Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

De betaler moms i Kina. Men nå slipper de 15% toll, som altså utgjør priskuttet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

daktari

Det må jo være litt av dealen med kinesiske myndigheter, at Tesla ikke putter Trump-tollen i egen lomme?
Forresten 30 år siden Himmelske freds plass-massakren om dagen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

arthur

Sitat fra: arvid44 på onsdag 29. mai 2019, klokken 21:46
Jeg tviler på at aksjen går under 180 . Men  kommer det bud vil sikkert mikoasjonerer ha liten påvirkning på utfallet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Omsatt for 180,55 i dag, men du har jo fortsatt dine ord i behold, enn så lenge? 
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

arvid44

Ja vi får se !


Sent from my iPhone using Tapatalk

Huskestue


arthur

176,09 på det laveste så der røyk pokalen! Kjøpssignal eller på tide å holde seg unna denne aksjen til man ser hva som vil skje? Jeg vil i alle fall ikke røre denne aksjen nå!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

arvid44

Ja det var ikke bra , og jeg trodde shortingen   Skulle avta, men høye volumer fremdeles selv om kursen gikk under 180.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Øyvind.h

Hurra. Bare 75usd til ned nå så er vi der jeg dumpet alt opprinnelig fordi jeg syntes aksjen var dyr.
Bra kos med misnøye gjengen tjener penger som gress nå når det forutsette fallet slår inn.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: arvid44 på tirsdag 04. juni 2019, klokken 07:10
Ja det var ikke bra , og jeg trodde shortingen   Skulle avta, men høye volumer fremdeles selv om kursen gikk under 180.

Shortingen vil vel heller øke på, så lenge trenden er nedover?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tellus

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 04. juni 2019, klokken 07:37
Sitat fra: arvid44 på tirsdag 04. juni 2019, klokken 07:10
Ja det var ikke bra , og jeg trodde shortingen   Skulle avta, men høye volumer fremdeles selv om kursen gikk under 180.

Shortingen vil vel heller øke på, så lenge trenden er nedover?

Høres jo ikke smart ut. Da vil det store flertallet av shortere alltid tape penger med mindre selskapet går konkurs.
Er nok mange aksjonærer som sliter med marginkrav nå. I tillegg vet vi at institusjonelle selger seg ned.

Problemet er neppe selgere, men at det ikke lengre finnes seriøse kjøpere.
Seriøse kjøpere dukker opp så snart det kommer nyheter av betydning eller at aksjen blir så billig at det blir enklere å regne hjem caset.

"Funding secured 150 ?"

Øyvind.h

Noen som tør gjette på utvikling ut 2019?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arthur

Med tanke på at aksjen ikke har vært billigere enn i dag de siste fem årene med et meget kort unntak så kan man kanskje si at sjansen for en oppgang er større enn en ytterligere nedgang, men siden aksjen har brutt gjennom sitt støttenivå i følge teknikske analyser så er vel rundt 110 neste "målet"?

Det jeg enda ikke helt har skjønt er hvorfor denne aksjen er så interessant selv om man liker både Elon, hans ideer og visjoner samt produktet og har kjøpt dette.

Og så blir jeg vel nok en gang referert til som en av de som koser seg med misnøye eller aksjens verdifall, ikke sant Øyvind, men det er vel strengt tatt jeg som har hatt rett mht kursutvikling siste året?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Sjøhyene

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 04. juni 2019, klokken 10:47
Noen som tør gjette på utvikling ut 2019?
Tipper på ett sted i mellom 100$ og 600$ ved slutten av året.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

hELgenen

 :D  :D

Ett sted mellom 125 og 200 vil jeg tippe. Det Musk gjør med disse satelittene skaper en del negativ karma ser det ut som.

Counterpointer

Jeg tipper opp mot 185$ i dag

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA