Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Motorwatt

Da snakker vi om et ikon. På linje med Morgan + noen få andre. Bit i det sure eplet, og bare innrøm det...  ;D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Tiger123

#1126
At ingenting er gjort utvendig på så lang tid tyder vel på at man traff veldig bra i 2012.

Og bilen blir vel historisk, sammen med Leaf, for å få opp folks øyer for EV:)

Motorwatt

Sitat fra: Tiger123 på søndag 28. juli 2019, klokken 12:37
At ingenting er gjort utvendig på så lang tid tyder vel på at man traff veldig bra i 2012.
Og her ser du resultatet:

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

dundun

Ja, det er nok pga manglende facelift - har jo ikke skjedd noe annet i Teslas lineup de siste to åra som kunne forklart endringen! /s
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Motorwatt

Det var ikke veldig alvorlig ment, og det tror je alle (eller nesten alle) fikk med seg. Håper jeg... Men hårsårhet betinger hår (eller Tesla).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

arthur

Sitat fra: Rosstopher på fredag 26. juli 2019, klokken 20:07
Sitat fra: arthur på fredag 26. juli 2019, klokken 19:06Det er vel ikke bare i Norge at det er en viss skepsis til amerikanske biler, og denne skepsisen ser man jo også eksempler på her på forumet hvor noen medlemmer påpeker at de vil selge før garantier og reklamasjonsrettigheter går ut.
Selvfølgelig ser man norske tendenser på et norsk forum. Det tar jeg for gitt, og det er vel ingen pekepinn på holdninger i andre land?

Ser du unnlot å svare på dette:
Sitat fra: Rosstopher på fredag 26. juli 2019, klokken 18:02
Og er det noen grunn til å tru at første eier av Tesla selger bilen tidligere enn første eier av biler fra andre merker?

Og hvilket land kommer majoriteten av de som eier Tesla-aksjer fra? Fra land som er skeptiske til amerikanske biler, siden du mener følgende?
Sitat fra: arthur på fredag 26. juli 2019, klokken 15:15
Jeg tror heller ikke at man skal helt undervurdere den generelle skepsisen til amerikanske biler

At også mange amerikanere har en viss skepsis til kvaliteten på amerikanske biler var min klare oppfatning de mange årene jeg bodde der.

Har ikke tatt meg bryet med å gå gjennom hele listen over aksjonærer i Tesla med tanke på etnisitet.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

1000kwh

#1131
Sitat fra: arthur på søndag 28. juli 2019, klokken 14:03
Sitat fra: Rosstopher på fredag 26. juli 2019, klokken 20:07
Sitat fra: arthur på fredag 26. juli 2019, klokken 19:06Det er vel ikke bare i Norge at det er en viss skepsis til amerikanske biler, og denne skepsisen ser man jo også eksempler på her på forumet hvor noen medlemmer påpeker at de vil selge før garantier og reklamasjonsrettigheter går ut.
Selvfølgelig ser man norske tendenser på et norsk forum. Det tar jeg for gitt, og det er vel ingen pekepinn på holdninger i andre land?

Ser du unnlot å svare på dette:
Sitat fra: Rosstopher på fredag 26. juli 2019, klokken 18:02
Og er det noen grunn til å tru at første eier av Tesla selger bilen tidligere enn første eier av biler fra andre merker?

Og hvilket land kommer majoriteten av de som eier Tesla-aksjer fra? Fra land som er skeptiske til amerikanske biler, siden du mener følgende?
Sitat fra: arthur på fredag 26. juli 2019, klokken 15:15
Jeg tror heller ikke at man skal helt undervurdere den generelle skepsisen til amerikanske biler

At også mange amerikanere har en viss skepsis til kvaliteten på amerikanske biler var min klare oppfatning de mange årene jeg bodde der.

Har ikke tatt meg bryet med å gå gjennom hele listen over aksjonærer i Tesla med tanke på etnisitet.
Nå er det ikke mange år siden Kia og Hyundai var ansett som det værste rælet.
Nå er det vel stort sett det motsatte.

Det er god kvalitet og best garanti.


Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

#1133
Sitat fra: arthur på søndag 28. juli 2019, klokken 14:03
Sitat fra: Rosstopher på fredag 26. juli 2019, klokken 20:07
Sitat fra: arthur på fredag 26. juli 2019, klokken 19:06Det er vel ikke bare i Norge at det er en viss skepsis til amerikanske biler, og denne skepsisen ser man jo også eksempler på her på forumet hvor noen medlemmer påpeker at de vil selge før garantier og reklamasjonsrettigheter går ut.
Selvfølgelig ser man norske tendenser på et norsk forum. Det tar jeg for gitt, og det er vel ingen pekepinn på holdninger i andre land?

Ser du unnlot å svare på dette:
Sitat fra: Rosstopher på fredag 26. juli 2019, klokken 18:02
Og er det noen grunn til å tru at første eier av Tesla selger bilen tidligere enn første eier av biler fra andre merker?

Og hvilket land kommer majoriteten av de som eier Tesla-aksjer fra? Fra land som er skeptiske til amerikanske biler, siden du mener følgende?
Sitat fra: arthur på fredag 26. juli 2019, klokken 15:15
Jeg tror heller ikke at man skal helt undervurdere den generelle skepsisen til amerikanske biler

At også mange amerikanere har en viss skepsis til kvaliteten på amerikanske biler var min klare oppfatning de mange årene jeg bodde der.

Har ikke tatt meg bryet med å gå gjennom hele listen over aksjonærer i Tesla med tanke på etnisitet.


Motorwatt: her er det bare å finne en studie som passer det svaret man ønsker: https://www.jdpower.com/business/press-releases/2019-us-vehicle-dependability-studyvds

I denne studien er amerikanske merker spredt over hele skalaen.

emurof

#1134
Sitat fra: arthur på torsdag 25. juli 2019, klokken 11:37
man kan tro og mene akkurat hva man vil, også her (?), men factum est at selskapet tapte langt mer enn hva som var forventet på Wall Street

Hva så? Analytikeres estimater er bare synsing og gjetting.

emurof

#1135
Sitat fra: dundun på torsdag 25. juli 2019, klokken 08:28
Ai. Å miste teknisk sjef er ille.

Nja, han blir erstattet av sin "høyre hånd" som har vært ment å gå inn i rollen i lang tid.

Så blir han også værende som rådgiver, selv om det naturligvis bare kan være noe de sier for å "dempe fallet".

emurof

#1136
Sitat fra: Geirr på torsdag 25. juli 2019, klokken 12:12
Jaja, klarer en å finne noe positivt nytt av betydning i 2Q rapporten så har en virkelig "funding secured"-brillene på....

Du mener, som for eksempel meget solid Cash Flow?

Sitat fra: Geirr på torsdag 25. juli 2019, klokken 22:43
Ned ca 14% idag..tipper virkeligheten for alvor er i ferd med å innhente Musk & Co.

Det sier du hvert kvartal. Virkeligheten viser at Tesla opplever rekordsalg til tross for at alle "analytikerne" var så bombesikre på at det var slutt på etterspørselen. Virkeligheten viser at Tesla er meget godt posisjonert på sikt.

emurof

Sitat fra: arthur på fredag 26. juli 2019, klokken 15:57
Wedbush;
Price target: Lowered to $220, from $230
Rating: Neutral

Credit Suisse:
Price Target: $189
Rating: Underperform

Oppenheimer:
Price target: Lowered to $356, from $457
Rating: Outperform

JPMorgan:
Price target: $200
Rating: Underweight

Goldman Sachs:
Price Target: $158
Rating: Sell

Her stikkes fingeren i luften og det gjettes som bare det.

Sveinung1954

Sitat fra: emurof på søndag 28. juli 2019, klokken 20:04
Sitat fra: Geirr på torsdag 25. juli 2019, klokken 12:12
Jaja, klarer en å finne noe positivt nytt av betydning i 2Q rapporten så har en virkelig "funding secured"-brillene på....

Du mener, som for eksempel meget solid Cash Flow?

Sitat fra: Geirr på torsdag 25. juli 2019, klokken 22:43
Ned ca 14% idag..tipper virkeligheten for alvor er i ferd med å innhente Musk & Co.

Det sier du hvert kvartal. Virkeligheten viser at Tesla opplever rekordsalg til tross for at alle "analytikerne" var så bombesikre på at det var slutt på etterspørselen. Virkeligheten viser at Tesla er meget godt posisjonert på sikt.

Les nå hva jeg skrev da; "positivt nytt av betydning". At de skulle ha positiv cash flow var da ingen nyhet. Skyldes hovedsaklig gjennomført emisjon. Ikke akkkuratt en nyhet....Videre skyldtes det redusert varelager (ingen nyhet all den tid de hadde varslet mer salg en produksjon, det blir fort redusert varelager og økt cash-beholdning av det), videre redusert capex og R&D (heller ingen stor overrraskelse all den tid Musk varslet innsparing på alt mulig). Dette er er dog ikke noe som er bærekraftig over tid for et "vekstselskap".

Det er feil å si at "Det sier du hvert kvartal". Det er korrekt at jeg har vært negativ siden februar 2014 da jeg solgte meg 100% ut på kurs 250. Idag er aksjekursen lavere. Indeksfondene jeg puttet pengen inn i har steget rundt 80%. Jeg er fornøyd med mine vurderinger.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

emurof

#1139
Ok, så meget solid Cash Flow er altså ikke positivt nytt av betydning. Skjønner. Her er det bare negativt.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA