Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Tiger123

Nei, i morgen 05:00 er det fortsatt den 20. nov., i California. Fredag morgen kl 05:00 er det den 21. kl 21:00 der. Usikker på om vi er 8 timer foran, er noe rundt det ihvertfall.

RuneW

Og jeg som har lagt meg til å sove allerede... Ja, ja. Da blir det kanskje 8 timers søvn i natt. Begynner å bli en stund siden...  :D
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

arthur

Sitat fra: Tiger123 på onsdag 20. november 2019, klokken 22:28
Usikker på om vi er 8 timer foran, er noe rundt det ihvertfall.

Ni timer tidsforskjell.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Øggen

OT alarm: Viktig med balanse..

Vedda ei kasse med øl på at her blir det bankwupt. Aksjane vil rase og dei vil dø ut.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/nargEo/bmw-og-fiat-chrysler-tilbakekaller-biler?utm_source=vgfront&utm_content=row-3
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Counterpointer

Sitat fra: Øggen på torsdag 21. november 2019, klokken 19:50
OT alarm: Viktig med balanse..

Vedda ei kasse med øl på at her blir det bankwupt. Aksjane vil rase og dei vil dø ut.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/nargEo/bmw-og-fiat-chrysler-tilbakekaller-biler?utm_source=vgfront&utm_content=row-3
Tror du har linket feil, linken handler om fossilbiler

Counterpointer

Sitter nå og ser cybertruck live.

De har akkurat knust to ruter på bilen etter at de la opp til at de ikke kunne knuse. Får en umiddelbar flashback til Faraday future launch

Tror Espen gjorde det taktiske valget i forhold til dette.

Prisen derimot 39 900 til 69 900 var veldig overraskende lav.

ATV  var gøyal gimmick, den kunne jeg tenke meg.

For kursen, tror jeg ikke dette kan bli så positivt, tror ikke jeg vinner tippekonkurransen.......

Espen Hugaas Andersen

Stort sett er jeg fornøyd med lanseringen.

-Cybertruck ser mye bedre ut enn jeg fryktet. Jeg trodde faktisk det ville være nærmere denne, og det hadde jo vært en katastrofe: https://itavisen.no/2019/11/21/har-du-sett-noe-sa-kjedelig-for/

-Jeg var litt bekymret for at en pickup fra Tesla skulle virke pysete. Men den er jo faktisk skuddsikker, til en viss grad! Kunne egentlig tenkt meg rustfritt på Model X-en. Da slipper man bekymre seg for at noen slamrer døren inn i bilsiden e.l.

-Specs og prising virker super. Jeg trodde Cybertruck skulle være nærmere F-350 og enda dyrere, men denne er ca like stor som F-150, priset lavere og gjør det aller meste veldig bra. Ytelsene er latterlige, som forventet.

- 2022 for topputgaven er litt skuffende langt ut i tid. Men det er kanskje greit at Tesla kommer med mer realistiske mål enn vanlig.

- Jeg liker at den er i rustfritt stål. Ikke bare kan de droppe lakkeringsverkstedet helt, noe som har vært en av de største utfordringene for å få produsert Model 3, men det eliminerer rust som en utfordring. Rust er en av de tingene som ofte er en utfordring på en bruksbil, som de fleste pickups er.

- Det at glasset knuste var så klart dumt, men det var alltid en risiko. Glass er alltid uforutsigbart. Tester man det i forkant kan det hende at det tåler det, men at man samtidig svekker det slik at det knuser neste gang man tester det. Bytter man ut til nytt utestet glass kan det hende det har en skjult svakhet som gjør at det knuser første gang. Kanskje de ikke skulle gamblet med at det skulle ikke knuse. Men det hadde vært ganske badass om det hadde fungert!
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

hELgenen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 22. november 2019, klokken 08:35
Glass er alltid uforutsigbart.

Takk Espen - denne observasjonen med tilhørende empirsk konklusjon fikk meg til å le -  ;D

RuneW

Sitat fra: knut.aulie på fredag 22. november 2019, klokken 05:38
For kursen, tror jeg ikke dette kan bli så positivt, tror ikke jeg vinner tippekonkurransen.......

Jeg kan ikke tenke meg Tesla baserer fremtiden sin på salg av denne modellen, men dessverre kan det tenkes at markedet tenker annerledes...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

Etter min mening må man være "opp i skyene" forelsket i Tesla for å kalle dette noe annet enn en stor vits. Kunne ikke tro mine egne øyne, og ventet bare på at det skulle komme en overraskelse til slutt (..one more thing...). Satt faktisk å så på det statiske siste-bildet i over ett minutt mens jeg ventet i spenning...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Denne er jo fantastisk! Drittlei av samme designet nå i 20 år.

Elsker den! Noe nytt, og bra for Tesla. :)

emurof

#1588
Sitat fra: Motorwatt på fredag 22. november 2019, klokken 09:35
Etter min mening må man være "opp i skyene" forelsket i Tesla for å kalle dette noe annet enn en stor vits. Kunne ikke tro mine egne øyne, og ventet bare på at det skulle komme en overraskelse til slutt (..one more thing...). Satt faktisk å så på det statiske siste-bildet i over ett minutt mens jeg ventet i spenning...

Men nå er jo du stort sett kun negativ til Tesla uansett.

Jeg reagerte også negativt på designet i utgangspunktet, men jo mer jeg ser den desto bedre liker jeg den. Når jeg ser på forslagene folk hadde laget i forkant så er jeg glad for at de ikke valgte noe som lignet på disse. Denne ser røff ut. Som den skal ut i krigen, nærmest.

Det er mange eksempler på at negative folks førsteinntrykk ikke stemmer med hva kjøperne faktisk ønsker seg. For eksempel navnet på Nintendo Wii som "analytikerne" mente ville ødelegge for konsollen. Den knuste konkurrentene. Og hva med Apple Airpods som folk gjorde skikkelig narr av? I dag er de en selvfølge, og ingen reagerer på designet lenger.

Eller iPhone - "haha, ingen fysiske taster, for en flopp".

Så vi får se. Men jeg tror ikke at man skal basere seg på Tesla-hateres uttalelser når man skal prøve å finne ut hvordan denne vil selge.

Forresten så sa jo Musk at de hadde et alternativt design i bakhånd hvis dette flopper. Kanskje det kommer etter hvert uansett?

1000kwh

Ja, tenkte også først på Iphone! Godt eksempel!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA