Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

dundun

Sitat fra: arthur på fredag 26. juli 2019, klokken 15:57
Wedbush;
Price target: Lowered to $220, from $230
Rating: Neutral

Credit Suisse:
Price Target: $189
Rating: Underperform

Oppenheimer:
Price target: Lowered to $356, from $457
Rating: Outperform

JPMorgan:
Price target: $200
Rating: Underweight

Goldman Sachs:
Price Target: $158
Rating: Sell

Det der forteller bare hvor flinke investeringsbankene er.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

arthur

Hva mener du med det? Dette er deres meninger/anbefalinger per dato og fremtiden er vel ikke her helt enda, eller?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

dundun

At analysene deres åpenbart ikke har noen verdi.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Rosstopher

Sitat fra: arthur på fredag 26. juli 2019, klokken 15:15
Jeg tror heller ikke at man skal helt undervurdere den generelle skepsisen til amerikanske biler når det kommer til kvalitet og resalg. Det meste som kjøpes skal som regel også selges igjen, og har jo lagt merke til at flere eiere av Tesla her sterkt vurderer (eller har solgt?) å selge sin bil før femårsfristen/reklamasjonsretten går ut og disse vet vel hva de snakker om.

Mener du at nordmenns skepsis til amerikanske biler vil påvirke Tesla-aksjen? I USA er gjengs oppfatning at amerikanske biler har bedre kvalitet enn europeiske. Og er det noen grunn til å tru at første eier av Tesla selger bilen tidligere enn første eier av biler fra andre merker? Er det noen statistikk på dette? Sikkert fort gjort å danne seg et bilde fra Finn.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

arthur

At markedet har en viss skepsis til et produkt vil mest sannsynlig også kunne ha en viss innvirkning på aksjekursen, ja. Det er vel ikke bare i Norge at det er en viss skepsis til amerikanske biler, og denne skepsisen ser man jo også eksempler på her på forumet hvor noen medlemmer påpeker at de vil selge før garantier og reklamasjonsrettigheter går ut.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Motorwatt

Tesla produserer idag bare 3 modeller, snart 4. De endrer heller ikke mye på biler de har hatt i flere år (S). De største produsenter produserer mer enn 20-30 modeller med et utall av konfigurasjoner innen samme modellrekke. Hvis det ikke kommer noen endringer, så tviler jeg på at TM3 er like populær om 7-8 år. Tror markedet både krever og forventer mere dynamikk i utviklingen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rosstopher

Sitat fra: arthur på fredag 26. juli 2019, klokken 19:06Det er vel ikke bare i Norge at det er en viss skepsis til amerikanske biler, og denne skepsisen ser man jo også eksempler på her på forumet hvor noen medlemmer påpeker at de vil selge før garantier og reklamasjonsrettigheter går ut.
Selvfølgelig ser man norske tendenser på et norsk forum. Det tar jeg for gitt, og det er vel ingen pekepinn på holdninger i andre land?

Ser du unnlot å svare på dette:
Sitat fra: Rosstopher på fredag 26. juli 2019, klokken 18:02
Og er det noen grunn til å tru at første eier av Tesla selger bilen tidligere enn første eier av biler fra andre merker?

Og hvilket land kommer majoriteten av de som eier Tesla-aksjer fra? Fra land som er skeptiske til amerikanske biler, siden du mener følgende?
Sitat fra: arthur på fredag 26. juli 2019, klokken 15:15
Jeg tror heller ikke at man skal helt undervurdere den generelle skepsisen til amerikanske biler
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Tiger123

#1117
Sitat fra: arthur på fredag 26. juli 2019, klokken 19:06
At markedet har en viss skepsis til et produkt vil mest sannsynlig også kunne ha en viss innvirkning på aksjekursen, ja. Det er vel ikke bare i Norge at det er en viss skepsis til amerikanske biler, og denne skepsisen ser man jo også eksempler på her på forumet hvor noen medlemmer påpeker at de vil selge før garantier og reklamasjonsrettigheter går ut.

Nå tar du hardt i Arthur. 
Du legger ut med dine egne påstander som om det er fakta og spinner videre derfra..

daktari

Det tar like lang tid, eller lenger,  for etablerte bilprodusenter å få ny bil på markedet som f.eks. Tesla. Mener dagens ras av modeller med suv, coupe-suv, sedan, 3-dørs osv ble spådd i tyske bildblader lalerede for 10 år siden. Gamle planer...

VW med MEB-plattformen kan muligens levere nye modeller ganske raskt 2021-23. Skoda Vision iV, Audi Q4, VW Crozz. MB har flere biler på vei, EQA, EQS. Men BMW (hovedkonkurrenten til Tesla?) virker halvhjertet og lite konkret, Alfa er helt lost, Peugeot (PSA) satser på småbiler men har etter min menig mange kule løsninger. Tror Tesla har et solid forsprang, dog usikker på om det forsvarer aksjeprisen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Espen Hugaas Andersen

#1119
Sitat fra: Motorwatt på fredag 26. juli 2019, klokken 19:20
Tesla produserer idag bare 3 modeller, snart 4. De endrer heller ikke mye på biler de har hatt i flere år (S). De største produsenter produserer mer enn 20-30 modeller med et utall av konfigurasjoner innen samme modellrekke. Hvis det ikke kommer noen endringer, så tviler jeg på at TM3 er like populær om 7-8 år. Tror markedet både krever og forventer mere dynamikk i utviklingen.
Tesla har vært ganske flinke på å fortløpende oppdatere bilene sine. Sammenligner man en 2013 Model S 85 med en 2019 Model S LR, så er det ikke mange likheter. Det aller meste er endret. Cellekjemi, batterimodulene, motorene, lader, eksteriør, interiør, fjæring, AP, MCU, osv.

Jeg tror vi vil se lignende oppdateringer på Model 3 over tid.

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

OhmPaPa

Sitat fra: Motorwatt på fredag 26. juli 2019, klokken 19:20
Hvis det ikke kommer noen endringer, så tviler jeg på at TM3 er like populær om 7-8 år. Tror markedet både krever og forventer mere dynamikk i utviklingen.

Som f.eks. Audi?

Sitat fra: daktari på fredag 26. juli 2019, klokken 23:17
Det tar like lang tid, eller lenger,  for etablerte bilprodusenter å få ny bil på markedet som f.eks. Tesla. Mener dagens ras av modeller med suv, coupe-suv, sedan, 3-dørs osv ble spådd i tyske bildblader lalerede for 10 år siden. Gamle planer...

Syns ikke Tesla er spesielt treg eller mangler dynamikk jeg. Se bare denne artikkelen fra 2009:

https://www.wired.com/2009/10/audi-etron/

Watch Out, Tesla, Audi's e-Tron Is Coming

SitatJohan de Nysschen, the president of Audi of America, says the German automaker will build an electric sports car based on the e-Tron concept that damn near stole the Frankfurt auto show last month. Better yet, he tells Automotive News we could see something by 2012.

"I expect we will see running examples in the next 24 months," he said.

Såvidt jeg vet er e-Tron sin sportsutgave ennå ikke i butikkene 10 år etter.

Motorwatt

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 27. juli 2019, klokken 13:39
Sitat fra: Motorwatt på fredag 26. juli 2019, klokken 19:20
Tesla produserer idag bare 3 modeller, snart 4. De endrer heller ikke mye på biler de har hatt i flere år (S). De største produsenter produserer mer enn 20-30 modeller med et utall av konfigurasjoner innen samme modellrekke. Hvis det ikke kommer noen endringer, så tviler jeg på at TM3 er like populær om 7-8 år. Tror markedet både krever og forventer mere dynamikk i utviklingen.
Tesla har vært ganske flinke på å fortløpende oppdatere bilene sine. Sammenligner man en 2013 Model S 85 med en 2019 Model S LR, så er det ikke mange likheter. Det aller meste er endret. Cellekjemi, batterimodulene, motorene, lader, eksteriør, interiør, fjæring, AP, MCU, osv.

Jeg tror vi vil se lignende oppdateringer på Model 3 over tid.

SitatJeg tror vi vil se lignende oppdateringer på Model 3 over tid

Det blir ikke mange synlige oppdateringer på TM3 hvis den skal følge filosofien til S. Software, batterier, motorer, lader, etc. synes som kjent ikke.

Ikke undervurder at mange av de som kjøper ny bil gjerne også vil vise at de har kjøpt ny bil. En "ikke-forstå-seg-på-det" ser ingen forskjell på en 2012 og en 2019-modell Tesla TMS. Det er helt sikkert at større bilprodusenter har undersøkt dette nøye, og at flere derfor har face-lift modeller, faktisk noen så ofte som en gang i året. Modell-nyheter hvor det hele er mere synlig kommer gjerne hvert 3-5 år.  Dog synes det som om det skjer oftere på rimeligere biler.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Cobos

Nå vil jeg vel påpeke at en som ikke ser forskjell på en 2012 og en 2019 Model S, kanskje burde ta en tur innom specsavers. Da tenker jeg ikke på de ekstra kameraene og ultralyd sensorene som ikke finnes i 2012 modellen men nesa og det faktum at lakken går helt ned. Rimelig synlig.
Men jeg ser poenget ditt, for noen er det viktig å vise at jeg har for mye penger og bruker de på nye biler.
Hver gang jeg hører folk snakke om hvordan alle de andre produsentene skal overrenne Tesla med nye modeller, vil jeg be folk se på hvordan salget av i-pace eller e-tron går i USA, sammenlignet med den 4 års gamle Model X. Hvor mange batterier har Audi faktisk en stabil leveranse av, ikke planer og tanker og ideer, fast leveranse. Uten batterier, ingen elbiler. Tesla og Panasonic har brukt hva nesten 5år på å komme seg til 28GWh/år. Jeg finner lite gode argumenter hvorfor de andre skal være så særlig mye raskere. Spesielt når de store bilprodusentene gjerne har kontrakter som har opsjoner på mange GWh men lite garantier.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Motorwatt

Sitat fra: Cobos på lørdag 27. juli 2019, klokken 21:56
Nå vil jeg vel påpeke at en som ikke ser forskjell på en 2012 og en 2019 Model S, kanskje burde ta en tur innom specsavers. Da tenker jeg ikke på de ekstra kameraene og ultralyd sensorene som ikke finnes i 2012 modellen men nesa og det faktum at lakken går helt ned. Rimelig synlig.
En synlig facelift på 7 år. Og det er vel ganske mange som har investert mye penger på ombygging av bilen til den nye fronten. Det sier sitt.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 27. juli 2019, klokken 22:16
Sitat fra: Cobos på lørdag 27. juli 2019, klokken 21:56
Nå vil jeg vel påpeke at en som ikke ser forskjell på en 2012 og en 2019 Model S, kanskje burde ta en tur innom specsavers. Da tenker jeg ikke på de ekstra kameraene og ultralyd sensorene som ikke finnes i 2012 modellen men nesa og det faktum at lakken går helt ned. Rimelig synlig.
En synlig facelift på 7 år. Og det er vel ganske mange som har investert mye penger på ombygging av bilen til den nye fronten. Det sier sitt.
Det har fungert fint på Porsche 911 i omtrent 50 år...... 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA