Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Løve på søndag 17. mars 2019, klokken 23:11
At det vil være mye ledig produksjonskapasitet for powerwall skal jeg være enig i.
Guidance er at de skal øke til 2 GWh i år. Jeg tror det er noe konservativt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Hodetelefoner

#436
Sitat fra: Løve på søndag 17. mars 2019, klokken 22:11
Ja.

Aksjen var priset for et selskap i vekst innen bil, batteri og solceller. Batteripakker i form av powerwall og den andre jeg ikke husker navnet på er på tomgang og virker å kollapse. Solcelle-biten er død og har ikke gitt Tesla noe annet en en diger gjeld. Dette er mistet vekst, og «økt» gjeld som må prises ut av akskjen. Legg til at hele bilproduksjonen sliter med etterspørsel etter modeller med god margin så vil nok aksjen falle betydelig. Og da har en ikke en gang startet med potensielle problemer som en konsekvens av Elon Musk sin pinlige forakt for SEC.

Jeg spurte om noe seriøst.
Du svarer med masse svada.
Er det nødvendig?

Hodetelefoner

269. Usikker på om jeg skal gå inn eller ei...

Løve

Hvis du gjør en analyse av inntektspotensialet av Tesla som en ren elbilleverandør, og fremskrittet med den betydelige konkurransen som ligger et snaut år frem i tid, så skal akskjen betydelig ned. Ned mot 100 USD vil jeg tro.

Motorwatt

I den tiden du har trollet rundt her, er det veldig få (om noen) av dine prediksjoner som har slått til. Hvorfor skal vi tro mere på denne?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Hodetelefoner

#440
Sitat fra: Løve på mandag 18. mars 2019, klokken 18:25
Hvis du gjør en analyse av inntektspotensialet av Tesla som en ren elbilleverandør, og fremskrittet med den betydelige konkurransen som ligger et snaut år frem i tid, så skal akskjen betydelig ned. Ned mot 100 USD vil jeg tro.

Tror du vw og bmw kan spytte ut batteribiler? uten at selskapet går til helvete? :) neh.. De lever på deler.

Sveinung1954

Ned ytterligere 2% idag. Billig, billig, løp og sjøp.......
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

arthur

Spesielt hvis man har vært så smart å kjøpe når det var billig rundt 300 eller sånn omtrent, også kalt "The averaging game". Dette går rette veien! :+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Taben

#443
Hei. Fortsatt masse liv i de som omgir seg og sprer masse negative publikasjoner og ofte usanne negativiteter rundt Tesla og Elon Musk. Forstår ikke hva som gjør at det settes tvil om Elon Musk sitt arbeid. Jeg mener at han må jo ha vært delaktig i verdiøkningen, iallfall hatt og har gode personer rundt seg. Er det en som har bidratt til den fantastiske kursutviklingen så er det vel Elon Musk, eller? TSLA er en suksesshistorie og Elon Musk er en del av den, en person med en vanvittig god vurderingsevne, som har tatt avgjørende og gode avgjørelser over en lang periode. Dette viser den langsiktige måloppnåelsen vi er vitne til: TSLA sin vekst fra 2012 og frem til idag.     

Lurer på hvor Løve, Arthur, Geirr og flere til har plassert lommepengene sine. Hyggelig å få høre noen suksesshistorier fra disse. Kom igjen nå....venter spent. Å spre glede ovenfor de rundt seg er en fin og sjarmerende personlighet, å vise positivitet til andres suksess er en annen god personlig egenskap. Dere oppfattes ikke slik. 

Kjøpte selv ca 2000 TSLA aksjer da de kostet 30$ og da til en meget grei dollarkurs i forhold til dagens kurs. Har sittet på de i 7 år nå, siden 2012. Verdiøkningen er formidabel i våres øyne iallfall. Har ikke regnet på hva de er verdt idag, men jeg har de iallfall.


---------------------------------------------------
Model 3, Februar 2019
Model 3, Mars 2019
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
[/size
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Løve

#444
Verdiøkningen på aksjene har spekulanter bidratt til. Tesla sin evne til å tjene penger vil nok både reise seg, og falle, sammen med Elon Musk. Musk er en for stor narsissist til å ta de rette avgjørelsene i pressede situasjoner. Dette vil bla. føre til mer enn en bot fra SEC i nær fremtid. Utover dette så er det flere rettssaker som er knyttet opp til Musk og Telsa på grunn av Musk sin mindre sjarmerende personlighet. I det store og hele så fremstår Musk mer og mer som en trussel mot Tesla sin evne til å overleve som selskap.

Hvor mye penger har de som hørte på «funding secured» tjent?

I forhold til sirkuset Elon Musk har stelt i stand med SEC så er denne høyst relevant:

https://www.courtlistener.com/docket/7946295/30/united-states-securities-and-exchange-commission-v-musk/

Kan oppsummeres med at Elon Musk har ingenting relevant å forsvare sin umodne oppførsel med. Det bør bare være et spørsmål om tid før Musk presses ut av styret.

Espen Hugaas Andersen

Det er litt underholdende at hver gang Tesla går ned noen prosent, så skal plutselig masse folk snakke ned selskapet. Mens hver gang Tesla går opp noen prosent, så er det kun stillhet.

Det er ganske sannsynlig at over de neste kvartalene så vil det bli klart for alle og enhver at Tesla har en levedyktig businessmodell, og alle forutsetninger for å fortsette med 50% vekst per år. Det er derfor folk investerer i Tesla. De kortsiktige svingningene er bare støy.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

skyfawn

#446
Løve kjører rundt i Leafen sin og er overhodet ikke interessert i Nissan sine diskusjonsforum.. ser ut som 90% av hans aktivitet på forumet er å snakke svada om Tesla eller hvor ubrukelig Musken er. Det gir ingen mening at han sitter dag ut og dag inn foran tastaturet og skal snakke negativ om noe som han overhodet ikke interesserer seg for eller ønsker å eie ved mindre han er short TSLA..

alda

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 19. mars 2019, klokken 08:13
Det er litt underholdende at hver gang Tesla går ned noen prosent, så skal plutselig masse folk snakke ned selskapet. Mens hver gang Tesla går opp noen prosent, så er det kun stillhet.

Det er ganske sannsynlig at over de neste kvartalene så vil det bli klart for alle og enhver at Tesla har en levedyktig businessmodell, og alle forutsetninger for å fortsette med 50% vekst per år. Det er derfor folk investerer i Tesla. De kortsiktige svingningene er bare støy.
Musk själv har ju sagt att Q1 blir ett svagt kvartal med möjligt negativt resultat. Vi får se hur illa det blir, men från och med Q2 bör det se bättre ut igjen när TM3 levereras på bred front utanför USA.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

RuneW

Det er fascinerende hvordan enkelte tydeligvis blir så provosert av Musk og hans selskaper at de må ty til drittkasting-ved-enhver-anledning. Det er noe stakkarslig over det hele.

Men det er ikke fascinerende nok til at jeg gidder å lese oppgulpet til Skinnfell. Denne lykksaliggjørende linken er redningen for alle som heller ikke gidder å lese det:

https://elbilforum.no/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: alda på tirsdag 19. mars 2019, klokken 10:01Musk själv har ju sagt att Q1 blir ett svagt kvartal med möjligt negativt resultat. Vi får se hur illa det blir, men från och med Q2 bör det se bättre ut igjen när TM3 levereras på bred front utanför USA.
Ja, Q1 er litt trøbblete, ettersom antall biler i transitt er forventet å øke med omkring 10k, og leveransene altså vil trolig være noe lavere enn Q4.

Tesla trodde de fortsatt kunne klare å gå med overskudd, men så endte de opp med å gjøre en del restrukturering, noe som trolig medfører 100-200 mill i omstruktureringskostnader (sluttpakker o.l). Men man kan nok ikke utelukke overskudd 100%. Her er ZEV kredittsalg en ukjent faktor - jeg forventer null ZEV kredittsalg, men det er ikke umulig de kunne selge for 200 mill. De har veldig mange kreditter spart opp.

Q2 blir bedre igjen. Antall biler i transitt vil neppe gå opp fra Q1 til Q2, noe som øker leveransene betydelig. Samtidig som det ikke vil være særlig med restruktureringskostnader. Og så begynner man å realisere gevinstene fra restruktureringene, ved lavere OpEx. Overskudd i Q2 er svært sannsynlig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA