Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Veggen

Ser ut som markedet liker utnevnelsen av Larry Ellison (Oracle) som nytt styremedlem.
Passert 330 nå og fin tendens.

Counterpointer

Trump sine utspill nå om å stanse lønnsutbetalinger til 800 k statsansatte kan føre til et sterkt børsfall. Jeg ser ann litt nå. Var desverre ikke klar med midler til å handle når den lå på 296 rundt julaften.....

romeoS

Benyttet anledning til å laste opp litt idag til 309,-. Så får vi se hvordan det går framover.
S85,pano,vin 240xx,finalized primo sept 2013. forventes til Hamar januar 2014 «SOLGT»
S75D, pano, luft, 2017

Counterpointer

Det som jeg finner litt interessant er at det nå virker som det er mer normale nyheter og svingninger i markedet som styrer kursen. Typiske FUD nyheter har ikke samme effekt som tidligere.

Hvor stor er short andelen nå?

JorEl

Kjøpte meg 5 aksjer her en dagen ;) $309. Nå er prisen i fra aftermarked 299 og jeg vil kjøpe litt mer, hadde jeg tenk å nevne....men går inn å ser at pre-marked har akkurat startet og prisen er 306.
Får vente litt på en god pris, eller la investeringen min vokse sammen med Tesla-aksjen he he 5stk :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Counterpointer

Må si jeg har sansen for Sandy Munroe og hans innsikt i bilbransjen og synspunkter på Tesla. Vedlagte YouTube video er litt lang og tildels ustrukturert, men vel verd å se. Det er også med en fra Bloomberg som utvider perspektivet. Det er mange referanser til kursen og verdien på Tesla av folk som er langt fra å være fanboys.

Synes dette passer godt som aksjeinfo

https://youtu.be/aVnRQRdePp4

Øyvind.h

Alltid verdifullt å lytte til folk som evner å se både bra og dårlige aspekter ved produkter og selskap.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen


Counterpointer

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 04. januar 2019, klokken 17:00
Alltid verdifullt å lytte til folk som evner å se både bra og dårlige aspekter ved produkter og selskap.
Det han sier om produksjonen i Kina er verd å merke seg! Han snakker faktisk om at strømmen av biler kommer FRA Tesla i Kina til vesten! Bloomberg fyren fikk omtrent hakeslipp av dette
Kanskje min neste Tesla er mye bedre bygd og fra fabrikken i Kina.

Fikk enda mer tro på long prosjektet ut fra dette perspektivet.

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på fredag 04. januar 2019, klokken 22:09
Kanskje min neste Tesla er mye bedre bygd og fra fabrikken i Kina.
Dette er en strategi som funker for veldig mange andre produkter. Designet i USA, produsert i Kina. I motsetning til det motsatte, som ikke funker så bra...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Counterpointer

Sitat fra: Geirr på lørdag 05. januar 2019, klokken 13:01
Dette må da være svært skuffende tall: https://www.tek.no/artikler/sa-mange-model-3-skal-tesla-ha-solgt-i-norge/454868
Hvorfor det? Det ble beskrevet som en utrolig kjempesuksess og redningen for Opel Norge når de hadde 4000 kontrakter på Ampera-E. Nå viste det seg at GM ikke var spesielt begeistret for dette og de har vel enda ikke levert halvparten. Ifølge Tesla selv så kommer de til å levere alle før sommeren og det er kun modeller til omtrent dobbel pris av basismodell som tilbys enda.

jkirkebo

#102
Sitat fra: Geirr på lørdag 05. januar 2019, klokken 13:01
Dette må da være svært skuffende tall: https://www.tek.no/artikler/sa-mange-model-3-skal-tesla-ha-solgt-i-norge/454868

Hvorfor det? 5000 kontrakter signert på en bil ingen har sett (EU-utgave), ingen har prøvekjørt og som sannsynligvis kan leveres med hengerfeste om man venter med å bestille? Samt at kun de dyreste utgavene er tilgjengelig nå?

Når EU-modellen kan ses og prøvekjøres samt at SR (og evt. MR) samt hengerfeste kan bestilles, da kan vi ta en titt på bestillingsvolumene igjen.

Selv venter jeg på stoffseter og SR (evt. MR om den kommer hit og blir gunstig priset).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emurof

Sitat fra: turfsurf på fredag 04. januar 2019, klokken 22:14
Sitat fra: knut.aulie på fredag 04. januar 2019, klokken 22:09
Kanskje min neste Tesla er mye bedre bygd og fra fabrikken i Kina.
Dette er en strategi som funker for veldig mange andre produkter. Designet i USA, produsert i Kina. I motsetning til det motsatte, som ikke funker så bra...

Apple ønsket jo å flytte produksjon til USA. Jeg tror det ble billigere, men de fant ikke kompetent nok arbeidskraft. Kvaliteten i Kina er rett og slett bedre i forhold det de ville fått ved å produsere telefonene i USA.

Noen andre som husker å ha hørt om dette?

emurof

Sitat fra: Geirr på lørdag 05. januar 2019, klokken 13:01
Dette må da være svært skuffende tall: https://www.tek.no/artikler/sa-mange-model-3-skal-tesla-ha-solgt-i-norge/454868

Over 4000 bestillinger på under en måned av dyreste variantene av en bil som ikke engang er mulig å prøvekjøre?

Jeg tenkte også som deg først - 4000 virker lite. Men så er det også bestillinger som er gjort kun i deler av desember, og det er også dyre biler. Da ser det ikke så ille ut.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA