Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

OleJA

Får nesten høydeskrekk nå, hadde foretrukket at kursen gikk med 1-2% over flere dager enn det rallyet vi har idag. :o.

geirci2

Kursen var oppe i 784 for noen minutter siden - nå nede i 751, skikkelig jo-jo :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

geear

Helt sykt. Selv om jeg har hentet solid fortjeneste er det småvondt å sitte utenfor!!

Tellus

Margin calls på åpne shortposisjoner muligens. Ganske villt. De som fortsatt er inne må forberde seg på å finne en god exit. Dette nivået vil ikke kunne holde seg i så mange ukene til  :o

geirci2

#2164
Å ja?
Tenkte (i forrige uke) å selge når kursen nådde 710, men nå...
venter med å selge til kursen når 1K - i løpet av noen dager :-)


Innlegget mitt, og svar - fra onsdag forrige uke:
Sitat fra: geirci2 på onsdag 29. januar 2020, klokken 19:25
Selger ikke før kursen passerer 710, kanskje i morgen :-)

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 29. januar 2020, klokken 19:50
Sitat fra: geirci2 på onsdag 29. januar 2020, klokken 19:40
Har bursdag i dag - derfor er jeg optimist og realist samtidig  ;D
Gratulerer

Håper du får 710 til (neste) bursdag
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Tellus

Håper Oljefondet sikrer seg litt gevinst om dagen slik at vi som ikke har hatt del i dette aksjeventyret også får noen slanter :)

Counterpointer

Jeg har bare to ting å si i dag!

Shit, Shit Shit Shit og fuck fuck fuck

Og jeg har bare meg selv å skylde på


Så må jeg bare føye til et stort gratulerer til både de som har kjøpt seg inn nå og aller mest til de som ble sittende

Hva skal jeg gjøre nå? Tror jeg må trekke pusten dypt og tenke meg bedre om enn jeg gjorde før jeg solgte.

RuneW

Sitat fra: Tellus på mandag 03. februar 2020, klokken 20:29
Margin calls på åpne shortposisjoner muligens. Ganske villt. De som fortsatt er inne må forberde seg på å finne en god exit. Dette nivået vil ikke kunne holde seg i så mange ukene til  :o

Kanskje, men dette har vi vel hørt fra 400-tallet...
Sitat fra: knut.aulie på mandag 03. februar 2020, klokken 21:15
Hva skal jeg gjøre nå? Tror jeg må trekke pusten dypt og tenke meg bedre om enn jeg gjorde før jeg solgte.

Tenke deg om bedre? Du har jo ikke gjort noe dumt. Dette er jo bingo. Går ikke an å beregne noe som helst...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

jkirkebo

#2168
780 ved stenging, dette må da svi hardt for Sissener ;) Ødelegger vel fondsavkastningen for hele året dette, om han shortet på 250 og fortsatt sitter på aksjene ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RuneW

Sitat fra: jkirkebo på mandag 03. februar 2020, klokken 22:10
780 ved stenging, dette må da svi hardt for Sissener ;) Ødelegger vel fondsavkastningen for hele året dette, om han shortet på 250 og fortsatt sitter på aksjene ;)

Jeg merker at sliter med sympatien akkurat når det gjelder ham... :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ElbilJohn

Liten sympati for sissener, men synes synd på de som har sparepengene sine i fondet hans når han gjør slike bets. Spent på hvordan utviklingen i fondet blir de neste dagene. Det har ikke vært bra de siste månedene.

Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

Tellus

Sissner er proff og har sikker kjøpt calls som sikring, men noen god investering har ikke den shorten vært nei.

Larsebass

Skjønner jo at de shorter for å spre risiko, men akkurat Tesla?! Er det ingen under 60 i dieselklubben hans?
Tesla X75D.

Tuxedo

Dette er squeeze og margin calls. Umulig å si hvor langt det kan gå før det er over.

Espen Hugaas Andersen

#2174
Er ikke en squeeze slik jeg ser det, selv om short interessen er en del av bildet. Virker stort sett som de som får margin call erstattes av nye shorts. Altså er effekten +/- null.

Dette kan ikke være annet enn store insitutionelle investorer og fond som kjøper. I går ble det kjent at Baillie Gifford har økt med 400k aksjer siden siste oppdatering. Det er altså 312.000.000 dollar som de har puttet inn i Tesla i de siste ukene.

Fullt mulig at en av hoveddriverne bak dette er at fond er i forkant og kjøper Tesla for å være klare til at Tesla blir inkludert i S&P.

(Solgte forresten mer på $760. Nå begynner posisjonen min å komme seg ned på et ubetydelig lavt nivå. Under 20% av beholdningen min nå. Resten i cash. Så nå kan det gjerne falle slik at jeg får kjøpt meg inn igjen. :) )
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA