Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Øyvind.h

Tre steg:
1. Ikke mat trollene. Dvs ikke svar på innlegg fra de som utelukkende er på Tesla-forumet for å forsure tråder.
2. Blokker brukerne med ignore funksjonen. Da slipper du å se innleggene.
3. Rapporter til admin. Admin har vært flink til å følge opp den senere tid og ser rett igjennom skjult agenda. En kjapp kikk på brukernes posthistorikk avslører som oftest hvem som bare er ute etter å forsure, og hvem som evner å bidra med å påpeke både positive og negative forhold. Det trolles i begge ender av skalaen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

#1066
Sitat fra: arthur på fredag 19. juli 2019, klokken 15:16
Nei, jeg har ikke til hensikt å trade aksjen av den enkle grunn at jeg ikke ønsker å bruke så mye tid som man bør gjøre for å drive med aktiv trading av aksjer.
Hadde dette vært så lett som du forsøker å fremstille det ("daytraders delight"), så regner jeg med du lett kunne prioritert tid nok til å leve godt på daytrading av TSLA. En aksje som svinger er åpenbart et godt utgangspunktet for daytrading, men selv om det svinger så skal du kjøpe og selge på riktig tidspunkt, i konkurranse med datamaskiner (daytradere), og shortere, som gjør at de kan for å drive aksjen dit det passer de.

Du sitter verken med aksjer eller en Tesla, og det er kjempelett å sitte og anbefale både det ene og andre når man sitter med null risiko. Det er en helt annen sak å selv kjenne det svi på lommeboka, og se sine egne penger falle eller øke i verdi, og den eneste gangen man er sikker på at man gjorde riktig eller feil valg er etterpå. Personlig har jeg ca. 100 lapper i TSLA, og det er ikke allverdens, men det er nok til at det er fryktelig sure penger å tape. Skulle det virkelig gå over ende, så har jeg også en Model X (og en Y-reservasjon) "investert" i firmaet, som også ville fått seg et brutalt verdifall. Du får prøve selv å sette en million i TSLA, og kjenne på hvordan det er når man får servert alt mulig FUD både her og ellers av shortere og andre med helt andre interesser enn at aksjen skal stige og at noen skal utfordre den etablerte fossilbransjen.

arthur

#1067
@gr

Hvis du anser at mine innlegg har vært en anbefaling om det ene eller andre så beklager jeg det for den enkelte må, bør og skal gjøre sine egne valg, og jeg prøver å si noe om hva jeg selv, eventuelt, ville ha gjort, eller uttrykke noe om hva det kan synes som å være en ide.
Og du er kanskje ikke helt uenig med meg i at å trade aksjen kan være en ide siden det omsettes i stort volum og er svært volatil?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

JorEl

Sitat fra: Tiger123 på mandag 22. juli 2019, klokken 20:24
JoREl - du skrev noen linjer angående nye brukere her, jeg er enig iusikkerheten. På den ene profilen var det jo åpenbart at man ville samle så mange «lovlige» skjellsord om bil og Tesla som mulig.

What to do..?
Jeg skrev dette i en annen post;
"Min forståelse av det som skjer nå, er at motstanderne av Tesla, de som taper penger, arbeidsplasser, kunder, osv, har lagt seg på en ny linje. Før diskuterte man om Tesla ville overleve. Om Tesla var den beste elbilen. Når konkurrentene kommer, og hvor supre deres biler ville bli..Dette er diskusjoner hvor motstanderne kommer til kort 8)
Nå er det hvor dårlig service Tesla gir som er blitt det populære emne. Her "sliter" jo Tesla litt siden de har solgt sikkert like mange elbiler, som alle de andre til sammen.

Er ikke lett å vite hvor mange av disse nye forumbrukerne som er ekte forbrukere, eller om de er opprettet for å lage støy. Noe som skjærer litt i mine ører, er når en bruker har 2-3meldinger, men alikevel er meget opplyst om Tesla og konkurrentene, og hopper inn i diskusjonene med et velltalende presist "bilspråk"....I mitt hodet er det en ny strategi fra de som tåler Tesla minst.."

Men jeg synes jo ikke arthur faller inn her, om ikke han har flere brukernavn.

arthur og andre "negativister" ;) synes jeg har en helt naturlig rolle i denne tråden. Her kan de samle sammen all FUDen for oss, slik at vi Tesla-lovere kan ha et mer presist bilde av info som flyter rundt på nettet. Info om en aksje kan jo veie tungt på en aksjepris, om markedet tror på den. Altså ikke om info er sann, eller troverdig. arthur spår vel prisen ned, støtt og stadig, og får derfor rett ca 50% av tiden. Skulle selvsagt hørt på arthur, hver gang prisen gikk ned... ;)

Nå tror jeg det blir dårligere tid for "artur og vennene" når man nærmer seg åpning av GF3 i Kina. Råvarer, lønninger, kinesiske insentiver, billige lån, vil sette andre bilprodusenter under et forferdelig trykk. Dette blir en revolusjon og ikke en evolusjon. Tror det kinesiske prosjektet blir en gullgruve som Tesla faktisk vil "slite med", mtp at Tesla blir avhengig av "kina-strukturen" og at all produksjon vil bli målt etter kina-tall. Tesla vil få store problemer med å motivere seg til å produsere andre steder i verden. Hvordan kan Tesla sette opp noen som helst produksjon i europa, eller USA når alt blir et tapsprosjekt ift kina-produksjon? Kommer GF-4 og GF-5 :o i Kina?

Det virker som kinesiske ledere har satt sin lit til Tesla sin evne til å bygge biler og ladestruktur. Dette er vinn-vinn for Kina og Tesla. Tesla trenger ikke lenger være like redd for handelskrig.
Fremtiden er i våre Tesla-hender.  :+1:






Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

arthur

#1069
Sitat fra: JorEl på tirsdag 23. juli 2019, klokken 13:36
Sitat fra: Tiger123 på mandag 22. juli 2019, klokken 20:24
JoREl - du skrev noen linjer angående nye brukere her, jeg er enig iusikkerheten. På den ene profilen var det jo åpenbart at man ville samle så mange «lovlige» skjellsord om bil og Tesla som mulig.

What to do..?
arthur spår vel prisen ned, støtt og stadig, og får derfor rett ca 50% av tiden. Skulle selvsagt hørt på arthur, hver gang prisen gikk ned... ;)

Her har du jo helt mistet poenget mitt mht å trade denne aksjen. Jeg har spådd aksjen opp, og ned, opp og ned, og skrevet dette i mange innlegg og referert til heisføreren som nesten blir svimmel. Å trade en aksje som bare går ned har lite for seg med mindre man shorter hvilket jeg ikke kan huske å ha nevnt med et ord som en ide!
Med andre ord har jeg ikke hatt rett 50%, men 100% for ethvert fall har vært etterfulgt av en oppgang etterfulgt av et fall osv 

Nei, har ikke flere nick, hvorfor i all verden skulle jeg ha det?

ps
et generelt råd hva angår å handle i aksjer; hvis man ikke helt skjønner hva man driver med så ikke gjør det!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

JorEl

Ok arthur, jeg har bladd tilbake i tråden, og det ser ut som du har dine ord i god behold :police:
Du er ikke en negativist, men en realist, får jeg vel si :-[ (god damn it :-\)
100% rett er å ta i litt for mye :)

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

arthur

Det var en hyggelig tilbakemelding! :+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OhmPaPa

Vaker rundt 260 i dag. Spennende hva morgendagens resultatfremlegging bringer.

Counterpointer

Sitat fra: JorEl på tirsdag 23. juli 2019, klokken 17:06
Ok arthur, jeg har bladd tilbake i tråden, og det ser ut som du har dine ord i god behold :police:
Du er ikke en negativist, men en realist, får jeg vel si :-[ (god damn it :-\)
100% rett er å ta i litt for mye :)
Desverre tror jeg du tar feil, han sier den går opp og ned (gjerne tilføyd med utsagnet «traders delight»), men han spår den bare ned.

Les over igjen og kom gjerne med en quote hvor han spår aksjen tydelig opp.

arthur

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 24. juli 2019, klokken 14:39
Sitat fra: JorEl på tirsdag 23. juli 2019, klokken 17:06
Ok arthur, jeg har bladd tilbake i tråden, og det ser ut som du har dine ord i god behold :police:
Du er ikke en negativist, men en realist, får jeg vel si :-[ (god damn it :-\)
100% rett er å ta i litt for mye :)
Desverre tror jeg du tar feil, han sier den går opp og ned (gjerne tilføyd med utsagnet «traders delight»), men han spår den bare ned.

Les over igjen og kom gjerne med en quote hvor han spår aksjen tydelig opp.

Ja, les gjerne igjen og gjør et forsøk på å forstå hva som skrives. Går en heis, heisfører bare ned eller går han opp og ned, opp og ned osv

Å trade aksjen betyr (for meg) å kjøpe og selge denne, selvfølgelig selge når den har gått opp og kjøpe når den har gått ned (igjen). Hvis du faktisk tok deg bryet med å se en grafisk fremstilling av kursutviklingen på denne aksjen så ville du ha forstått dette uten å komme med slike d..... kommentarer/påstander som over hodet IKKE er hva jeg har skrevet.

Ser ellers at et tidligere innlegg har blitt endret, et innlegg der jeg svarte helt konkret på et spørsmål/påstand mht mine salg av noen elbiler og i detalj redegjorde for hvorfor, hvordan og når. Dette var åpenbart av intersse for "enkelte" her uten at jeg helt har skjønt hvorfor, men det ble stille fra dette nicket etter min redegjørelse så luften gikk åpenbart ut av ballongen!

SÅ igjen og enda en gang; Aksjen er en traders delight fordi den går som heisen og heisføreren opp og ned, opp og ned.... Dette har jeg helt konrket redegjort for en rekke ganger uansett hva du måtte hevde!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

emurof

Sitat fra: Geirr på tirsdag 16. juli 2019, klokken 18:27
Komisk gjeng; super-happy over at kursen kun har falt fra 350 til 250 i år, når markedet forøvrig har gått opp med rundt 20%.

Nja, det er vel heller det at kursfallet viste seg å være en massiv overreaksjon basert på den vanlige FUDden som spres, og alt på grunn av leveringstall for Q1 som de som faktisk vet hva de snakker om kunne forklare årsaken til. FUDerne benyttet muligheten til å erklære at "Q1 beviser at etterspørselen stuper".

Men så viser det seg at, jøss, etterspørselen stuper ikke likevel. Akkurat som de med peiling påpekte. Men media og andre FUD-spredere brydde seg ikke, for de tjener penger på å lyve om selskapet.

emurof

Sitat fra: arthur på fredag 19. juli 2019, klokken 15:16Hva fremtiden vil bringe mht å eie en Tesla, bilen, eller aksjer får vi svar på en gang i fremtiden, muligens, men i mellomtiden "tillater" jeg meg både å følge med på utvikling av selskapet, bilene og CEO's gjøren og laden. uansett hva noen av "dere" måtte mene om den saken!

Problemet er ensidigheten. Du er kjapt ute med alt av FUD-historier. Det er aldri noe positivt med Tesla.

arthur

#1078
Men at "dere" bruker utenlandske ord og uttrykk, eksempelvis FUD er visst ok. Ja, ja, gjør ikke som jeg gjør, men som jeg sier. 8)

Har sagt mye positivt om både Tesla og Elon, men det går visst ikke inn, for det synes å være mye viktigere å angripe person enn å forholde seg til hva som beviselig skrives og har vært skrevet.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

JorEl

Resultat-Q2  :'( :'( :(
Det er kun i motbakke, det går oppover. Er ikke redd for at aksjen ikke kommer opp i $300, men nå må vi sikkert vente 3-6mnd, slik at Tesla kan vise ett overskudd. For min del passet det litt dårlig ::) :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA