Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Sveinung1954

Sitat fra: creal på søndag 07. april 2019, klokken 21:05
Et litt mer seriøst spørsmål: var en avtale av denne sorten med Fiat/Chrysler forventet? Er den bortimot "priset inn" i dagens kurs? Eller kommer den som julekvelden på kjerringa?


Tviler på at markedet har innkalkulert dette. Vil uansett ha uvesentlig effekt på kursen, dersom antydede beløp i pressen stemmer.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

JorEl

Sitat fra: Geirr på mandag 08. april 2019, klokken 12:47
Sitat fra: creal på søndag 07. april 2019, klokken 21:05
Et litt mer seriøst spørsmål: var en avtale av denne sorten med Fiat/Chrysler forventet? Er den bortimot "priset inn" i dagens kurs? Eller kommer den som julekvelden på kjerringa?


Tviler på at markedet har innkalkulert dette. Vil uansett ha uvesentlig effekt på kursen, dersom antydede beløp i pressen stemmer.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win, then they pay you.
Elon Musk
;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Sveinung1954

Sitat fra: Geirr på mandag 08. april 2019, klokken 12:47
Sitat fra: creal på søndag 07. april 2019, klokken 21:05
Et litt mer seriøst spørsmål: var en avtale av denne sorten med Fiat/Chrysler forventet? Er den bortimot "priset inn" i dagens kurs? Eller kommer den som julekvelden på kjerringa?


Tviler på at markedet har innkalkulert dette. Vil uansett ha uvesentlig effekt på kursen, dersom antydede beløp i pressen stemmer.

..og da var fasiten der; opp 0,63% i skrivende stund. Et stort gjesp fra markedet der altså.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Rasmus.B

Sitat fra: Geirr på mandag 08. april 2019, klokken 16:56
Sitat fra: Geirr på mandag 08. april 2019, klokken 12:47
Sitat fra: creal på søndag 07. april 2019, klokken 21:05
Et litt mer seriøst spørsmål: var en avtale av denne sorten med Fiat/Chrysler forventet? Er den bortimot "priset inn" i dagens kurs? Eller kommer den som julekvelden på kjerringa?


Tviler på at markedet har innkalkulert dette. Vil uansett ha uvesentlig effekt på kursen, dersom antydede beløp i pressen stemmer.

..og da var fasiten der; opp 0,63% i skrivende stund. Et stort gjesp fra markedet der altså.
Att du virkelig gidder??
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

emurof

#529
Sitat fra: Imagine på søndag 07. april 2019, klokken 20:35
Sitat fra: emurof på søndag 07. april 2019, klokken 20:17
Sitat fra: Geirr på lørdag 06. april 2019, klokken 09:40
Dette er en varslet katastrofe.

Katastrofe? Hvor ser du en katastrofe egentlig?

Bilbransjens to mest fremtids-sårbare selskaper redder hverandre fra totalforlis. Tesla får penger i kassen, de har sterkt sviktende salg i forhold til det de har lovet aksjonærene som priser sksjen sin og trenger sårt mer likvide midler så ikke aksjonærene gir opp. Så har vi Fiat-konsernet som sårt trenger elbilteknologi for å ikke slås mulig konkurs pga nye EU-krav.

For å si det slik, det er en grunn til at både Tesla og Fiat/Chrysler slo til på dette.

Tesla har sviktende salg? Hvor har du det fra? Skal det være katastrofen du snakket om?

Og rent bortsett fra det så burde du prøve å sette deg inn i hva avtalen går ut på. For dette blir bare rot.

Sitat fra: Imagine på søndag 07. april 2019, klokken 20:55
Jeg sier ikke at dette nødvendigvis gir Teslaer med Fiat-logo eller Ferrari med Tesla-logo, men det må være lov å spørre dere som gidder å lese nøye gjennom dette og få høflige normale svar tilbake?

Hvis du ønsker høflige og normale svar tilbake, ville det ikke vært en fordel å utvise høflighet selv og faktisk prøve å skjønne hva dette handler om før du begynner å legge ut i det vide og det brede om et tema du ikke gidder å sette deg inn i engang?

Counterpointer

Sitat fra: Geirr på mandag 08. april 2019, klokken 16:56
Sitat fra: Geirr på mandag 08. april 2019, klokken 12:47
Sitat fra: creal på søndag 07. april 2019, klokken 21:05
Et litt mer seriøst spørsmål: var en avtale av denne sorten med Fiat/Chrysler forventet? Er den bortimot "priset inn" i dagens kurs? Eller kommer den som julekvelden på kjerringa?


Tviler på at markedet har innkalkulert dette. Vil uansett ha uvesentlig effekt på kursen, dersom antydede beløp i pressen stemmer.

..og da var fasiten der; opp 0,63% i skrivende stund. Et stort gjesp fra markedet der altså.
Mens den varslede «katastrofen» slo til

I følge deg så kom jo det store krakket nå, så at markedet går opp må jo bety en enorm stigning i vurderingen da? Burde jo ned til 100$ har jeg lest ..... Du gir jo ikke noen konkret sum, men veldig naturlig å tolke deg dit.

Sveinung1954

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 09. april 2019, klokken 08:43
I følge deg så kom jo det store krakket nå, så at markedet går opp må jo bety en enorm stigning i vurderingen da? Burde jo ned til 100$ har jeg lest ..... Du gir jo ikke noen konkret sum, men veldig naturlig å tolke deg dit.

Jeg har gitt en sum tidligere, den står jeg ved: jeg tror aksjen skal til 175 eller lavere. Det kan ta ett år eller to, men jeg tror det bare er spørsmål om tid. Aksjen er idag priset som om Elon Musk kan trylle. Markedet er i ferd med å innse at det kan han ikke. Tesla må verdsettes på lik linje med alle andre selskap, og da skal aksjen under 175. Den vil fortsatt være høyt priset.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Sveinung1954

Sitat fra: Rasmus.B på mandag 08. april 2019, klokken 20:29
Sitat fra: Geirr på mandag 08. april 2019, klokken 16:56
Sitat fra: Geirr på mandag 08. april 2019, klokken 12:47
Sitat fra: creal på søndag 07. april 2019, klokken 21:05
Et litt mer seriøst spørsmål: var en avtale av denne sorten med Fiat/Chrysler forventet? Er den bortimot "priset inn" i dagens kurs? Eller kommer den som julekvelden på kjerringa?


Tviler på at markedet har innkalkulert dette. Vil uansett ha uvesentlig effekt på kursen, dersom antydede beløp i pressen stemmer.

..og da var fasiten der; opp 0,63% i skrivende stund. Et stort gjesp fra markedet der altså.
Att du virkelig gidder??

Beklager at jeg plager tråden med innlegg om det den faktisk skal handle om; Tesla aksjen. En bruker kom et et meget relevant spørsmål: "har markedet tatt høyde for denne nyheten". Jeg sier neppe, men det vil uansett ikke ha noen påvirkning på kursen. Når markedet åpnet var det nøyaktig resultatet. Men det er klart, det bidrar ikke til den "ekko-kammer-effekten" enkelte ønsker her inne.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Rasmus.B

Det er vel de evindige dommedagsprofetiene og syrlige sarkastiske stikkene du konsekvent kommer med som jeg tenker på. I det øyeblikket det kommer ett rykte om noe som kunne vært negativt om Tesla og helst Elon Musk, så slår du på stortrommen og koser deg.
Kanskje du kunne bidra litt i Nissan forumet med detaljer om sparkede og fengslete toppledere, eller kanskje i folkevogn forumet der du kunne komme med litt innside informasjon om utslippsjuks og fengslede toppledere der også. Det er jo i de firmaene de virkelige bandittene jobber. De som motarbeider elektrifiseringen, driver lobbyvirksomhet for å redusere på utslippskrav, driver med kartellvirksomhet for å holde priser oppe. Så gidder du å fokusere på Tesla. Forstå det den som kan.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Sveinung1954

Sitat fra: Rasmus.B på tirsdag 09. april 2019, klokken 11:34
Kanskje du kunne bidra litt i Nissan forumet med detaljer om sparkede og fengslete toppledere, eller kanskje i folkevogn forumet der du kunne komme med litt innside informasjon om utslippsjuks og fengslede toppledere der også. Det er jo i de firmaene de virkelige bandittene jobber. De som motarbeider elektrifiseringen, driver lobbyvirksomhet for å redusere på utslippskrav, driver med kartellvirksomhet for å holde priser oppe. Så gidder du å fokusere på Tesla. Forstå det den som kan.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Dette er en tråd om Tesla-aksjen. Den interesserer meg betydelig av ulike årsaker (har til og med hatt ikke ubetydelige midler plassert der en periode, sjekk historikken min på forumet). Det du snakker om har fint lite med Tesla-aksjen å gjøre, foreslår du diskuterer det i dertil egnede egne tråder.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

JorEl

Sitat fra: Rasmus.B på tirsdag 09. april 2019, klokken 11:34
Det er vel de evindige dommedagsprofetiene og syrlige sarkastiske stikkene du konsekvent kommer med som jeg tenker på. I det øyeblikket det kommer ett rykte om noe som kunne vært negativt om Tesla og helst Elon Musk, så slår du på stortrommen og koser deg.
Kanskje du kunne bidra litt i Nissan forumet med detaljer om sparkede og fengslete toppledere, eller kanskje i folkevogn forumet der du kunne komme med litt innside informasjon om utslippsjuks og fengslede toppledere der også. Det er jo i de firmaene de virkelige bandittene jobber. De som motarbeider elektrifiseringen, driver lobbyvirksomhet for å redusere på utslippskrav, driver med kartellvirksomhet for å holde priser oppe. Så gidder du å fokusere på Tesla. Forstå det den som kan.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Denne kommentaren tror jeg at jeg skal legge på minnet. Den kan brukes flere ganger... 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Sveinung1954

«Shares of electric car and battery maker Tesla (TSLA - Get Report)  skidded some 3% Thursday following conflicting reports that Panasonic is reviewing its investment in battery production in Japan with the company.»
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Motorwatt

Sitat fra: Geirr på torsdag 11. april 2019, klokken 19:43
«Shares of electric car and battery maker Tesla (TSLA - Get Report)  skidded some 3% Thursday following conflicting reports that Panasonic is reviewing its investment in battery production in Japan with the company.»
Fint at du tok deg tid til å poste dette innlegget. Dette er helt sikkert "Breaking News" for alle de som leser denne tråden (den er nå er 6 timer gammel...).  :-1:
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øyvind.h

Leste artikkelen tidligere i dag og tenkte å skrive en kommentar ift ca gWh volum her, men ventet for å se om det vanlige ville skje i tråden. Lurer på om det er mulig å skrive noe om positive hendelser, eller om de kanskje er helt usynlige ;D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

emurof

Sitat fra: Geirr på tirsdag 09. april 2019, klokken 09:50Tesla må verdsettes på lik linje med alle andre selskap

Nei, det skal det da slett ikke. Tesla er et vekstselskap og skal prises deretter. Å prise Tesla som etablerte/nedadgående selskaper er ikke hensiktsmessig.

Sitat fra: Geirr på tirsdag 09. april 2019, klokken 09:53Men det er klart, det bidrar ikke til den "ekko-kammer-effekten" enkelte ønsker her inne.

Er det ikke på tide å prøve å være litt saklig i stedet for å hele tiden angripe andre?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA