Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: erikf på mandag 27. mai 2019, klokken 23:45
Er det mulig å følge utviklingen av antall shortede aksjer over tid, sammenlignet med aksjeprisen?
Skulle jo tro at mange nå benytter sjansen til å hoppe av, og at tsla dermed fremover blir en mindre shortet aksje.

Hmm, jeg tror heller det øker på. Husk at de fleste shorterne tror at aksjen skal til $0, eller ihvertfall nesten.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

noto

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 27. mai 2019, klokken 23:00
Vi får se om Sissener er smart nok til å gå ut av posisjonen nå, eller om han blir med opp igjen. Ville ikke overraske meg.

Han er ute av posisjonen, i hvert fall det aller meste av den, hvis vi skal tro hans egne uttalelser. Gikk ut i forbindelse med den siste emisjonen i starten av denne måneden. Kursen var da omkring 250. Antagelig lykkelig for å være ute med tross alt en gevinst i denne investeringen som han har svettet mye over, men man burde forvente at han hadde hatt litt mer is i magen etter å ha fremstått så pass tøff i trynet som han har gjort i media i denne saken.

Counterpointer

Sitat fra: noto på tirsdag 28. mai 2019, klokken 07:34
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 27. mai 2019, klokken 23:00
Vi får se om Sissener er smart nok til å gå ut av posisjonen nå, eller om han blir med opp igjen. Ville ikke overraske meg.

Han er ute av posisjonen, i hvert fall det aller meste av den, hvis vi skal tro hans egne uttalelser. Gikk ut i forbindelse med den siste emisjonen i starten av denne måneden. Kursen var da omkring 250. Antagelig lykkelig for å være ute med tross alt en gevinst i denne investeringen som han har svettet mye over, men man burde forvente at han hadde hatt litt mer is i magen etter å ha fremstått så pass tøff i trynet som han har gjort i media i denne saken.
Det er vel bare noen få som egentlig vet hvor mye han har tapt og hvor mye han har tjent.
Det er ingen grunn til å tro at han har noe ønske om å være redelig, han er kun ute etter å styrke seg selv og forsvare sine investeringer.

Hvis han gikk ut av posisjon på 250 (som er sannsynlig) så har han jo tapt masse gevinst på å ikke vente til nå hvor den har vært nede på høy 180. Dette gjorde han ikke for å være snill, men fordi han måtte eller ikke tørte mer.

1000kwh

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 28. mai 2019, klokken 07:52
Sitat fra: noto på tirsdag 28. mai 2019, klokken 07:34
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 27. mai 2019, klokken 23:00
Vi får se om Sissener er smart nok til å gå ut av posisjonen nå, eller om han blir med opp igjen. Ville ikke overraske meg.

Han er ute av posisjonen, i hvert fall det aller meste av den, hvis vi skal tro hans egne uttalelser. Gikk ut i forbindelse med den siste emisjonen i starten av denne måneden. Kursen var da omkring 250. Antagelig lykkelig for å være ute med tross alt en gevinst i denne investeringen som han har svettet mye over, men man burde forvente at han hadde hatt litt mer is i magen etter å ha fremstått så pass tøff i trynet som han har gjort i media i denne saken.
Det er vel bare noen få som egentlig vet hvor mye han har tapt og hvor mye han har tjent.
Det er ingen grunn til å tro at han har noe ønske om å være redelig, han er kun ute etter å styrke seg selv og forsvare sine investeringer.

Hvis han gikk ut av posisjon på 250 (som er sannsynlig) så har han jo tapt masse gevinst på å ikke vente til nå hvor den har vært nede på høy 180. Dette gjorde han ikke for å være snill, men fordi han måtte eller ikke tørte mer.
Han har gjort det til en svært personlig greie og det har vel vært mest viktig å ha "riktig" enn å tjene penger. Det ser man på måten han omtaler Tesla på i alle sammenhenger. Så at han kunne få denne artikkelen var sikkert det han trengte.. ;)

Counterpointer

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 28. mai 2019, klokken 08:03
Han har gjort det til en svært personlig greie og det har vel vært mest viktig å ha "riktig" enn å tjene penger. Det ser man på måten han omtaler Tesla på i alle sammenhenger. Så at han kunne få denne artikkelen var sikkert det han trengte.. ;)
Det tror jeg du har helt rett i.

Han er bare en liten fisk i den store sammenhengen. Det som er trist er at det er veldig mange av denne typen som lager et samlet press på selskapet! Det er ingen sunn mekanisme.

Øyvind.h

Men isolert sett har han rett i enkelte påstander. Eksempelvis at tallene tyder på at bedriften går veldig dårlig. Leser du regnskapene uten å sette dem i kontekst er det klart selskapsverdien skal ned.
Der han bommer er når han sauser inn beviselig feilaktige påstander og antakelser for å styrke sitt poeng.
Det samme burde Spetalen fokusert på når han herjet i NEL; Hva er NEL bra på og hvorfor er det et godt alternativ til ren batteridrift. Isteden dro han den ene merkelige påstanden etter den andre opp av hatten. U
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

#801
Sitat fra: erikf på mandag 27. mai 2019, klokken 23:45Er det mulig å følge utviklingen av antall shortede aksjer over tid, sammenlignet med aksjeprisen?
Skulle jo tro at mange nå benytter sjansen til å hoppe av, og at tsla dermed fremover blir en mindre shortet aksje.
Ihor Dusaniwsky legger ut oppdaterte grafer: https://twitter.com/ihors3/status/1131995857602174977

Antall shortede aksjer er *estimert*, men det justeres i henhold til de offisielle tallene, ettersom de kommer.

(Normalen er for øvrig at det shortes mer jo lavere kursen går, og så lukkes disse posisjonene ettersom kursen går opp igjen. Det er en bra oppskrift på å tape penger.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

noto

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 28. mai 2019, klokken 08:26
Men isolert sett har han rett i enkelte påstander. Eksempelvis at tallene tyder på at bedriften går veldig dårlig. Leser du regnskapene uten å sette dem i kontekst er det klart selskapsverdien skal ned.
Der han bommer er når han sauser inn beviselig feilaktige påstander og antakelser for å styrke sitt poeng.
Det samme burde Spetalen fokusert på når han herjet i NEL; Hva er NEL bra på og hvorfor er det et godt alternativ til ren batteridrift. Isteden dro han den ene merkelige påstanden etter den andre opp av hatten. U

NEL er den største boblen på Oslo Børs. Det nye REC. For ikke å si det nye Opticom. Treffer du toppen med en short har du skutt gullfuglen.

SurSnasen

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 28. mai 2019, klokken 07:52
Det er ingen grunn til å tro at han har noe ønske om å være redelig, han er kun ute etter å styrke seg selv og forsvare sine investeringer.

Akkurat det gjelder jo strengt tatt begge veier. Enhver som har noe å tjene, vil forsøke å drive kursen i sin begunstigende retning. Sissener og andre shortere vil ha interesse av nyheter som driver aksjekursen ned. Aksjeeiere vil ha interesse av nyheter som driver aksjekursen opp. Ingen av grupperingene kan vel sies å være særlig habile?

Det samme ser man jo på Elon Musk. Om du twitrer at autopiloten viket litt til siden da en annen bil var på vei inn i siden på deg på motorveien, gjerne ispedd "this car saved my life", så retwitres det gjerne. Om du derimot twitrer at autopiloten dundret inn i bilen foran deg, så forholder han seg taus.

Nytter ikke å "halshugge" Sissener og andre for at de har sin agenda, og anklage i hytt og pine for FUD og annet, all den tid det strengt tatt ikke er mye bedre andre veien heller. Til syvende og sist er aksjemarkedet temperaturmåleren på totaliteten.

Counterpointer

Sitat fra: StianSoppsan på tirsdag 28. mai 2019, klokken 11:02
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 28. mai 2019, klokken 07:52
Det er ingen grunn til å tro at han har noe ønske om å være redelig, han er kun ute etter å styrke seg selv og forsvare sine investeringer.

Nytter ikke å "halshugge" Sissener og andre for at de har sin agenda, og anklage i hytt og pine for FUD og annet, all den tid det strengt tatt ikke er mye bedre andre veien heller. Til syvende og sist er aksjemarkedet temperaturmåleren på totaliteten.
Nå er det overhodet ikke «halshugging» jeg holder på med!

Men nevn gjerne en norsk investor som får like mye spalteplass med gode nyheter om TSLA

De som bedriver mest positiv spinn er nettsider som Teslanytt ol og de tviler jeg er tungt inne i aksjer.

Er enig at aksjemarkedet er temperaturmåler, men ser en så nøytralt som mulig på situasjonen så er det veldig mye mer kjølevirksomhet enn oppheting.

Motorwatt

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 28. mai 2019, klokken 11:13
Men nevn gjerne en norsk investor som får like mye spalteplass med gode nyheter om TSLA
Sissener får også masse spalteplass når han taper på Tesla. Det er vel heller ingen/få andre norske investorer som har investert like mye som Sissener i Tesla-aksjer, og som må stå åpent fram med det. Ref. rapporter fra Canopus. Klart at det da har nyhetenes interesse.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

arthur

Intet spesielt med Sissner; han er (kun) ute etter å tjene penger for seg, og derved også sine investorer som har plassert sine penger hos ham, akkurat på samme måte som de her som har vært svært så fornøyde med å kjøpe aksjer i Tesla på 300, 280, 250 og nå under 200. Med andre ord; alle snakker sin egen lommebok! Hverken han, eller noen her (min påstand) gjør dette av noen annen grunn enn troen og håpet på å tjene penger!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

geear

Forskjellen på "alle oss" og Sissener, er at sistnevnte får bruke media som talerør for å bashe ned et helt bilmerke, uten grobunn i virkeligheten eller noe som helst dokumentasjonskrav, kun basert på egne økonomiske interesser.

Motorwatt

Sitat fra: gr på tirsdag 28. mai 2019, klokken 16:44
Forskjellen på "alle oss" og Sissener, er at sistnevnte får bruke media som talerør for å bashe ned et helt bilmerke, uten grobunn i virkeligheten eller noe som helst dokumentasjonskrav, kun basert på egne økonomiske interesser.
"Alle oss" er vel de som mener noe annet enn Sissener? IMO tror jeg virkeligheten ligger et sted midt imellom. Ikke så ille som det Sissener ytrer, men heller ikke så bra som "Alle oss" mener. Vanskelig å være "unbiased" for begge parter.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

arthur

#809
Sitat fra: gr på tirsdag 28. mai 2019, klokken 16:44
Forskjellen på "alle oss" og Sissener, er at sistnevnte får bruke media som talerør for å bashe ned et helt bilmerke, uten grobunn i virkeligheten eller noe som helst dokumentasjonskrav, kun basert på egne økonomiske interesser.

Hva aksjen angår som vel er temaet i tråden heller enn å rakke ned på andre medlemmers meninger om dette og hint, så ville jeg for egen del ikke kjøpe aksjen i dag, men heller se det an og vurdere alternativer. For øyeblikket er det lite, om noe, som indikerer at aksjen skal få en rekyl, kanskje heller at aksjen kan falle ytterligere tilbake, ja sågar kraftig.
Dårlige odds spør du meg, men det gjorde du vel ikke.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA