Jaja, klarer en å finne noe positivt nytt av betydning i 2Q rapporten så har en virkelig "funding secured"-brillene på....
Du mener, som for eksempel meget solid Cash Flow?
Ned ca 14% idag..tipper virkeligheten for alvor er i ferd med å innhente Musk & Co.
Det sier du hvert kvartal. Virkeligheten viser at Tesla opplever rekordsalg til tross for at alle "analytikerne" var så bombesikre på at det var slutt på etterspørselen. Virkeligheten viser at Tesla er meget godt posisjonert på sikt.
Les nå hva jeg skrev da; "positivt
nytt av betydning". At de skulle ha positiv cash flow var da ingen nyhet. Skyldes hovedsaklig gjennomført emisjon. Ikke akkkuratt en nyhet....Videre skyldtes det redusert varelager (ingen nyhet all den tid de hadde varslet mer salg en produksjon, det blir fort redusert varelager og økt cash-beholdning av det), videre redusert capex og R&D (heller ingen stor overrraskelse all den tid Musk varslet innsparing på alt mulig). Dette er er dog ikke noe som er bærekraftig over tid for et "vekstselskap".
Det er feil å si at "Det sier du hvert kvartal". Det er korrekt at jeg har vært negativ siden februar 2014 da jeg solgte meg 100% ut på kurs 250. Idag er aksjekursen lavere. Indeksfondene jeg puttet pengen inn i har steget rundt 80%. Jeg er fornøyd med mine vurderinger.