Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Sveinung1954

Komisk gjeng; super-happy over at kursen kun har falt fra 350 til 250 i år, når markedet forøvrig har gått opp med rundt 20%.

Minner om at en liten rebounce er helt som forventet når kursen gikk såpass kraftig ned på kort tid. Kursen er likevel lavere om 12 mnd er nå mitt stalltips.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Tuxedo

Sitat fra: Geirr på tirsdag 16. juli 2019, klokken 18:27
Komisk gjeng; super-happy over at kursen kun har falt fra 350 til 250 i år, når markedet forøvrig har gått opp med rundt 20%.

Minner om at en liten rebounce er helt som forventet når kursen gikk såpass kraftig ned på kort tid. Kursen er likevel lavere om 12 mnd er nå mitt stalltips.
Tesla kommer ikke til å gå konkurs, og de kommer til å lage veldig bra biler i fremtiden. Men aksjemessig tror jeg toget har gått når det gjelder meravkastning.  Det er nok ikke lenger veldig mer å hente der i forhold til markedet generelt (dvs indeksfond). Jeg kjøpte meg inn på ca 40$ omtrent samtidig som jeg bestilte bilen min i begynnelsen av 2013.

Kristian O

Sitat fra: Geirr på tirsdag 16. juli 2019, klokken 18:27
Kursen er likevel lavere om 12 mnd er nå mitt stalltips.
Greit med konkrete tall: du tror kursen er lavere enn hva om 12 mnd?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Sveinung1954

Sitat fra: Kristian O på tirsdag 16. juli 2019, klokken 19:48
Sitat fra: Geirr på tirsdag 16. juli 2019, klokken 18:27
Kursen er likevel lavere om 12 mnd er nå mitt stalltips.
Greit med konkrete tall: du tror kursen er lavere enn hva om 12 mnd?

Dagens kurs.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Counterpointer

#1054
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 16. juli 2019, klokken 19:48
Sitat fra: Geirr på tirsdag 16. juli 2019, klokken 18:27
Kursen er likevel lavere om 12 mnd er nå mitt stalltips.
Greit med konkrete tall: du tror kursen er lavere enn hva om 12 mnd?
Bare husk at hans forrige stalltips var å selge seg ut på 180 for å ikke tape mer, da var nemlig ikke «rebounse» et naturlig alternativ

geear

Sitat fra: Geirr på onsdag 12. juni 2019, klokken 14:39
Går nok noe opp idag, selv om det ikke kom frem nyheter med substans. Finfin anledning til å selge på relativt høy kurs
Ja, var det lurt å selge til $209 den 12. juni?

arthur

Vi tar det hele en gang til:

Aksjen er en traders delight siden kursen/prisen flyr opp, og ned, som en jojo, eller på en måte som gjør selv en heisfører svimmel. Å kjøpe denne aksjen for "bare" å sitte på den kan ha vært en svært dårlig forretning av den enkle grunn at den omsettes i dag langt under høyeste kurs tidligere i år.

Ja, jeg er i min fulle rett til å både skrive i forumet og i tråden selv om jeg per i dag hverken eier en Tesla, bilen, eller en aksje i selskapet.

Nei, jeg har ikke til hensikt å trade aksjen av den enkle grunn at jeg ikke ønsker å bruke så mye tid som man bør gjøre for å drive med aktiv trading av aksjer.

Hva fremtiden vil bringe mht å eie en Tesla, bilen, eller aksjer får vi svar på en gang i fremtiden, muligens, men i mellomtiden "tillater" jeg meg både å følge med på utvikling av selskapet, bilene og CEO's gjøren og laden. uansett hva noen av "dere" måtte mene om den saken!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Sitat fra: arthur på fredag 19. juli 2019, klokken 15:16
Vi tar det hele en gang til:

Aksjen er en traders delight siden kursen/prisen flyr opp, og ned, som en jojo, eller på en måte som gjør selv en heisfører svimmel. Å kjøpe denne aksjen for "bare" å sitte på den kan ha vært en svært dårlig forretning av den enkle grunn at den omsettes i dag langt under høyeste kurs tidligere i år.
Redigerte litt for å ta det vesentlige poenget. (Du er selvfølgelig i din fulle rett til å skrive i tråden )

Det er mange øyeblikksbilder og selvfølgelig var det ikke det beste valget for de som kjøpte seg inn på 380 for å selge nå, men det er mye bedre å selge nå enn da Geirr anbefalte å kutte tapene. Det kan også bli god avkastning senere, men også mulighet for tap. Selv de mest optimistiske bulls er helt enig i at aksjen svinger, så dette er lite å diskutere. Det vi ofte holder på med er diskusjonen om verdi vs fremtidsverdi.
Det er også et faktum at de som kjøpte aksjer til 30$ eller 100$ for å sitte på dem har gjort en god investering, uansett.

Når vi nå har facit på siste tiden så hadde et storkjøp på 180$ eller en stor shortposisjon på 380$ begge gitt stor avkastning, spesielt om du har noen mill å bruke til slik, eller gjerne titalls.

Men konkursen som blir spådd til stadighet, den lar vente på seg

Fortsatt god sommer

arthur

Å kutte tap kan til tider være den beste avgjørelsen man tar, mye dokumentasjon på det. Å kritisere noen for å komme med en ambefaling om å gå ut av en aksje, også om det medfører et tap, synes jeg blir noe merkelig med mindre selvsagt at man mener å hevde at man vet hva fremtiden vil vise, eller bare er arrogant, på grensen til dum.

Har heller ikke sans for den type "Monday mornings quarterbacking" som din kommentar antyder for enhver idiot vet resultatet av søndagens kamp på mandag og også hva som kunne, eller burde, ha vært gjort annerledes i søndagens kamp!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Tuxedo

Sitat fra: arthur på fredag 19. juli 2019, klokken 19:32
Å kutte tap kan til tider være den beste avgjørelsen man tar, mye dokumentasjon på det. Å kritisere noen for å komme med en ambefaling om å gå ut av en aksje, også om det medfører et tap, synes jeg blir noe merkelig med mindre selvsagt at man mener å hevde at man vet hva fremtiden vil vise, eller bare er arrogant, på grensen til dum.

Å anbefale noen å gå ut av en aksje tyder vel nettopp på at man hevder hva fremtiden vil vise, nemlig at aksjen skal ytterligere ned?

Med mindre man er synsk (i egne øyne), ikke anbefal noen noe som helst om å gå inn eller ut av aksjer. Ta heller posisjonene selv.

JorEl

Sitat fra: arthur på fredag 19. juli 2019, klokken 19:32
Å kutte tap kan til tider være den beste avgjørelsen man tar, mye dokumentasjon på det.
Er det noen som er uenig i det? ;D

Det blir artig når arthur kjøper sin første Tesla. Du er jo veldig interessert i Tesla. Du er velkommen i Teslafamilien :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

arthur

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 20. juli 2019, klokken 20:55
Sitat fra: arthur på fredag 19. juli 2019, klokken 19:32
Å kutte tap kan til tider være den beste avgjørelsen man tar, mye dokumentasjon på det. Å kritisere noen for å komme med en ambefaling om å gå ut av en aksje, også om det medfører et tap, synes jeg blir noe merkelig med mindre selvsagt at man mener å hevde at man vet hva fremtiden vil vise, eller bare er arrogant, på grensen til dum.

Å anbefale noen å gå ut av en aksje tyder vel nettopp på at man hevder hva fremtiden vil vise, nemlig at aksjen skal ytterligere ned?

Med mindre man er synsk (i egne øyne), ikke anbefal noen noe som helst om å gå inn eller ut av aksjer. Ta heller posisjonene selv.

Å ikke anbefale andre hva de skal, eller ikke skal, gjøre er jeg helt enig med deg i, og prøver selv å heller gi uttrykk for hva jeg selv ville ha gjort dersom, hvis eller i fall. Å skulle heller ta posisjon selv er ikke relevant da det kan være mange, og helt andre, grunner til at det ikke er naturlig å skulle gjøre.

@JorEL

Ja, absolutt interessant å følge Tesla, både bilen, aksjen, grunnlegger osv, men om det betyr at jeg vil eie en Tesla og/eller aksjer i selskapet har jeg per dato ingen sterke meninger om. Jeg følger også med på fotball selv om jeg ikke spiller fotball(lenger) eller eier aksjer i noen fotballklubb/spiller. Kunne egentlig ha laget en meget lang liste av tilsvarende eksempler.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

#1062
Sitat fra: arthur på fredag 19. juli 2019, klokken 19:32
Har heller ikke sans for den type "Monday mornings quarterbacking" som din kommentar antyder for enhver idiot vet resultatet av søndagens kamp på mandag og også hva som kunne, eller burde, ha vært gjort annerledes i søndagens kamp!
Til å være så sår selv på en god del ting, er du ganske ufin selv! Poenget var at det er mange i denne tråden som «så» (dvs antok stigning) det faktiske resultatet på forhånd og det er du som i dette tilfellet bedriver « Monday mornings quarterbacking» (hva er det med dette uendelige lageret av engelske utsagn som liksom vitenskapeligjør helt merkelige fenomener??? Vi har nettopp i en lengre tid fått demonstrert at «dead cat bounce» var bare vås og ønsketenkning fra de som kom med den!)

arthur

Ja, tipper ditt innlegg hadde sett helt likt ut hvis askjen IKKE gikk opp i pris. 8) Flott at du vet hva som vil skje, ser det, før det skjer hvilket er imponerende.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Tiger123

JoREl - du skrev noen linjer angående nye brukere her, jeg er enig iusikkerheten. På den ene profilen var det jo åpenbart at man ville samle så mange «lovlige» skjellsord om bil og Tesla som mulig.

What to do..?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA