Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

RuneW

#1365
Sitat fra: emurof på mandag 14. oktober 2019, klokken 19:45
Hva er det som gjør at Tesla stiger hver dag nå da? Opp nesten ti dollar bare i dag.

Jeg gjetter på at aksjen stiger kun for å provosere.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Dette er markedet som sier tydelig fra om at Tesla er underpriset

Counterpointer

Tesla har kjøpt en del interessante selskaper, Gigafactory i Kina starter produksjon nå og det er et ras av patenter som leveres inn.

Og til tross for siste vers av tax credit i USA så virker det som om de holder salget oppe.

Og til tross for både Sissner og andre (you know who ... ) har sagt at Tesla skulle være bankwupt nå, så har de fremdeles penger.

Regner med at det snart kommer mer fra de som tilhører shorterleiren, det er ikke en god trend for dem

Motorwatt

Sitat fra: emurof på mandag 14. oktober 2019, klokken 19:45
Hva er det som gjør at Tesla stiger hver dag nå da? Opp nesten ti dollar bare i dag.
Generell oppgang i markedet?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Tellus

Sikkert forventinger om et bra kvartalsresultat. Tør dere sitte over med alt ?

Counterpointer

Sitat fra: Tellus på mandag 14. oktober 2019, klokken 21:46
Sikkert forventinger om et bra kvartalsresultat. Tør dere sitte over med alt ?
Very big «cohones»

Neida, er long så kortvarige svingninger betyr lite

Cobos

#1371
Sitat fra: emurof på mandag 14. oktober 2019, klokken 19:45
Hva er det som gjør at Tesla stiger hver dag nå da? Opp nesten ti dollar bare i dag.
Personlig har jeg ikke peiling. Etter rundt 8 år med TSLA har jeg gitt opp å forstå de mindre svingningene. Og med FIFO er jeg låst fast hvis jeg ikke skal få en større skatteregning. Dette var mitt andre kjøp i TSLA. Og det mest skremmende er jo den massive fordelen jeg har hatt av endret vekslingskurs i tillegg til stigningen av selve aksjekursen. Som Øyvind gjorde jeg flere mindre lure trader i de neste årene. Som vel ga meg 2000,- i fortjeneste men halverte mengde aksjer jeg kunne hatt nå... Denne var vel av de få virkelig lure kjøpene mine.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

arthur

At en aksje som ble omsatt for 376.79 i desember i fjor nå omsettes for 256.96 i dag i et marked som er i en fortsatt positiv utvikling er da ikke så imponerende?

Og liker man ikke fakta så er åpenbart "løsningen" å "ingore" de som kommer med slike enkle fakta. 
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Øyvind.h

Sitat fra: knut.aulie på mandag 14. oktober 2019, klokken 20:23
Dette er markedet som sier tydelig fra om at Tesla er underpriset
Bare vent. Snart kommer sikkert kommentaren om at prisen har vært høyere før  :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: Cobos på mandag 14. oktober 2019, klokken 23:45
Sitat fra: emurof på mandag 14. oktober 2019, klokken 19:45
Hva er det som gjør at Tesla stiger hver dag nå da? Opp nesten ti dollar bare i dag.
Personlig har jeg ikke peiling. Etter rundt 8 år med TSLA har jeg gitt opp å forstå de mindre svingningene. Og med FIFO er jeg låst fast hvis jeg ikke skal få en større skatteregning. Dette var mitt andre kjøp i TSLA. Og det mest skremmende er jo den massive fordelen jeg har hatt av endret vekslingskurs i tillegg til stigningen av selve aksjekursen.
Imponerende at du gikk inn så tidlig som 2011. Jeg følte selv jeg oppdaget selskapet tidlig i 2012, men det var jo egentlig ganske sent :)

Utfordringen er å være tro mot sin strategi over så lang tid. Det har vært mange oppturer og nedturer. Noen av nyhtene har vært såpass negative at jeg har redusert eller solgt meg ut. Dvs. jeg har ikke klart å være tro mot long-posisjonen, men fikk heldigvis flere gode runder i 200-300 intervallet i fjor.
På det meste hadde jeg rundt 1500 aksjer. Hadde jeg vært smart hadde jeg droppet absolutt all trading underveis og glemt hele greia. Men det var en litt for stor posisjon til at jeg klarte la være å følge med på den.

Med NEL har jeg heldigvis klart å holde på akkurat den strategien.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

emurof

NEL? Sitter du med aksjer i NEL?

Øyvind.h

Sitat fra: emurof på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 12:18
NEL? Sitter du med aksjer i NEL?
Jepp. Vært en hyggelig reise :) Tradet litt siden 2017.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 08:42
Sitat fra: knut.aulie på mandag 14. oktober 2019, klokken 20:23
Dette er markedet som sier tydelig fra om at Tesla er underpriset
Bare vent. Snart kommer sikkert kommentaren om at prisen har vært høyere før  :D
Trengte ikke vente

Pluss at selv når kursen går over ATH kommer det sikkert en dommedagsprofeti da også.

Men det er ikke annet å forvente av de som mente det var en god  ide å selge seg ut på 200$ for å ikke tape alt...... Det var jo helt sikkert at kursen skulle ned til 150, og det var først på 100 det var vits å kjøpe seg inn igjen.

Jeg mener å huske jeg fikk en syrlig kommentar på at når kursen gikk over 200 så var det bare en microsvingning og ikke noe varig. Vil nok påstå at den siste tiden har jeg hatt mer rett en vedkommende.

Men Tellus kan ha rett i at det kan komme en dip ved kvartalsregnskapet og kan bli en ytterligere når tax credit faser helt ut i USA.

arthur

#1378
Og som vanlig er det lite behagelig å bli minnet om noen enkle fakta med hensyn til kursutviklingen over tid.

Og dersom noen gjør det, så er angrep på person helt vanlig forsvarsstrategi i denne tråden.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

#1379
Sitat fra: arthur på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 16:30
Og som vanlig er det lite behagelig å bli minnet om noen enkle fakta med hensyn til kursutviklingen over tid.

Og dersom noen gjør det, så er angrep på person helt vanlig forsvarsstrategi i denne tråden.

Nå må du slutte å late som om du blir angrepet.

Og du må tåler at noen antyder at de mener at du har tatt feil.
Det er slik debatter er.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA