Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Tiger123

#1185
Sitat fra: Geirr på lørdag 24. august 2019, klokken 10:11

Da kan ikke du lese regnskap. Det korrekte er 24,7 milliarder dollar med stort og smått...

Ikke vær så aggressiv a Geirr. Du burde være fornøyd og i vater du, etter siste tids utvikling i aksjen?
Jeg var litt kjapp og leste long term debt på 11 milliarder og ingenting mer.


Siste halvår byr sjelden på oppgang i aksjemarkedet. Nå er vi vel omtrent der vi var i juni, og jeg tror da som nå på flat utvikling resten av året.

Øyvind.h

#1186
Hvordan kan du si tallene ljuger for Model 3 uten å påpeke at de også gjør det for Etron?
Når Model Y kommer blir det enda mer fart på salget. X og S trenger nok en refresh. De står seg meget bra mot alternativene, men de har vært i salg ganske lenge uten særlig med synlige endringer.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Magnus Hansen

Sitat fra: Tiger123 på lørdag 24. august 2019, klokken 16:58



Tesla solgte mer i Norge i 2017 ifht 2018.

Tallene for S og X i år er dårlige, mens konkurrentene  pumper ut biler.

Tallene for 2019 vil bli knallbra ifht 2018, men de juger, pga M3s ankomst.
Du kan gjerne si at de tredoblet salget hittil i år ifht 2018, men det er jo ene og alene pga Model 3.

Merkelig argumentasjon. Selvfølgelig er det bra teslasalg pga Model 3. Det er en populær bil. Nissan har også dårlig elbilsalg hvis man ser bort fra Leaf..

JorEl

#1188
Nå vet ikke jeg hva avanse Tesla har på S og X contra TM3. Men om man skal stole på Tesla sine vurderinger, så gidder de ikke lenger selge SogX med det "lille" 75kwh-batteriet. Hvilke vurderinger Tesla legger vekt på kan jo diskuteres. Men hadde Audi eller Jaguar gjort samme vurderingen, så hadde ikke svaret automatisk vært at de hadde problemer etc...
Tesla lærer mens de går i et forykende tempo. Kanskje de rett og slett ser strategiske grunner med å levere mange biler? Altså, mange TM3er istedet for noen SX75ere?
Noe sier meg at Tesla er helt ok med den situsjonen de selv har skapt. 8)

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Tiger123

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 24. august 2019, klokken 17:30
Hvordan kan du si tallene ljuger for Model 3 uten å påpeke at de også gjør det for Etron?
Når Model Y kommer blir det enda mer fart på salget. X og S trenger nok en refresh. De står seg meget bra mot alternativene, men de har vært i salg ganske lenge uten særlig med synlige endringer.

Det har du helt rett i, glemte det.

Jeg prøver å få frem argumenter for fremtidens salg, og fikk det her nå:)

Skal på service til uka, bestilte torsdag. Om Tesla klarer å få vekk merkelappen med elendig service vil det hjelpe mye. Mangesalg glipper pga usikkerheten rundt det.

JorEl

Noen kjappe tall rundt om i verden. Norway on top of the "E-foodchain" :)
https://youtu.be/NpqWV9y9REM
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OhmPaPa

Det kan se ut som om Tesla-fabrikken i Kina vil klare å holde tidene som er antydet:

Film og bilder fra innsiden:

https://twitter.com/KelvinYang7/status/1165981678847897607




Øyvind.h

Drøyt hvor kjapt de har klart å få den fabrikken der fra ødemark til dagens situasjon!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Counterpointer

Kommer vi til å få kinesisk bygget Model 3/Y i Europa?

Kommer i så fall dette til å påvirke aksjekursen ?

Om de nå bestemmer seg for Europeisk fabrikk i Tyskland (Emden), så vil det vel ta minst tre år før de er på stadiet den kinesiske fabrikken er nå, kanskje mer.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

sjokomelk

Sitat fra: knut.aulie på mandag 26. august 2019, klokken 21:32
Kommer vi til å få kinesisk bygget Model 3/Y i Europa?
Skal ikke se bort i fra dette. Geely gjør jo allerede det med Volvo pga. tolltariffene i USA. Bilene bygd i Torslanda går til USA, mens Europa får biler bygd i Kina.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Øyvind.h

#1198
Team Tesla-hat kommer vel ikke til å poste denne, så da får jeg gjøre det:
https://www.marketwatch.com/story/tesla-shares-soar-49-premarket-on-report-china-to-exempt-16-models-from-purchase-tax-2019-08-30?siteid=bullytweet

Får fokusere på at den har vært høyere og at den går opp og ned da :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arthur

Fortsatt et lite stykke igjen til nivået for bare en måned siden for ikke å snakke om nivået for seks måneder siden og et snaut år siden og for et par år siden. :police:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA