Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

TeslaK

Sitat fra: nivve på onsdag 08. januar 2020, klokken 20:10
Solgte meg ut på 254 og har ikke sett meg tilbake.

...

...

... JO SELVFØLGELIG har jeg sett meg tilbake, og skjønner ikke hva i all verden jeg tenkte. Jeg tenkte vel at etter den klatret fra 179 (hvor jeg var temmlig godt i minus) og opp til 250+ og jeg var i pluss igjen, var det bare å selge ut med en liten gevinst.

Så sa det pang. Gått opp 100 % i etterkant!

Flere som meg der ute?

Kjøp en god del nå og vent 5-10 år. Tesla skal fortsatt gå 8 gangen fra dagens nivå.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Rollep

Skal bli interessant å se hvor mye aksjen detter når korreksjonen/smellen kommer ;D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Klykken

Sitat fra: Rollep på torsdag 09. januar 2020, klokken 15:13
Skal bli interessant å se hvor mye aksjen detter når korreksjonen/smellen kommer ;D
Det er da jeg kjøper. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

Ved hvilken verdi er det Fortune fondene må begynne å hamstre aksjer? Kan vel ikke være langt unna nå.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sitat fra: Rollep på torsdag 09. januar 2020, klokken 15:13
Skal bli interessant å se hvor mye aksjen detter når korreksjonen/smellen kommer ;D
Hva konkret mener du skal korrigeres?

Det er naturlig å tenke at denne aksjen som har vært volatil også svinger ned igjen spesielt nå hvor den har steget nesten 160 dollar på en mnd

Men kan ikke se at det er noe annet enn at aksjemarkedet generelt er under press nå og at med Iran-USA konflikten så stiger oljeprisen og alt blir usikkert.

Det har kun vært gode Tesla relaterte nyheter og svært lite FUD. Shorterne er vel omtrent tømt i denne short skvisen de er kommet i. Det har ikke engang vært noen betenkelige tweets fra Elon.


Counterpointer

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 09. januar 2020, klokken 15:42
Ved hvilken verdi er det Fortune fondene må begynne å hamstre aksjer? Kan vel ikke være langt unna nå.
Mener det var over 500, så med 498 som topp så var det close but no sigar.

chiller

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 09. januar 2020, klokken 15:42
Ved hvilken verdi er det Fortune fondene må begynne å hamstre aksjer? Kan vel ikke være langt unna nå.
Det eneste kravet som gjenstår nå er at tesla må ha vært i pluss (GAAP-messig) siste 4 kvartalene sett under ett, og siste kvartalet. Det skal nok godt gjøres å få til det etter at Q4-tallene kommer, men hvis Q1-tallene er positive så vil det være nok.

Magnus Hansen

Nå holder det ikke å gå i overskudd for å forsvare den aksjekursen. De er vel snArt verdens nest største produsent målt i aksjeverdi.

Tiger123

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 09. januar 2020, klokken 17:40
Sitat fra: Rollep på torsdag 09. januar 2020, klokken 15:13
Skal bli interessant å se hvor mye aksjen detter når korreksjonen/smellen kommer ;D
Hva konkret mener du skal korrigeres?




Etter en slik lang oppgang blir aksjen mer og mer overkjøpt, og til slutt tenker mange nok at nå skal jeg snart cashe inn -litt-, f eks v neste positive nyhet. Men så står det ikke alltid noen klare til å kjøpe de aksjene. største grunnen til nedgang v resultatfremlggelser. Generelt sett. Men Tesla er vel mer og mer unntatt tyngdekraften?

Counterpointer

Sitat fra: Tiger123 på torsdag 09. januar 2020, klokken 19:29
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 09. januar 2020, klokken 17:40
Sitat fra: Rollep på torsdag 09. januar 2020, klokken 15:13
Skal bli interessant å se hvor mye aksjen detter når korreksjonen/smellen kommer ;D
Hva konkret mener du skal korrigeres?




Etter en slik lang oppgang blir aksjen mer og mer overkjøpt, og til slutt tenker mange nok at nå skal jeg snart cashe inn -litt-, f eks v neste positive nyhet. Men så står det ikke alltid noen klare til å kjøpe de aksjene. største grunnen til nedgang v resultatfremlggelser. Generelt sett. Men Tesla er vel mer og mer unntatt tyngdekraften?
Takker for en god redegjørelse. Men det var Rollep jeg lurte på om hadde noe med substans eller om det er trolling.

OhmPaPa

Tapte på 25 mill på Tesla-veddemål.: – En psykose

https://www.dn.no/bors/tesla/jan-petter-sissener/sissener-canopus/sissener-tapte-25-millioner-pa-tesla-i-desember/2-1-734929

Det er flere år siden Sissener og fondet inntok en shortposisjon i Tesla. De siste to årene beløper papirtapene seg til 38 millioner kroner, ifølge Sissener. Det tilsvarer 1,4 prosent av fondet.

Forvalteren har ingen planer om å gi opp shortposisjonen og mener ingenting kan forsvare den prislappen markedet har satt på Tesla.

– Nå koster selskapet mer enn Equinor. Equinor genererer enorme penger, det gjør ikke Tesla. På et eller annet tidspunkt må du stille krav til lønnsomhet der også. Vi har et prinsipp, og det er at kontantstrøm ikke lyver. Og det er ikke kontantstrøm i det systemet, sier forvalteren på telefon fra Karibia.

Rollep

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 09. januar 2020, klokken 19:52
Sitat fra: Tiger123 på torsdag 09. januar 2020, klokken 19:29
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 09. januar 2020, klokken 17:40
Sitat fra: Rollep på torsdag 09. januar 2020, klokken 15:13
Skal bli interessant å se hvor mye aksjen detter når korreksjonen/smellen kommer ;D
Hva konkret mener du skal korrigeres?




Etter en slik lang oppgang blir aksjen mer og mer overkjøpt, og til slutt tenker mange nok at nå skal jeg snart cashe inn -litt-, f eks v neste positive nyhet. Men så står det ikke alltid noen klare til å kjøpe de aksjene. største grunnen til nedgang v resultatfremlggelser. Generelt sett. Men Tesla er vel mer og mer unntatt tyngdekraften?
Takker for en god redegjørelse. Men det var Rollep jeg lurte på om hadde noe med substans eller om det er trolling.
Rollep gjorde tydeligvis det fatale mistaket at han trodde folk som investerer i aksjer visste hva en korreksjon innebærer :D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

emurof

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 09. januar 2020, klokken 21:37
Tapte på 25 mill på Tesla-veddemål.: – En psykose

https://www.dn.no/bors/tesla/jan-petter-sissener/sissener-canopus/sissener-tapte-25-millioner-pa-tesla-i-desember/2-1-734929

Det er flere år siden Sissener og fondet inntok en shortposisjon i Tesla. De siste to årene beløper papirtapene seg til 38 millioner kroner, ifølge Sissener. Det tilsvarer 1,4 prosent av fondet.

Forvalteren har ingen planer om å gi opp shortposisjonen og mener ingenting kan forsvare den prislappen markedet har satt på Tesla.

– Nå koster selskapet mer enn Equinor. Equinor genererer enorme penger, det gjør ikke Tesla. På et eller annet tidspunkt må du stille krav til lønnsomhet der også. Vi har et prinsipp, og det er at kontantstrøm ikke lyver. Og det er ikke kontantstrøm i det systemet, sier forvalteren på telefon fra Karibia.

Spørsmålet er da, er det Sissener eller andre som er psykotiske?

Når man åpenbart ikke vet hva man driver med så kan det kanskje være greit å finne på noe annet, Sissener!

Eksempel: "De sa de måtte senke prisene 20 prosent for noen uker siden"

Sukk.

1000kwh

Sitat fra: emurof på fredag 10. januar 2020, klokken 22:26
Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 09. januar 2020, klokken 21:37
Tapte på 25 mill på Tesla-veddemål.: – En psykose

https://www.dn.no/bors/tesla/jan-petter-sissener/sissener-canopus/sissener-tapte-25-millioner-pa-tesla-i-desember/2-1-734929

Det er flere år siden Sissener og fondet inntok en shortposisjon i Tesla. De siste to årene beløper papirtapene seg til 38 millioner kroner, ifølge Sissener. Det tilsvarer 1,4 prosent av fondet.

Forvalteren har ingen planer om å gi opp shortposisjonen og mener ingenting kan forsvare den prislappen markedet har satt på Tesla.

– Nå koster selskapet mer enn Equinor. Equinor genererer enorme penger, det gjør ikke Tesla. På et eller annet tidspunkt må du stille krav til lønnsomhet der også. Vi har et prinsipp, og det er at kontantstrøm ikke lyver. Og det er ikke kontantstrøm i det systemet, sier forvalteren på telefon fra Karibia.

Spørsmålet er da, er det Sissener eller andre som er psykotiske?

Når man åpenbart ikke vet hva man driver med så kan det kanskje være greit å finne på noe annet, Sissener!

Eksempel: "De sa de måtte senke prisene 20 prosent for noen uker siden"

Sukk.

Konkurransen blir tøffere: – For to år siden hadde de monopol på elbiler. Det har de ikke nå lenger. Vi ser også at de har mistet salgstoppen i Norge til e-Golf

Flott analyse Sissener. E-golf er jo Tesla-killeren alle har ventet på :D :D

Espen Hugaas Andersen

SitatVi har et prinsipp, og det er at kontantstrøm ikke lyver. Og det er ikke kontantstrøm i det systemet, sier forvalteren på telefon fra Karibia.

I tredje kvartal hadde Tesla en fri kontantstrøm på 371 millioner dollar.
Må innrømme jeg lo litt av dette. Tolker det slik at det er journalisten som har lagt inn informasjonen om kontantstrømmen, så her ble Sissener sabotert. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA