Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

geear

Er vel naturlig at shortandelen ikke synker, jo høyere aksjen går jo flere vil vedde på at den skal ned. Men noen brente barn vil det nok være...

Counterpointer

Sitat fra: gr på tirsdag 04. februar 2020, klokken 15:22
......fy faen det gjør vondt å sitte utenfor!!
I feel you brother

Følelsen av å ha gått av på feil stasjon er påtrengende. Det er en trøst at vi var på det riktige toget

geear

Holdt på å pælme telefonen i vinduet i bilen da jeg sjekka kursen og den var 960. 😳 varte ikke lenge at jeg var fornøyd med å ha doblet pengene gitt. Er som å følge med på priser på en bil man akkurat har kjøpt eller solgt eller hva det måtte være. Best å bare gjøre det og ikke følge med etterpå.  :P

Unner forøvrig dere som har hatt ståltro på Tesla alt sammen! Har dessverre ikke tro nok til å gå inn på denne kursen. Heller ikke på gårsdagens kurs.

geirci2

Noen analytikere spår at kursen når $15.000 pr. askje innen 2024.
Er vel bare å kjøpe seg opp nå da :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Magnus Hansen

Sorry, men dette begynner å bli komisk. Jo lenger dette foregår, jo kraftigere blir korreksjonen nedover. Og det sier jeg som stor teslatilhenger

Øyvind.h

Jeg synes den var dyr på mid 300 :D
Men artig å se den absurde stigningen nå, selv om det er uten aksjer.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Cobos

Fortsatt ikke solgt :)
men tror jeg skal få føle at jeg har fått en større gevinst så lurer på å selge noen få % ved $1000. Det var det originale salgsmålet mitt. Det som er litt vilt er at jeg håpet det skulle skje i år, men nå ser det nesten ut som det skjer denne uka ?!?
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

OhmPaPa

Sitat fra: Arha på tirsdag 04. februar 2020, klokken 13:55
Sissener nærmer seg 100 mill i tap på Tesla nå ifølge overskrifta.  Får ikke sett mer da det er pluss-artikkel.

https://finansavisen.no/nyheter/bil/2020/02/04/7494474/jan-petter-sissener-fondet-canopus-taper-stort-pa-kursoppgangen-i-tesla

https://www.dn.no/bors/jan-petter-sissener/tesla/sissener-canopus/forvalter-jan-petter-sissener-tapte-42-mill-pa-tesla-veddemal-i-januar-alle-shortskvisers-mor/2-1-749678

Forvalter Jan Petter Sissener er kanskje Norges mest kjente Tesla-shorter, og sitter på en betydelig shortposisjon i selskapet. Mot slutten av januar sa Sissener at hans fond, Sissener Canopus, hadde et urealisert tap så langt i år på mellom 20 og 25 millioner.

Siden Sisseners den uttalelsen er Tesla-aksjen opp 36,32 prosent. Likevel er han fortsatt klar på at han ikke vil kaste posisjonen med det første.

– Det var ny rekord i går, og det blir sikkert en i dag også. Da aksjen var opp i går kalte jeg det alle shortskvisers mor, sier Sissener.

Forvalteren forteller at Sissener Canopus hadde et urealisert tap på 42 millioner i hele januar.

daktari

Det er vel snart 3 år siden Elon spådde short squeeze of the century. Endelig kom den!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: daktari på tirsdag 04. februar 2020, klokken 20:59
Det er vel snart 3 år siden Elon spådde short squeeze of the century. Endelig kom den!
Er den egentlig kommet for fullt eller har den bare begynt ?

Vi er på 940 akkurat nå

jkirkebo

Sitat fra: OhmPaPa på tirsdag 04. februar 2020, klokken 19:58
Sitat fra: Arha på tirsdag 04. februar 2020, klokken 13:55
Sissener nærmer seg 100 mill i tap på Tesla nå ifølge overskrifta.  Får ikke sett mer da det er pluss-artikkel.

https://finansavisen.no/nyheter/bil/2020/02/04/7494474/jan-petter-sissener-fondet-canopus-taper-stort-pa-kursoppgangen-i-tesla

https://www.dn.no/bors/jan-petter-sissener/tesla/sissener-canopus/forvalter-jan-petter-sissener-tapte-42-mill-pa-tesla-veddemal-i-januar-alle-shortskvisers-mor/2-1-749678

Forvalter Jan Petter Sissener er kanskje Norges mest kjente Tesla-shorter, og sitter på en betydelig shortposisjon i selskapet. Mot slutten av januar sa Sissener at hans fond, Sissener Canopus, hadde et urealisert tap så langt i år på mellom 20 og 25 millioner.

Siden Sisseners den uttalelsen er Tesla-aksjen opp 36,32 prosent. Likevel er han fortsatt klar på at han ikke vil kaste posisjonen med det første.

– Det var ny rekord i går, og det blir sikkert en i dag også. Da aksjen var opp i går kalte jeg det alle shortskvisers mor, sier Sissener.

Forvalteren forteller at Sissener Canopus hadde et urealisert tap på 42 millioner i hele januar.

Jeg skjønner ikke denne setningen:

"– Interessen rundt shorten er nok mye større enn den betydningen den har for fondets prestasjon, sier Sissener og forteller at Tesla-veddemålet står for 1,57 prosent av Sissener Canopus' tap så langt i år."

Om 42 millioner i tap står for 1,57% av Canopus' tap så langt i år har de tapt 2675 millioner kroner på en måned. Det må enten være rekordtap for et aksjefond i en måned der børsen går bra, eller det er noe riv ruskende galt med tallene...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OleJA

#2216
Opp mer enn i går, både i % og $, på under halvparten så høyt volum. Dette må vel være et tegn på at den skal videre oppover?

Liker kursutviklingen idag bedre enn igår: Har for det meste gått relativt jevnt og rolig oppover med et par pauser. Tolker det slikt at det er en overvekt av 'longs' som sitter med aksjene, og de har bestemt seg for å bli med videre. Dvs det blir stadig dyrere for de som ønsker seg inn.

Edit: Ufda, der datt plutselig kursen med 50,-

Magnus Hansen

Dette er jo alt annet en normale og logiske aksjebevegelser. Nå er den styrt av spekulasjon, short squeezing og hvem vet hva

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 04. februar 2020, klokken 21:45Jeg skjønner ikke denne setningen:

"– Interessen rundt shorten er nok mye større enn den betydningen den har for fondets prestasjon, sier Sissener og forteller at Tesla-veddemålet står for 1,57 prosent av Sissener Canopus' tap så langt i år."

Om 42 millioner i tap står for 1,57% av Canopus' tap så langt i år har de tapt 2675 millioner kroner på en måned. Det må enten være rekordtap for et aksjefond i en måned der børsen går bra, eller det er noe riv ruskende galt med tallene...
Jeg mener jeg har lest en lignende sak med lignende raritet - kanskje samme journalist?

Antar det er hele fondet som har tapt seg 1,57% pga Tesla. Og så kommer andre tap/gevinster på toppen av det. Stemmer noenlunde med størrelsen på posisjonen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Larsebass

Trangt i døra på slutten i dag. Blir spennende å følge med på etterhandelen!
Tesla X75D.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA