Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Løve på tirsdag 26. februar 2019, klokken 15:24Nå sporer vi veldig av trådens tema, men det er mulig å kjøpe en Model S og en Model X med annet batteri. Det finnes over 100k av disse på veiene.
Kan du vise meg hvor jeg bestiller S/X med annet batteri enn 100 kWh på nettsidene?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Sjøhyene

back on topic:
Fin kjøpsmulighet i dag på SEC-dippen, om man er langsiktig  :+1:
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Motorwatt

Halmstrået var nok å sammenlikne med bruktbiler  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Løve

#273
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 26. februar 2019, klokken 15:31
Sitat fra: Løve på tirsdag 26. februar 2019, klokken 15:24Nå sporer vi veldig av trådens tema, men det er mulig å kjøpe en Model S og en Model X med annet batteri. Det finnes over 100k av disse på veiene.
Kan du vise meg hvor jeg bestiller S/X med annet batteri enn 100 kWh på nettsidene?

Du vet _veldig_ godt, bedre enn de fleste her i landet, at det finnes mer relevante batteripakker fra Tesla å sammenligne med. På tross av at Tesla ikke selger disse for tiden.
Hva blir det neste? At du nekter å godta sammenligninger mellom E-Tron og Model 3 SR (om den noen sinne ser dagens lys). Det er jo det nivået du velger å legge listen på...

Men sånn utover det, ingen som mener noe om Elon sine problemer med å overholde avtaler med SEC?
Elon er jo virkelig ute å kjører med sitt oppblåste ego der han tror han står over loven.

noto

Fortsatt noen som gidder å diskutere med trollene..

Espen Hugaas Andersen

#275
Sitat fra: Løve på tirsdag 26. februar 2019, klokken 16:27Du vet _veldig_ godt, bedre enn de fleste her i landet, at det finnes mer relevante batteripakker fra Tesla å sammenligne med. På tross av at Tesla ikke selger disse for tiden.
Hva blir det neste? At du nekter å godta sammenligninger mellom E-Tron og Model 3 SR (om den noen sinne ser dagens lys). Det er jo det nivået du velger å legge listen på...
Jeg velger å sammenligne produktene som Tesla og Audi produserer og selger. Ikke produkter de har produsert og solgt i fortiden.

Skal jeg f.eks begynne å sammenligne Model 3 med Golf Citystromer? Ser ikke relevansen ved å sammenligne tidligere produkter.

Og om noen ønsker å sammenligne Model 3 SR og Audi e-tron, så er det helt greit for meg, selv om det er veldig forskjellige biler.

Sitat fra: Løve på tirsdag 26. februar 2019, klokken 16:27Men sånn utover det, ingen som mener noe om Elon sine problemer med å overholde avtaler med SEC?
Elon er jo virkelig ute å kjører med sitt oppblåste ego der han tror han står over loven.
Han postet ikke aksjedrivende informasjon, så han holder seg til avtalen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

keepitsimple

Det musk twittret var helt klart kursdrivende og veldig alvorlig. Forstår ikke hvorfor han sier slike ting på Twitter.
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

ethoring

Sitat fra: keepitsimple på tirsdag 26. februar 2019, klokken 16:54
Det musk twittret var helt klart kursdrivende og veldig alvorlig. Forstår ikke hvorfor han sier slike ting på Twitter.

Nei, han gjentok informasjon som jeg sist hørte på Q4 earnings report. Dessuten utenom børsens åpningstid.

Løve

Sitat fra: ethoring på tirsdag 26. februar 2019, klokken 17:09
Sitat fra: keepitsimple på tirsdag 26. februar 2019, klokken 16:54
Det musk twittret var helt klart kursdrivende og veldig alvorlig. Forstår ikke hvorfor han sier slike ting på Twitter.

Nei, han gjentok informasjon som jeg sist hørte på Q4 earnings report. Dessuten utenom børsens åpningstid.
Nei. Musk kom med påstand om at Tesla vil produsere 500k biler, mens de offisielle tallene tidligere var 350-400k.  Da er dette kursdrivende informasjon. Det finnes ingen annen måte å se dette på.

Knut Erling Øen

Sitat fra: Løve på tirsdag 26. februar 2019, klokken 17:25
Sitat fra: ethoring på tirsdag 26. februar 2019, klokken 17:09
Sitat fra: keepitsimple på tirsdag 26. februar 2019, klokken 16:54
Det musk twittret var helt klart kursdrivende og veldig alvorlig. Forstår ikke hvorfor han sier slike ting på Twitter.

Nei, han gjentok informasjon som jeg sist hørte på Q4 earnings report. Dessuten utenom børsens åpningstid.
Nei. Musk kom med påstand om at Tesla vil produsere 500k biler, mens de offisielle tallene tidligere var 350-400k.  Da er dette kursdrivende informasjon. Det finnes ingen annen måte å se dette på.

De offisielle tallene var 350-500 og uttalelsen om å produsere 500k ble fulgt opp med en presisering at det var utgangsproduksjonen for 2019. Uttalelsene kom i ettermarkedet og påvirket ikke kursen.
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

Løve

Sitat fra: Knut Erling Øen på tirsdag 26. februar 2019, klokken 17:50
Sitat fra: Løve på tirsdag 26. februar 2019, klokken 17:25
Sitat fra: ethoring på tirsdag 26. februar 2019, klokken 17:09
Sitat fra: keepitsimple på tirsdag 26. februar 2019, klokken 16:54
Det musk twittret var helt klart kursdrivende og veldig alvorlig. Forstår ikke hvorfor han sier slike ting på Twitter.

Nei, han gjentok informasjon som jeg sist hørte på Q4 earnings report. Dessuten utenom børsens åpningstid.
Nei. Musk kom med påstand om at Tesla vil produsere 500k biler, mens de offisielle tallene tidligere var 350-400k.  Da er dette kursdrivende informasjon. Det finnes ingen annen måte å se dette på.

De offisielle tallene var 350-500 og uttalelsen om å produsere 500k ble fulgt opp med en presisering at det var utgangsproduksjonen for 2019. Uttalelsene kom i ettermarkedet og påvirket ikke kursen.

Nei... i det offisielle pålagte dokumentet er tallene 350-400k. Det er det dokumentet som gjelder og som må endres på om en skal komme med nye tall.

ethoring

500k/år er produksjonstakten mot slutten av året, tilsvarende 10000/uke. Hvilket ble stipulert også i earnings call.

Cobos

Et earnings call er entydig markedsinformasjon og skal anses som like tydelig kommunikasjon fra firmaet som kvartalsrapporten.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

emurof

Sitat fra: Løve på tirsdag 26. februar 2019, klokken 12:10
Herr Musk har atter en gang vist seg ikke kompetent til å lede et selskap av Tesla sin størrelse:

https://www.reddit.com/r/RealTesla/comments/aus5yj/united_states_securities_and_exchange_commissions/

Dette bør dra aksjen langt ned, en 10-15%. Men Tesla-aksjen følger jobikke normal markedslogikk.

Regner med at det blir betydelig mer enn 20 millioner dollar is traff denne gangen. Ikke rart advokaten forlot skuta etter kun kort tid.

Storm i et vannglass som vanlig. Et stort gjesp fra markedet, spesielt siden det han tweetet allerede var nevnt i Q4-presentasjonen.

emurof

Sitat fra: Løve på tirsdag 26. februar 2019, klokken 18:28Nei... i det offisielle pålagte dokumentet er tallene 350-400k. Det er det dokumentet som gjelder og som må endres på om en skal komme med nye tall.

Tallet 500K ble brukt under presentasjonen, så det var allerede kjent for markedet.

Next!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA