Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Cobos

Jeg får vise meg som den super bull'en jeg er :)
Jeg tipper den kommer til å treffe $700 i løpet av 2020 men forlater 2020 på $666.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Larsebass

Ok, jeg går for $800. Da kan jeg betale ned pristapet på bilen min med aksjer :)

Faktorer:
1. Kina
2. Europeisk fabrikk
3. Model Y
4. Semi og roadsterhype
Tesla X75D.

Espen Hugaas Andersen

Jeg må innrømme jeg ikke aner hvor det skal gå denne gangen. Tenker vel egentlig man havner i området $400-$800. Men tenker jeg sier $575, som min gjetning.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Motorwatt

Den største trusselen er vel konkurranse. Til nå har de etablerte holdt tilbake både produksjon og salg grunnet nye bestemmelser fra 01.01.20.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øggen

Enig med Motorwatt. Største "trussel" blir konkurranse. Tesla som Tech selskap vil møte konkurrenter både på bil, og på solar/batterilagrings delen.
I tillegg avhengig av oppstart/ferdigstilling GF4
Litt meir nøktern her, men tippa 495$
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Arha

Tipper 530 $ ved årsslutt, med en dipp ned til 330 tidlig på året (så jeg får kjøpt meg inn igjen).
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Havebigfun


Espen Hugaas Andersen

I mitt syn er hovedutfordringen å få skalert opp produksjonen av Model Y. Men jeg har tro på at de har lært såpass fra Model 3 at det går ganske bra.

Konkurranse ser jeg ikke på som særlig trussel. Det er fortsatt omkring 80 mill fossilbiler som selges per år som skal erstattes med elbilsalg.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Boge

#1883
Jeg tipper vi havner på 610.

Edit: Endrer til 640.
Hvit M3 LR AWD 2019 mod. Levert Fredag 13 sept. 2019.

Motorwatt

Det er langt fra sikkert at en større produksjon automatisk vil øke salgstallet. Salget av TM3 vil nok synke litt i takt med salget av Y, men i hvilken grad blir spennende å se. Ikke helt sikker på at Teslas modell-rekke på 4 modelltyper (5 de neste 3 årene) er nok til å tilfredstille markedet (semi utelatt).

Tesla ha en del upløyd mark når det gjelder nye markeder, men de andre har allerede organisasjonene klare.

Lokalt har vi sett en nedgang i salget av elbiler, og mye av skylden for dette er IOM venting på nye modeller, og neppe en metning av markedet. VW hevder å ha rundt 25.000 potensielle kunder på betalt venteliste, hvorav en stor del skal gå til Norge. Og de lover vel også at de som har bestilt får bil i 2020. Kan fort bli et par tusen biler i måneden fra medio 2020 og ut året her i landet. Så om ikke markedet kommer tilbake til nye høyder, må vel dette i noen grad  gå utover salget av eksisterende modeller?

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Tiger123


Tipper vi havner på 449, men har ikke peiling

Counterpointer

Tipper 525 31/12-2020 (frykter egentlig i tippesammenheng at dette er for konservativt, men er egentlig en litt forsiktig type)

Virker som flere ønsker en nedgang for å kjøpe seg mer opp. Ser at det vil gi mer avkastning på nyinnvestering, men like gjerne kunne en kjøpt seg inn på stigende kurs «the trend is your friend».

Er litt usikker på hvor gode slike ordtak er. Det var jo flere som med stor selvsikkerhet gjorde narr av meg og henviste til «dead cat bounce», når jeg påpekte at kursen steg etter at den var nede på 180. I dag er jo det temmelig morsomt å se tilbake på 418 er en god start på året.


Kanutten

Tipper 321.5 ...et helt tilfeldig tall.

geear


Zanka

Jeg er optimist satser på 720 😎
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA