundo, CA."
Har BYND noe med Imposible burger å gjøre? Det er jo en stor hype med dem.
Ikke annet enn at de driver med det samme.  Men Impossible Foods er ikke notert på børsen foreløpig.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Sjøhyene

Ikke direkte ESG, men liker måten ARK invest jobber på. De ser på disruptive teknologier innenfor forskjellige bransjer. Har selv ARKK (hoved fondet) og ARKG (går på DNA sequencing og biotech). Vurderer også ARKW som går på IT og SW.

Relativt lave kostnader og aktivt forvaltede ETF'er.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

DagfinnN

Sitat fra: gr på onsdag 05. februar 2020, klokken 12:22
Mange av kritikerne har ikke satt sin fot i en Tesla, og noen av de klamrer seg fast til gamle oppfatninger rundt kvalitet, som at Volvo er skikkelig bil, mens Tesla er blikkboks. Allikevel er det merkelig nok slik at jeg føler en Model X er lysår foran en XC90 i "luksus". Ikke i opplevd kvalitet ved å ta og føle på materialer, men på måten det er å bruke bilen. Dette er det fryktelig mange som skjønner. Inkludert Sissener, ser det ut for.

I tillegg ser det ut for at mange velger å glemme at Tesla også surfer på klimabølgen som tar verden med storm for tiden. Bortsett fra vitenskapsfornekterne da, som ofte er de samme...
Fikk sitte på med en e-tron her om dagen. Veldig godt lyddempet. Men skjerm, layout og logikk så utrolig gammeldags. Fatter ikke at de ikke studerer Tesla og lærer. E-tron kunne hatt potensialet til å bli en Tesla-killer. Er blant annet veldig imponert over ladekurven.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Stikkkontakt

Noen som har regnet på hvor mye tapet til Sissener er redusert idag?

Hodetelefoner

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 05. februar 2020, klokken 15:06
Sitat fra: gr på onsdag 05. februar 2020, klokken 12:22
Mange av kritikerne har ikke satt sin fot i en Tesla, og noen av de klamrer seg fast til gamle oppfatninger rundt kvalitet, som at Volvo er skikkelig bil, mens Tesla er blikkboks. Allikevel er det merkelig nok slik at jeg føler en Model X er lysår foran en XC90 i "luksus". Ikke i opplevd kvalitet ved å ta og føle på materialer, men på måten det er å bruke bilen. Dette er det fryktelig mange som skjønner. Inkludert Sissener, ser det ut for.

I tillegg ser det ut for at mange velger å glemme at Tesla også surfer på klimabølgen som tar verden med storm for tiden. Bortsett fra vitenskapsfornekterne da, som ofte er de samme...
Fikk sitte på med en e-tron her om dagen. Veldig godt lyddempet. Men skjerm, layout og logikk så utrolig gammeldags. Fatter ikke at de ikke studerer Tesla og lærer. E-tron kunne hatt potensialet til å bli en Tesla-killer. Er blant annet veldig imponert over ladekurven.

Ladekurven din er bra ifra 20-80% den også.  Men tesla gir deg tilgang under og over dette. Det gjøres ikke på Audi.

stefse

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 05. februar 2020, klokken 16:17
Noen som har regnet på hvor mye tapet til Sissener er redusert idag?
Blir ikke nyheter av slikt. Med mindre han økte shortposisjonen sin i går. Hvis han er så sikker i sin sak, er det vel nettopp det han burde gjøre. Jeg blir iallfall sittende på sidelinjen foreløpig.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA