Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

daktari

Har prisen kommet så langt ned at sjansen for oppkjøp øker?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Motorwatt

Sitat fra: daktari på søndag 19. mai 2019, klokken 09:55
Har prisen kommet så langt ned at sjansen for oppkjøp øker?
Finnes det nok selgere på dagens kurs?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Tellus

#722
Leveringstallene for Q2 blir svært viktige. Deteretter selve resultatet for Q2 selvfølgelig. Emisjonen er på plass. Selv om den ble kostbar så burde den ikke tynge så veldig. Kan være at mange av emisjonsaksjene blir solgt i markedet selvfølgelig. Hvis det er så at Model X og Model S salget er i ferd med å kollapse så er det ikke bra for Tesla. Foreløpig er det vel ikke grunnlag for å hevde dette utover at det er en urovekkende trend i land som f.eks. Norge der kombinasjonen av Model 3, I-Pace og e-tron ser ut til å ha marginalisert salget av S og X.


turfsurf

Sitat fra: Tellus på søndag 19. mai 2019, klokken 12:34
Foreløpig er det vel ikke grunnlag for å hevde dette utover at det er en urovekkende trend i land som f.eks. Norge der kombinasjonen av Model 3, I-Pace og e-tron ser ut til å ha marginalisert salget av S og X.
Nå er vel bortfallet av 75 modellene minst like viktig for fall av salget av disse. Spennende å se om de nye modellene kan gjøre noe med det, sammen med de massive rabattene på inventory.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Sveinung1954

Går kursen under 200 idag montro?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Øyvind.h

Kanskje den går opp? Eller ned? Eller sideveis?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

OhmPaPa

Vel TSLA er ned 3.62% i "after hours". Kjøpte på 240 men nå må den ned en god slump til før jeg begynner å spa frem tørt krutt.

Tuxedo

Noen som har troverdig informasjon om hvor belånt Elon er på aksjene sine, og hvor smertegrensen går for bankene?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Tuxedo på mandag 20. mai 2019, klokken 13:55Noen som har troverdig informasjon om hvor belånt Elon er på aksjene sine, og hvor smertegrensen går for bankene?
Sist gang jeg regnet på det kom jeg frem til at smertegrensen er et sted under $100. I området $100-200 vil Musk måtte stille med flere aksjer i Tesla som sikkerhet. Faller kursen under $100 kan Musk gå tom for aksjer i Tesla å stille som sikkerhet. Da kan han f.eks belåne aksjene i SpaceX eller lignende, for så å betale ned noe av lånet med sikkerhet i Tesla aksjer.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Sveinung1954

Sitat fra: Tuxedo på mandag 20. mai 2019, klokken 13:55
Noen som har troverdig informasjon om hvor belånt Elon er på aksjene sine, og hvor smertegrensen går for bankene?

Jeg tipper at Elon Musks privatøknomi er så kompleks at det er umulig å si noe veldig fornuftig om dette basert på offentlig tilgjengelig informasjon. Han eier ca 34 mill Tesla aksjer, og 13,4 mill av disse er belånt iht siste rapporteringer så vidt jeg vet.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Stikkkontakt

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 20. mai 2019, klokken 12:24
Kanskje den går opp? Eller ned? Eller sideveis?

Under 200 allerede. Bare å kjøpe med begge hender? Elller la være? Eller stop loss?

arthur

Let the trend be your friend, og trenden er vel rimelig klar?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Øyvind.h

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 20. mai 2019, klokken 15:41
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 20. mai 2019, klokken 12:24
Kanskje den går opp? Eller ned? Eller sideveis?

Under 200 allerede. Bare å kjøpe med begge hender? Elller la være? Eller stop loss?
Godt spørsmål. Ser jo ut som timingen kan være god. Med mindre man tror på fallitt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Kjøpte litt rett over 200 nå. Såpass liten post at det ikke er krise om den faller 50% til. Da er jeg tilbake der jeg syntes den var dyr for mange år siden :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arvid44

Venter ned kjøp til der under 180 !


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA