Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

OhmPaPa

Da bikket vi såvidt over $350 like før stenging med max på 350.3373 ref NASDAQ.

daktari

Wow, er det en aldri så liten shortskvis til på gang?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

emurof

Gigafactory 4 legges til Berlin, kunngjorde Elon under en prisutdeling i Tyskland der Model 3 vant. Markedet reagerte vel ved å sende aksjen litt opp mot slutten av gårsdagen. Det blir interessant å se hva som skjer i dag.

Man visste jo at Tesla planla fabrikk i Europa, men nå er det kommet noe konkret på bordet.

Arha

Og en liten oppgradering av kursmål skader heller ikke:
https://markets.businessinsider.com/news/stocks/tesla-stock-gains-after-jefferies-raises-price-target-to-400-2019-11-1028678250

Jefferies upgraded its price target for Tesla to $400 from $300, reflecting expectations of higher earnings and an improved balance sheet, according to a Monday note from analyst Philippe Houchois.
Shares of Tesla gained as much as 3.51% Monday.
Jefferies raised its 2020 EBIT estimate for Tesla by 24%, saying stabilizing performance in 2019 is setting the company up for growth in 2020.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

1000kwh

Tror det blir masse opp og ned. De skal tross alt bruke enorme mengde penger på fabrikker, det kan bli trøbbel med bil/oljelobbyen i Tyskland osv..

MEN, alt dette kontra diskusjonen om konkurs i fjor høst er jo komisk :D

Hvem tenker at Tesla går konkurs innen 2020?

arthur

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 13. november 2019, klokken 11:38
Tror det blir masse opp og ned. De skal tross alt bruke enorme mengde penger på fabrikker, det kan bli trøbbel med bil/oljelobbyen i Tyskland osv..

MEN, alt dette kontra diskusjonen om konkurs i fjor høst er jo komisk :D

Hvem tenker at Tesla går konkurs innen 2020?

Innen 31.12.2019? Ikke jeg!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

emurof

"Innen 2020" betyr før (og ikke inkludert) 01.01.2021. Altså før 2020 er over.

JorEl

Vi solgte rett over 300, og dumt var det. :) Ble nervøs og vi trengte pengene, så jeg er ikke lei meg. Klarer fint å glede meg over stigningen og gratulerer de som har aksjer enda :+1:
Tenkte etter på vi solgte, at det jammen er ikke mange mørke skyer i horisonten, bare PickUp-reveal og GF3 som kommer i gang. Nå har man funnet ut hvor GF4 skal være, så jeg lurer jo litt på hva FUDmaskineriet skal klare og hoste opp.
Går Tesla-aksjene mye ned en gang til, så er vi der med mer (lånte) penger ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Tiger123


Kanskje lite tilfeller av FUD EGENTLIG er den med skyld i oppgangen? Eller har det vært like mye som ellers?

Og så lurer jeg på hva R & D er, i Q3 rapporten. Er det utvikling, software, testing etc? Utviklingskostnader?

RuneW

Noen som tør gjette hva dagens markante oppgang skyldes?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Arha

Forventninger til Pickuplanseringen den 21. kanskje?
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Espen Hugaas Andersen

#1556
Dette hadde nok noe med det å gjøre: https://news.bloombergtax.com/daily-tax-report/house-democrats-release-clean-energy-package

Dette forslaget er riktignok ikke spesielt bra for Tesla. Tesla vil allerede nærme seg 600k innen forslaget skulle gå gjennom. Tror de er omkring 400k nå. Det er bedre for Tesla om dagens insentiv blir avviklet.

Jeg solgte for øvrig litt i går. Kursutviklingen rett etter en lansering har vært ganske varierende, så nå har jeg litt handlingsrom til å eventuelt kjøpe om det skulle falle.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

arthur

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 20. november 2019, klokken 07:37
Dette hadde nok noe med det å gjøre: https://news.bloombergtax.com/daily-tax-report/house-democrats-release-clean-energy-package

Dette forslaget er riktignok ikke spesielt bra for Tesla. Tesla vil allerede nærme seg 600k innen forslaget skulle gå gjennom. Tror de er omkring 400k nå. Det er bedre for Tesla om dagens insentiv blir avviklet.

Jeg solgte for øvrig litt i går. Kursutviklingen rett etter en lansering har vært ganske varierende, så nå har jeg litt handlingsrom til å eventuelt kjøpe om det skulle falle.

Fornuftig og helt i tråd med hva jeg har nevnt en rekke ganger da aksjen er og synes å forbli, en "traders delight"!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 20. november 2019, klokken 07:37
Jeg solgte for øvrig litt i går. Kursutviklingen rett etter en lansering har vært ganske varierende, så nå har jeg litt handlingsrom til å eventuelt kjøpe om det skulle falle.
To forhold knyttet til dette.

Det ene er at salg som realiserer gevinst utløser jo også skatt på fortjenesten. Du vurderer jo selvfølgelig best din egen situasjon, men for egen del så vil dette være en kostnad som reduserer gevinsten siden posisjonen min er forholdsvis liten. Dette betyr jo at skatten også er liten, men verd å ta med. Det er vel en overvekt av amatører (sagt i beste mening) i denne tråden, så derfor er det greit å reflektere litt rundt forhold som er mer åpenbare for proffene.

Det andre forholdet er at det ikke er noen åpenbar grunn til at det skulle komme noe fall nå, jeg ville heller antatt at det kommer en oppgang. Så dermed er det en risiko for å miste muligheten til å bli med videre opp for den delen som eventuelt realiseres nå.
Ser imidlertid lett at det også kan komme en dipp, så det er et helt valid og greit argument.

Vi pleier jo å ha noen tippekonkurranser i denne tråden. La oss runde kursen opp til 360 akkurat nå. Hva blir den på fredag ?
For at vi kan ha et skikkelig tydelig resultat å forholde oss til så har alle i denne konkuransen en imaginær posisjon på 1 mill (på kursen 360). Hvor mye selger du og hva har du på fredag ved stenging?

Jeg tipper 380 kurs, som vil gi en ca gevinst på 55 k NOK siden jeg beholder hele posisjonen.

Speeder

Tippekonk:
Jeg ville også beholdt alt.
Men tror 370 til fredag.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA