Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

arthur

#1665
Snart tilbake på nivået fra for 2,5 år siden!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

mthoring

S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

RuneW

Sitat fra: DagfinnN på fredag 13. desember 2019, klokken 10:15
Ja, intet FUD og helt stille fra de nyttige idiotene her inne også. Nesten så det blir kjedelig jo :)

Skjønte ikke den med "nyttig", men ellers enig.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

emurof

Sitat fra: gr på fredag 13. desember 2019, klokken 09:27
Begynner vel å slippe opp for FUD nå som det bare renner på med positive nyheter, Model X kræsjtestet også i Europa, med fem stjerner og beste førerassistansescore (sammen med Model 3) noen sinne, cybertruck som har vokst på veldig mange etter en litt sjokkerende lansering (og tidenes PR), grottedykkeren fikk ikke medhold mot Musk, Musk har generelt sett klart å holde seg mye mer på matta på Twitter (heldigvis..), Model Y er fremskyndet, GF 3 i Kina er klar på vanvittig kort tid, GF 4 i Tyskland er offisielt (og positivt på veldig mange områder). Litt spent på om pedosaken er ferdig eller om det kommer en anke der, eller hva nå veien videre der kan være...
Twitter-saueflokken driver nå og breker om at Tesla har byttet advokatbyrå og finanssjef eller noe slikt. Akkurat som da forrige finansfyr forlot selskapet, tar Twitter-saueflokken dette som et bevis på svindel hos Tesla, og at han stikker av før svindelen blir avslørt.

Jaja.

Så raskt glemte man at SEC nettopp har fullført en undersøkelse av Tesla der de ikke fant noe galt...

Counterpointer

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 13. desember 2019, klokken 08:35
Venter tålmodig på FUD crew for litt mer negativt sentiment. Det må da være noe de kan kverne på?
Akkurat nå er det veldig lite de har å komme med, og siden Elon holder seg til det han kan og holder Twitterinnfallene på et minimumm er det ikke utsikt for noe å ta tak i på den fronten.

Derimot er det vel store forventninger i forhold til batteriteknologi. Kommer Tesla med noe substansielt nytt der er de så stor aktør nå at det vil kunne booste essensielt på kursen.

Det er også overaskende lite effekt av den synkende tax credit i USA, jeg ville trodd den hadde svekket salget mer enn det har.
Blir spennende å se hva som skjer når f. eks ID 3 og Mach E starter salget med full credit mot Tesla med null credit.

MrBeery

Sitat fra: knut.aulie på fredag 13. desember 2019, klokken 23:55
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 13. desember 2019, klokken 08:35
Venter tålmodig på FUD crew for litt mer negativt sentiment. Det må da være noe de kan kverne på?
Akkurat nå er det veldig lite de har å komme med, og siden Elon holder seg til det han kan og holder Twitterinnfallene på et minimumm er det ikke utsikt for noe å ta tak i på den fronten.

Derimot er det vel store forventninger i forhold til batteriteknologi. Kommer Tesla med noe substansielt nytt der er de så stor aktør nå at det vil kunne booste essensielt på kursen.

Det er også overaskende lite effekt av den synkende tax credit i USA, jeg ville trodd den hadde svekket salget mer enn det har.
Blir spennende å se hva som skjer når f. eks ID 3 og Mach E starter salget med full credit mot Tesla med null credit.
Nå ser det vel ut til at ID3 ikke kommer til å bli solgt i USA.

Når det gjelder batteri så er jeg overrasket (eller kanskje jeg ikke er det) over at ingen analytikere snakker om dette. Ser man på pris og rekkevidde på cybertruck er det opplagt at det skjer drastiske ting med batteri i nær fremtid. Jeg regner med at over de neste par årene vil Telsa være i stand til å produsere bilene de gjør i dag til en betraktelig lavere pris.

Counterpointer

Sitat fra: MrBeery på lørdag 14. desember 2019, klokken 00:32
Når det gjelder batteri så er jeg overrasket (eller kanskje jeg ikke er det) over at ingen analytikere snakker om dette. Ser man på pris og rekkevidde på cybertruck er det opplagt at det skjer drastiske ting med batteri i nær fremtid.
Dette er jeg veldig enig i. De kunne ikke ha lagt prisen på 39k $ om de ikke viste de hadde betydelige forbedringer på vei!

Counterpointer

Da var vi oppe på ATH



Geirr har vel stukket av og sluttet å kommentere, men hadde vært interessant å høre en analyse fra deg Arthur. Har respekt for at du ikke har trukket deg ut

arthur

Har ikke noe behov for å legge frem noen analyse hverken av markedet generelt eller din aksje spesielt, men gjentar nok en gang at hva denne konkrete aksjen angår så har det hele tiden vært, og vil trolig fortsett bli, penger på å handle den aktivt siden den fortsatt viser en klar tendens til å være svært volatil. Dette har jeg hevdet diverse ganger, hatt rett i så måte hele tiden, men har aldri hverken trodd, eller håpet på, at selskapet skulle gå konkurs, tvert derimot.
At aksjen viser ATH er bare hyggelig, men er kanskje ikke alene om det for tiden?

Lykke til videre med dine kjøp i aksjen! :+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Sulle

Sitat fra: knut.aulie på mandag 16. desember 2019, klokken 17:48
Da var vi oppe på ATH

52 week high tenker jeg. Mangler vel ca en tier på ATH.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Counterpointer

Volatil er temmelig tynn forklaring på en oppgang fra 180$ til 380$

Det er mye annet substansielt å fokusere på med nye fabrikker osv

Det må svi mer for den som ganske bombastisk oppfordret folk til å selge seg ut på 200$ «for å begrense tapet» og var temmelig fornøyd med at han solgte seg ut på 250$ tidligere. Skal ikke si om det var riktig for noen, men for meg selv var det riktigere å bli sittende i min posisjon .

For å bruke eksempelet vi hadde i tippekonkurransen før CT lansering hvor jeg gikk ca 50 k imaginære NOK i tap rett etter lanseringen, er nå den imaginære gevinsten 100 k NOK.

Espen Hugaas Andersen

Kan se hvordan vi ligger an i forhold til spådommene for 31. desember fra mai/juni:

stefse: $125
bmw2002: $129
hELgenen: $125-$200 ($162,5 snittverdi)
Tiger123: $219
OhmPaPa: $244
Øyvind.h: $250
Sjøhyene: $311
Espen Hugaas Andersen: $300-$350 ($325 snittverdi)
Motorwatt: $416,93
daktari: $420

Nå er Motorwatt nærmest.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 16. desember 2019, klokken 22:45
Nå er Motorwatt nærmest.
Er jo morsomt om det blir daktari som vinner, det er jo også mulig.

arthur

Sitat fra: knut.aulie på mandag 16. desember 2019, klokken 21:40
Volatil er temmelig tynn forklaring på en oppgang fra 180$ til 380$

Det er mye annet substansielt å fokusere på med nye fabrikker osv

Så hvorfor gikk den da ned til 180 når den var på 383?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

emurof

Jo høyere den går før nyttår, desto mer må man vel skatte :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA