Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

noto

Sterk støtte på 180. Krisevarsel hvis den går under (med unntak for en kortvarig spike).

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi


OhmPaPa

#738
Neida, Tellus - det er clickbait.

Morgan Stanley sa at TSLA kan hvorsomhelst fra $391 til $10 om ett år fra nå. Men selv tror de $230 dvs +12% fra da de la ut analysen.

Alle clickbaitforetakene går da med at "Morgan Stanley sier TSLA skal til $10" for at folk skal bli nyskjerrige.

Hver gang media skriver om saker jeg er interessert nok i til å finne informasjon selv er det lignende logikk som er brukt av journalistene. Personlig stoler jeg ikke på noe som helst jeg leser i aviser eller på nett lengre.

Edit: Fant screenshotten jeg tok:


Øyvind.h

#739
Haha.  Ja det er kamp om å være den største pessimistene for tiden.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

#740
En annonse som vises ganske ofte er «Elon Musk forlater Tesla» i forskjellige varianter. En tilfeldig valgt eksempel under.


Denne er blitt stadig hyppigere i det siste. Kan ikke si det er så mange andre selskaper som blir utsatt for dette, mulig det er noen men jeg har ikke sett dette.

Slike kampanjer består sikkert av flere elementer enn dette, og er nødt for å påvirke kursen negativt.

Motorwatt

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 21. mai 2019, klokken 18:45
Slike kampanjer består sikkert av flere elementer enn dette, og er nødt for å påvirke kursen negativt.
Ikke så sikker på det. Jeg har høyere tanker om dem som investerer egne og andres penger.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 21. mai 2019, klokken 18:47
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 21. mai 2019, klokken 18:45
Slike kampanjer består sikkert av flere elementer enn dette, og er nødt for å påvirke kursen negativt.
Ikke så sikker på det. Jeg har høyere tanker om dem som investerer egne og andres penger.
Siden Koch brødrene hadde en kampanje på flere hundre milioner for å svekke elbilsatsning for ikke lenge siden tror jeg ikke det er grunn til å ha høye tanker om de som investerer egne og andres penger.

Men fint at noen har høye tanker om moral Selv er jeg realist og er mer tilbakeholden.

Øyvind.h

Det er jo kjent at shortere driver svertekampanjer. Minst en i USA ble tatt for det. En norsk bilselger som tapte business drev hets med falske profiler. Avslørt her på forumet.
En kjent norsk investor spredte bevisst løgn i media for å trekke ett merke ned til fordel for sin egen energisatsning.

At det finnes investorer som bevisst driver hets og svertekampanjer for å ta enkelte merker eller elbiler generelt er godt dokumentert. Så enkeltbrukere som vier all sin tid på å poste negative nyheter her på forumet er ikke veldig overraskende. Kanskje trist, men ikke overraskende. Det eneste de oppnår er dog å smadre sin egen troverdighet. Og kursmessig oppnås null og niks med heksejakten.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

OlaM

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 21. mai 2019, klokken 18:45
En annonse som vises ganske ofte er «Elon Musk forlater Tesla» i forskjellige varianter. En tilfeldig valgt eksempel under.


Denne er blitt stadig hyppigere i det siste. Kan ikke si det er så mange andre selskaper som blir utsatt for dette, mulig det er noen men jeg har ikke sett dette.

Slike kampanjer består sikkert av flere elementer enn dette, og er nødt for å påvirke kursen negativt.

Tror de der er mest for å lure deg til å kjøpe bitcoin av noen som gir en elendig kurs, stjeler pengene dine eller lignende. De kjøper målrettet reklame mot folk som har lest mye om Tesla. Finnes sikkert noe tilsvarende med Zuckerberg og Bezos.
'21 3LR

Sveinung1954

..nå er vi jo nesten på "flat earth society" nivå her. "Jorda er flat, det er NASA som fører folket bak lyset".

"Tesla-haterne kjører kursen ned". Sorry folkens, det at aksjen har gått ned fra 380 til rundt 200 skyldes ene og alene fundamentale økonomiske forhold.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Øyvind.h

Sitat fra: OlaM på tirsdag 21. mai 2019, klokken 20:37
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 21. mai 2019, klokken 18:45
En annonse som vises ganske ofte er «Elon Musk forlater Tesla» i forskjellige varianter. En tilfeldig valgt eksempel under.


Denne er blitt stadig hyppigere i det siste. Kan ikke si det er så mange andre selskaper som blir utsatt for dette, mulig det er noen men jeg har ikke sett dette.

Slike kampanjer består sikkert av flere elementer enn dette, og er nødt for å påvirke kursen negativt.

Tror de der er mest for å lure deg til å kjøpe bitcoin av noen som gir en elendig kurs, stjeler pengene dine eller lignende. De kjøper målrettet reklame mot folk som har lest mye om Tesla. Finnes sikkert noe tilsvarende med Zuckerberg og Bezos.

Jepp. Jobber en del med dette for tiden. Musk, Thon og Vår Staude er blant de som utnyttes i falske annonser. Det er ikke for å dra kursen ned, men for å tjene penger på falske trading-plattformer. Det endrer dog ikke noe med de som faktisk driver hetskampanjer. Flere er jo ettertrykkelig avslørt, så det vet vi at foregår.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Geirr på tirsdag 21. mai 2019, klokken 20:47
..nå er vi jo nesten på "flat earth society" nivå her. "Jorda er flat, det er NASA som fører folket bak lyset".

"Tesla-haterne kjører kursen ned". Sorry folkens, det at aksjen har gått ned fra 380 til rundt 200 skyldes ene og alene fundamentale økonomiske forhold.
Har ingenting med fundamentale forhold å gjøre. Tesla har aldri vært i en bedre posisjon enn nå. De har masse penger, gode utsikter til å tjene gode penger på kort sikt, og mange jern i ilden for å vokse de nærmeste årene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Huskestue


Espen Hugaas Andersen

#749
Sitat fra: Huskestue på tirsdag 21. mai 2019, klokken 22:53Famous last words?
Vet ikke om det ordtaket i det hele tatt gir mening i denne sammenhengen. Det jeg sa er mer eller mindre fakta.

Utifra regnskapene vil Tesla etter all sannsynlighet ha $4-5,5 mrd dollar på konto ved slutten av Q2. Nærmere $4 mrd om Q2 går like dårlig som Q1, nærmere $5,5 mrd om de klarer å komme seg såvidt i pluss. Uansett om de bare skulle havne på $4 mrd, så har de *aldri* hatt mer penger.

Ser man på fremtiden, så er det åpenbart at Tesla aldri har vært i en bedre posisjon. Tesla gjennomførte nettopp oppkjøp av Maxwell, helt uten motstand fra andre bilprodusenter! For hver måned som går så er man en måned nærmere lansering av Semi, Roadster, Model Y. Model 3 produksjonen har aldri gått bedre, og de har fortløpende introdusert nye varianter, slik at det tilgjengelige markedet bare vokser. Autopilot systemet har aldri vært bedre enn nå, og har aldri forbedret seg med en raskere takt. Model S/X fikk nettopp oppdateringer, slik at de har aldri vært bedre kjøp. Gigafactory 3 nærmer seg i forrykende tempo:

https://www.youtube.com/watch?v=-uJobxM7eKo

Den delen av utsagnet mitt som kanskje er "mykest" er at jeg sier Tesla har gode utsikter til å tjene penger. Det er så klart ikke alle som er enige i det. Noen mener at Tesla har så lite etterspørsel at de ikke vil kunne tjene penger. Men selv om dette skulle stemme, så vil jeg si at Tesla aldri har vært i en bedre posisjon. Tesla har nok penger til å gå med noe underskudd frem til de får startet opp produksjonen av Model Y. SUVer er mer etterspurt, så det ville løse de påståtte utfordringene med etterspørsel. En annen ting som vil hjelpe er å få Gigafactory 3 i gang - tollbarrierene i Kina er brutale, og å unngå disse vil øke etterspørselen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA