Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Geirr på lørdag 18. mai 2019, klokken 12:59Såvidt jeg husker kjøpte du deg opp på godt over 300 rundt den tiden da «funding var secured»...
Kjøpte litt da, ja. Der tapte jeg penger. Sånn går det, man kan ikke alltid klare å tjene penger.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

arthur

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 18. mai 2019, klokken 12:32
Sitat fra: arthur på lørdag 18. mai 2019, klokken 12:10
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 18. mai 2019, klokken 11:24
Jeg ser nå at flere blir tøffere og tøffere i kommentarene om nedgang og varig svekkelse av kursen. Det er jo forståelig på kort sikt, men får lyst til å spørre både Geirr og Arthur m.fl om hvor mye må kursen stige og over hvor lang tid, før det kommer en innrømmelse på at dommedagsprofetien ikke slo til denne gangen heller?

Jeg sitter på min posisjon og har egentlig lyst til å øke den, men skal nok bruke en god del midler på en annen investering så det blir ikke akkurat nå.

Forøvrig er det all grunn til å minne om at risikoinvesteringer bør kun gjøres med midler som tåler å tapes 100%.

Nå har jeg ikke i noe innlegg her på forumet spådd selskapets undergang, ei heller på noe sett eller vis ønsket selskapet den veien, men skjønner at viljen til å lese hva folk faktisk skriver her ikke alltid er like åpenbar. Jeg har igjen og igjen påpekt mitt ønske om at selskapet overlever, gitt all mulig cudus til selskapet og dets eier for å være foregangsmann/menn/firma, men også alltid påpekt at dette er en daytraders delight siden aksjeverdien flyr opp og ned opp og ned osv Jeg har også sagt at jeg mener dette er en aksje hvor man sterkt bør vurdere å sette en stopp loss ordre for å unngå nettopp det vi nå ser ned en halvering av veridene i et marked som ellers har vist en oppgang.

Nå kan selvfølgelig både du, og enkelte andre her, bruke resten av dagen til å lese mine innlegg i håp om at jeg har sagt noe som ikke er i samsvar med hva jeg her har skrevet. Lykke til og håper du finner noe som kan glede deg/dere.
Mulig du ikke selv kategoriserer det som dommedag, og det er greit det, notert

Spørsmålet er hvor høyt for hvor lenge før du innrømmer feil?

Hva er det jeg skrev nå som får deg til å mene noe mht hva jeg karakterisierer som dommedag, eller ikke?

Hva er det jeg skal innrømme feil om, for eller til?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Sitat fra: arthur på lørdag 18. mai 2019, klokken 14:40
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 18. mai 2019, klokken 12:32
Sitat fra: arthur på lørdag 18. mai 2019, klokken 12:10
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 18. mai 2019, klokken 11:24
Jeg ser nå at flere blir tøffere og tøffere i kommentarene om nedgang og varig svekkelse av kursen. Det er jo forståelig på kort sikt, men får lyst til å spørre både Geirr og Arthur m.fl om hvor mye må kursen stige og over hvor lang tid, før det kommer en innrømmelse på at dommedagsprofetien ikke slo til denne gangen heller?

Jeg sitter på min posisjon og har egentlig lyst til å øke den, men skal nok bruke en god del midler på en annen investering så det blir ikke akkurat nå.

Forøvrig er det all grunn til å minne om at risikoinvesteringer bør kun gjøres med midler som tåler å tapes 100%.

Nå har jeg ikke i noe innlegg her på forumet spådd selskapets undergang, ei heller på noe sett eller vis ønsket selskapet den veien, men skjønner at viljen til å lese hva folk faktisk skriver her ikke alltid er like åpenbar. Jeg har igjen og igjen påpekt mitt ønske om at selskapet overlever, gitt all mulig cudus til selskapet og dets eier for å være foregangsmann/menn/firma, men også alltid påpekt at dette er en daytraders delight siden aksjeverdien flyr opp og ned opp og ned osv Jeg har også sagt at jeg mener dette er en aksje hvor man sterkt bør vurdere å sette en stopp loss ordre for å unngå nettopp det vi nå ser ned en halvering av veridene i et marked som ellers har vist en oppgang.

Nå kan selvfølgelig både du, og enkelte andre her, bruke resten av dagen til å lese mine innlegg i håp om at jeg har sagt noe som ikke er i samsvar med hva jeg her har skrevet. Lykke til og håper du finner noe som kan glede deg/dere.
Mulig du ikke selv kategoriserer det som dommedag, og det er greit det, notert

Spørsmålet er hvor høyt for hvor lenge før du innrømmer feil?

Hva er det jeg skrev nå som får deg til å mene noe mht hva jeg karakterisierer som dommedag, eller ikke?

Hva er det jeg skal innrømme feil om, for eller til?
Glem det! Du skjønner ikke hva jeg skriver og jeg skjønner tydeligvis ikke hva du skriver.


Counterpointer

Sitat fra: Geirr på lørdag 18. mai 2019, klokken 12:45
Jeg skal innrømme jeg har tatt feil når de som fortvilte da de trodde de risikerte å bli tvangsutløst på 420 får rett i at det ville vært uheldig for de («funding secured»....). Jeg lover ikke å holde pusten....
Har nå lest dette flere ganger, og det er den dårligste innrømmelsen jeg har sett på veldig lenge.....

Det er bare et forsøk på et stikk, et dårlig  forsøk også.

Sveinung1954

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 18. mai 2019, klokken 16:37
Sitat fra: Geirr på lørdag 18. mai 2019, klokken 12:45
Jeg skal innrømme jeg har tatt feil når de som fortvilte da de trodde de risikerte å bli tvangsutløst på 420 får rett i at det ville vært uheldig for de («funding secured»....). Jeg lover ikke å holde pusten....
Har nå lest dette flere ganger, og det er den dårligste innrømmelsen jeg har sett på veldig lenge.....

Det er bare et forsøk på et stikk, et dårlig  forsøk også.

Innrømmelse? Hva i alle dager er det jeg skal innrømme? Jeg har vært kritisert for å mene at aksjen har vært sterkt overvurdert. Når den da faller fra 380 til 211 (i en periode hvor børsen forøvrig har gått som ei kule), så skal jeg innrømme noe? Ok, jeg er skyldig i ha fått rett.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Counterpointer

Sitat fra: Geirr på lørdag 18. mai 2019, klokken 16:44
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 18. mai 2019, klokken 16:37
Sitat fra: Geirr på lørdag 18. mai 2019, klokken 12:45
Jeg skal innrømme jeg har tatt feil når de som fortvilte da de trodde de risikerte å bli tvangsutløst på 420 får rett i at det ville vært uheldig for de («funding secured»....). Jeg lover ikke å holde pusten....
Har nå lest dette flere ganger, og det er den dårligste innrømmelsen jeg har sett på veldig lenge.....

Det er bare et forsøk på et stikk, et dårlig  forsøk også.

Innrømmelse? Hva i alle dager er det jeg skal innrømme? Jeg har vært kritisert for å mene at aksjen har vært sterkt overvurdert. Når den da faller fra 380 til 211 (i en periode hvor børsen forøvrig har gått som ei kule), så skal jeg innrømme noe? Ok, jeg er skyldig i ha fått rett.
Du ser at du selv skriver «jeg skal innrømme» ???

Sveinung1954

Som et svar på ditt spørsmål: «Men spørsmålet er ikke hvor lavt før du mener det er «riktig», det er heller hvor høyt det må stige før du innrømmer at du vurderte feil?». Er du gått helt i vranglås?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Motorwatt

Vennligst ta denne krangelen et annet sted.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

arthur

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 18. mai 2019, klokken 16:30
Sitat fra: arthur på lørdag 18. mai 2019, klokken 14:40
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 18. mai 2019, klokken 12:32
Sitat fra: arthur på lørdag 18. mai 2019, klokken 12:10
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 18. mai 2019, klokken 11:24
Jeg ser nå at flere blir tøffere og tøffere i kommentarene om nedgang og varig svekkelse av kursen. Det er jo forståelig på kort sikt, men får lyst til å spørre både Geirr og Arthur m.fl om hvor mye må kursen stige og over hvor lang tid, før det kommer en innrømmelse på at dommedagsprofetien ikke slo til denne gangen heller?

Jeg sitter på min posisjon og har egentlig lyst til å øke den, men skal nok bruke en god del midler på en annen investering så det blir ikke akkurat nå.

Forøvrig er det all grunn til å minne om at risikoinvesteringer bør kun gjøres med midler som tåler å tapes 100%.

Nå har jeg ikke i noe innlegg her på forumet spådd selskapets undergang, ei heller på noe sett eller vis ønsket selskapet den veien, men skjønner at viljen til å lese hva folk faktisk skriver her ikke alltid er like åpenbar. Jeg har igjen og igjen påpekt mitt ønske om at selskapet overlever, gitt all mulig cudus til selskapet og dets eier for å være foregangsmann/menn/firma, men også alltid påpekt at dette er en daytraders delight siden aksjeverdien flyr opp og ned opp og ned osv Jeg har også sagt at jeg mener dette er en aksje hvor man sterkt bør vurdere å sette en stopp loss ordre for å unngå nettopp det vi nå ser ned en halvering av veridene i et marked som ellers har vist en oppgang.

Nå kan selvfølgelig både du, og enkelte andre her, bruke resten av dagen til å lese mine innlegg i håp om at jeg har sagt noe som ikke er i samsvar med hva jeg her har skrevet. Lykke til og håper du finner noe som kan glede deg/dere.
Mulig du ikke selv kategoriserer det som dommedag, og det er greit det, notert

Spørsmålet er hvor høyt for hvor lenge før du innrømmer feil?

Hva er det jeg skrev nå som får deg til å mene noe mht hva jeg karakterisierer som dommedag, eller ikke?

Hva er det jeg skal innrømme feil om, for eller til?
Glem det! Du skjønner ikke hva jeg skriver og jeg skjønner tydeligvis ikke hva du skriver.

Du klarer vel å vise til hvor jeg har skrevet om, ønsket eller varslet noen form for dommedag. Er det så vanskelig å svare på?

Spørsmålet ditt mht hvor høyt for hvor lenge før jeg innrømmer feil mht hva? AT kjøp på 300 ville ha vært en fantastisk investering? Svaret på det vet vi allerede.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

DagfinnN

Knut Aulie:
Du er mye mer intelligent enn mange andre i denne tråden. Du kan slutte så kan de andre få mase og vinne så mange diskusjoner de bare vil.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Counterpointer

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 18. mai 2019, klokken 18:05
Knut Aulie:
Du er mye mer intelligent enn mange andre i denne tråden. Du kan slutte så kan de andre få mase og vinne så mange diskusjoner de bare vil.
Ser at det ikke nytter med dialog om hvor grensene går. Jeg stopper nå. Foreløpig er det ikke noen som vinner. Alle taper.

IQ vet jeg ikke noe om. Skal den baseres på avkastning på investeringer er jeg nok på nøytral akkurat nå. Men takk for et hyggelig innspill


Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 18. mai 2019, klokken 17:03
Vennligst ta denne krangelen et annet sted.
Utganspunktet var, tro det eller ei, vurdering av aksjekursen! Det er helt on topik, men ser at det er umulig å få til. Jeg har avsluttet med dem.

OhmPaPa

For å komme on topic - ser på Yahoo Finans at after hours har gått 0.48% ned.

Ser også at i går gikk Tesla 7.58% ned mens BMW gikk 5.21% ned. Så en god del av nedgangen er kanskje makro og ikke Tesla?

Blir det noe særlig billigere nå så raner jeg forøvrig sparegrisen!

mthoring

Tilbake til emnet. Aksjekursen er lav nå. Q1 var dårlig selv når man tar høyde for biler i transport. Narrativet om at når Model 3 når volumproduksjon så løser alt seg har falt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Den betydelige nedgangen i det lukrative salget av X og S kom som en overraskelse.
Det synes tydelig at det vil kreve betydelige endringer og innsats for å skape stabilt overskudd, samtidig med at man fortsetter å videreutvikle teknologien for å beholde forspranget fremover.
Aksjekursen reflekterer det.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

arthur

Tja, hva tilsier at kursen er lav nå? Joda, langt lavere enn den var, men også langt høyere enn den var. Kommer helt an på hvilket, eller hvilke, tidspunkt man ser på. Min ringe påstand har lenge vært at kursen har vært høy, for høy, og jeg har derfor valgt å avstå fra å kjøpe siden jeg ikke gidder å bedrive daytrading, forøvrig noe jeg har nevnt som en god mulighet mht å tjene penger på denne aksjen da kuren beveger seg i en grad som kunne ha fått mang en heisfører til å bli svimmel.
At folk her ønsker å forsvare sine investeringer og sågar valg av bil er helt greit, men ikke alltid det "lureste" sett i et rent økonomisk perspektiv.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA