Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

~$333. Må kjappe dere å kjøpe inn igjen dere som solgte..  ;D

Counterpointer

339$ nå

Ser ut som det stadig stiger, blir spennende å se hva som skjer når pickup endelig vises.
Jeg kan ikke tenke meg at det kan bli noe annet enn antiklimaks med den hypen som Elon og andre har lagt opp til.....

Cyberpunk, armor personell carrier, det høres ikke veldig ut som volumselger

Vaduz

Kan vel nesten ikke bli verre enn det Musk og Tesla har forespeilet så med mindre den ser like fæl ut som alle tror eller verre vil det vel bli godt mottat i markedene skulle jeg tro!

Espen Hugaas Andersen

Min forståelse er at det er to forskjellige pickups. En litt mer tradisjonell utgave med størrelse i området av F-150 (muligens i samarbeid med GM?) og en cybertruck med omtrentlig størrelse som F-350. Cybertrucken blir nok ikke spesielt billig, og dermed heller ikke en volumselger, men kan vise hva som er mulig med elektrisk drivlinje i en stor pickup. Når man ikke trenger å ha plass til en stor V8 foran i bilen kan man trekke kupeen lengre frem, slik at man får plass til full-size bed og 5 seter. 200(?) kWh batteri med 5(?) kW inverter er bra til å drifte en mindre byggeplass med strøm til verktøy en arbeidsdag. Støtte for å trekke 30.000 lb er også innenfor.

Vi vet nok mer etter lanseringen, men tror det over er de store linjene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 08. november 2019, klokken 13:39
Min forståelse er at det er to forskjellige pickups.
Hvor har du fått den forståelsen? Første gang jeg har hørt dette.

Det blir nok flere nivåer med batteri osv med start på 50k $ (litt som 35k $ Model 3) og så mye dyrere for 200 kWh batteri og funksjoner. Jeg har så langt forstått dette som samme karrosseri.

Det som har kommet frem i det siste er spekulasjoner om å bruke skateboardet fra pickup til evt minibuss. Det' ville vært spennende og i tråd med Rivian sin avtale med Amazon og kunne potensielt påvirket kursen også!

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på fredag 08. november 2019, klokken 18:15Hvor har du fått den forståelsen? Første gang jeg har hørt dette.
Det var noen tweets fra musk ala "om folk ikke liker Cybertrucken vil vi også ha et mer konvensjonelt alternativ", men klarer ikke å finne den akkurat nå. Og jeg har hørt noen rykter, som jeg anser som troverdige.

Men det at Tesla utvikler en mindre pickup betyr så klart ikke at den faktisk går i produksjon. Det kan hende de ser seg fornøyd med å produsere/levere Cybertrucken på kort sikt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

geear

345. Ser ut som forventningene står i taket. Til og med dommedagsprofetene har holdt kjeft i et par sider her nå. Kommer nok seilende igjen så fort det dipper litt igjen.  :P

Espen Hugaas Andersen

Kan se på hvordan vi ligger an i forhold til forventningene fra mai/juni om hvor vi skal være ved nyttår:

stefse: $125
bmw2002: $129
hELgenen: $125-$200 ($162,5 snittverdi)
Tiger123: $219
OhmPaPa: $244
Øyvind.h: $250
Sjøhyene: $311
Espen Hugaas Andersen: $300-$350 ($325 snittverdi)
Motorwatt: $416,93
daktari: $420

For øyeblikket er jeg nærmest, men det er veldig mulig det vil endre seg. Skal ikke høyere enn $371 før Motorwatt er nærmest.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emurof

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 09. november 2019, klokken 11:30Det var noen tweets fra musk ala "om folk ikke liker Cybertrucken vil vi også ha et mer konvensjonelt alternativ", men klarer ikke å finne den akkurat nå. Og jeg har hørt noen rykter, som jeg anser som troverdige.

Jeg tolket det som at de lager en "Cybertruck" i utgangspunktet, men hvis folk ikke liker den så vil de lage en mer tradisjonell utgave.

Counterpointer

Tror amerikanerne har store forventninger til pickup. Det er jo den biltypen sammen med SUV som selger mest.

Tror at om cybertruck blir priset fornuftig og har apell til en stor kjøpegruppe så kan vi få en ytterligere økning i kursen etter 21.11

Motorwatt

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 12. november 2019, klokken 00:16
Skal ikke høyere enn $371 før Motorwatt er nærmest.
Har ikke så mye peiling når det gjelder verdisetting av aksjer. Min antagelse begrunner seg på et tall på en kvittering (som lå strategisk plassert ved tastaturet) på indrefilet til kveldens grillparty....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 12. november 2019, klokken 09:55
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 12. november 2019, klokken 00:16
Skal ikke høyere enn $371 før Motorwatt er nærmest.
Har ikke så mye peiling når det gjelder verdisetting av aksjer. Min antagelse begrunner seg på et tall på en kvittering (som lå strategisk plassert ved tastaturet) på indrefilet til kveldens grillparty....
Mye som tyder på at TSLA er indrefilet akkurat nå

RuneW

Sitat fra: gr på tirsdag 12. november 2019, klokken 00:00
Til og med dommedagsprofetene har holdt kjeft i et par sider her nå. Kommer nok seilende igjen så fort det dipper litt igjen.  :P

Vel de har jo alltids ATH...  :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Espen Hugaas Andersen

#1544
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 12. november 2019, klokken 09:55Har ikke så mye peiling når det gjelder verdisetting av aksjer. Min antagelse begrunner seg på et tall på en kvittering (som lå strategisk plassert ved tastaturet) på indrefilet til kveldens grillparty....
Det eneste som betyr noe er resultater.

Om du er nærmest ved slutten av året, og hadde vært en aksjemegler, så hadde du sikkert fått en bonus på noen millioner.  :laugh:

De som hadde gjort faktisk analyse, men bommet, hadde fått ingenting.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA