Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Wenche

Tesla får endelig selge biler direkte til folk i Michigan  :) Ny ATH $555 i ettermarkedet  8)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

geear

Hvordan går det med aksjene dine, Wenche? Var vel du som hadde kjøpt inn for ganske mye veeldig lavt nede? Sitter du fortsatt inne med alt? Oppe i 15-20 gangeren nå eller?  :o :laugh:

emurof

Sitat fra: Øggen på tirsdag 21. januar 2020, klokken 16:19
Han likte ikkje tweeten min, igjen....

Disse Tesla-haterne oppfører seg helt forkastelig. Det inkluderer vår lokale Tesla-taper Sissener. At de tør å vise seg i offentligheten slik de oppfører seg.

emurof

#2028
Sitat fra: Leaf_entusiast på tirsdag 21. januar 2020, klokken 23:52
Sitat fra: emurof på mandag 20. januar 2020, klokken 13:17

Denne "investeringsdirektøren" fremstår som en like stor fjott som Sissener.

Eksempel: "Det er ikke normalt å tape penger. Der er Tesla den eneste, alle de andre tjener penger"

Vet han i det hele tatt hva Tesla driver med? Hva de har vært gjennom? Hva de prøver å få til?

Eksempel 2: "Ja, det er klare fellestrekk med dot.com og den grønne bølgen."

Å sammenligne Teslas situasjon med dot com-boblen blir så dumt at jeg nesten ikke gidder å si noe om det engang.

Og: "Men det som aksjemarkedet gjør feil, er å anta at de som er først ute kommer til å ta hele markedet. Det skjer som regel ikke. Når «alle» vet hva som kommer til å skje, vil alle inn i markedet. Det medfører ofte høy konkurranse og lav lønnsomhet"

Ja, akkurat som da Apple inntok mobilmarkedet.

Av og til lurer jeg på om disse klovnene bare troller. Jeg blir bare oppgitt.

Du synes ikke at det er litt ironisk at du angriper velfunderte meninger på en så barnslig måte?

Hvis du leser innlegget mitt så påpeker jeg nettopp at meningene ikke er velfunderte. Eller mener du ta påstanden "det er ikke normalt å tape penger" viser en forståelse for hvordan selskaper kan finansieres, vokse, osv.?

Videre: Jeg er bare en vanlig fyr i gata som ikke blåser opp egoet mitt som en diger gassbalong ved å hele tiden gå ut i media, og media kommer ikke til meg og ber om uttalelser om ting jeg enten ikke har kunnskap om, eller som jeg velger å lyve om absolutt hele tiden.

Jeg tør derfor påstå at jeg kan tillate meg å være useriøst, flåsete, osv. For jeg er ikke en offentlig person som søker offentligheten med det mål for øye å aktivt manipulere en aksje ved bruk av løgn og falskneri. Jeg påberoper meg ikke å være noen ekspert, og ingen siterer meg som en ekspert heller.

Wenche

Sitat fra: gr på onsdag 22. januar 2020, klokken 08:44
Hvordan går det med aksjene dine, Wenche? Var vel du som hadde kjøpt inn for ganske mye veeldig lavt nede? Sitter du fortsatt inne med alt? Oppe i 15-20 gangeren nå eller?  :o :laugh:
Takk, bare bra! Aksjene sitter fortsatt trygt hos meg  :) Regner vi om til norske kroner, så kan du bruke 27 gangeren   :D Ny ATH $565 i førmarkedet nå  8)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

RBK

Fytti katta, dere har bal... ;D
Turte ikke annet en å selge på 545 i går. Satser på en dupp igjen så jeg kan gå inn igjen. Har brent meg litt på noen dårlige handler så når det var 40% fortjeneste så solgte jeg. Mener svigefar sa som huskeregel for mange år siden at man burde selge når man har 10% fortjeneste.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Espen Hugaas Andersen

De sier "the trend is your friend". Går det plutselig opp 10% kan det like gjerne fortsette til opp 100%. (Men man vet ingenting.)

Mulig jeg letter litt på aksjebeholdningen i dag. Har tenkt på omkring 570 som neste punkt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

RuneW

Sitat fra: RBK på onsdag 22. januar 2020, klokken 10:56
Fytti katta, dere har bal... ;D
Turte ikke annet en å selge på 545 i går.

Samme var det mange som tenkte på 400 (og langt under det også)...  :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

emurof

#2033
Sitat fra: RBK på onsdag 22. januar 2020, klokken 10:56
Fytti katta, dere har bal... ;D
Turte ikke annet en å selge på 545 i går. Satser på en dupp igjen så jeg kan gå inn igjen. Har brent meg litt på noen dårlige handler så når det var 40% fortjeneste så solgte jeg. Mener svigefar sa som huskeregel for mange år siden at man burde selge når man har 10% fortjeneste.

Er det slik at du ikke tenkte å sitte i Tesla i flere år til? Var det grunnen til at du solgte?

Jeg tenker ikke på å selge i det hele tatt. Heller kjøpe mer, men jeg føler liksom aldri at jeg får "dippen" som gir meg muligheten. Jeg har jo tro på at aksjen skal tidobles, så jeg burde egentlig ha kjøpt litt mer uansett. Men plutselig så skjer det noe så man kunne fått enda flere aksjer for pengene, og da har man gått glipp av noe. Men nå har jeg jo gått glipp av mye oppgang på grunn av den tankegangen. Jaja.

Edit: Opp rundt 25 dollar i førhandelen...

Counterpointer

#2034
Nå er det jo faktisk veldig gøy å sitte

Selv om kursen dropper nå 100$ så vil jo alle som har hatt posisjonen sin i mer enn seks måneder, fremdeles ha god avkastning.

Derimot er nok lysten på maksimal avkastning en sterk motivator for mange. Hvor lenge kan det fortsette å stige og stige er det nok flere enn meg som tenker.

Edit; tydeliggjøring av tidsperspektivet

RBK

<2 emurof: Hadde tenkt å sitte lenge men begynte først å kjøpe når det var rundt 300. Hadde ikke så mye i starten men var heldig med salg/kjøp (aksjen gikk jo som en full heisfører en stund)
Nå syntes jeg at det hadde gått opp mye og turte ikke lengre (har lån som burde betales også).
Skulle selvfølgelig gjort som mange av dere her gjort å bare beholdt de men hadde en del som var kjøpt på 250 samt kjøpte en del på 480 og satset at de skulle gå litt over 530.
Men 530 trodde jeg ikke på før 2021.
Min svake analyse er at dette må duppe en del igjen. Men dette er kun en hobby for meg og det er nok småpenger jeg driver med i forhold til en del av dere andre.
Lykke til alle som fortsatt har også håper jeg for deres del det øker (og en veldig dupp for meg så jeg kan komme inn igjen  ::) )
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

emurof

Ja, jeg håper det kommer en solid korreksjon så man kan laste opp med billige aksjer :)

geear

Over 590 nå, sjeleglad jeg kun solgte ut halvparten tidligere, er snart sånn at jeg må vurdere å kjøpe meg opp igjen, ser ut som the sky is the limit. Spooky.

daktari

Nå må vi vel kunne snakke om en shortskvis, utløst av gode nyheter. Holder det til etter årsrapporten 29.jan, kortere eller lenger?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Roy Aasen

Altsååå...jeg vedder på at de er konk til mittsommer, nå igjen😊😊.


Jadda...jeg skal gå min vei🙂😊

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA