Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

$333 prisen nærmer seg..nå må bare min andre aksje fyke opp litt, så hopper jeg over til Tesla om den synker ned. Var kjekkere å følge med på Tesla når man hadde aksjer. Trenger ikke så mangen, men nok til at det blir spennende, må det jo være ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Larsebass

Vanskelig for Mr Musk å styre makro, men tipper et solid Q4 vil løfte aksjen. Ellers går jo alt i bøtta nå, så jeg lurer på å enten selge det meste utenom TSLA eller bare sitte rolig i båten.
Tesla X75D.

arthur

Nå har jo børsen i Norge falt fra 945 til 801 på et par måneder så kanskje tiden heller er kommet for å kjøpe enn å selge? Bilaksjer har vel falt 30% så egentlig veldig positivt at Tesla har holdt seg så høyt som den fortsatt gjør. Tiden er inne for å sitte stille og avvente etter mitt syn. Kan ta tid, mye tid, før det er riktig å kjøpe seg inn (igjen)! Gikk selv helt ut av aksjemarkedet tidlig i år, en avgjørelse jeg aldri har angret på, heller ikke da kursen gikk ytterligere opp for å treffe toppen, eller bunnen, har jeg aldri trodd jeg ville klare.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

o.b.lix

324 nå, blodrøde tall over hele verden, nå kommer konsekvensen av molbopolitikken til Trump...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

JorEl

Trump styrer for å styrke sine egne aksjer 8) Blir merkelig om han blir gjennvalgt ::) men forundrer meg ikke..
Tesla har jeg jo tro på. Men jeg så ikke at Tesla skulle opp i 375. Har ventet på FUD og at man blir litt engstelig for at intensivene blir halvert i 2019. Kvartalsrapporten, Q4, kommer vel ikke før i slutten av Januar? Så tror ikke mye positivt kan skje før det. Kanskje handelskrisen roer seg mellom Trump/USA og Kina, det ville jo vært supert for Tesla.
Er litt klar for Tesla nå, men henger fast i Tilray ;) Går for en grønn verden sammen med Musk ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Øyvind.h

Yay. Krysser fingrene for en runde godt ned på 200 tallet igjen så jeg kan laste på nytt :) Gikk ut på 335 sist så jeg vil helst et stykke lenger ned.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

313 :o   Man vet ganske ofte, ikke i det hele tatt, hvor haren hopper ned :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Cobos

Sitat fra: JorEl på torsdag 20. desember 2018, klokken 17:08
Tesla har jeg jo tro på. Men jeg så ikke at Tesla skulle opp i 375. Har ventet på FUD og at man blir litt engstelig for at intensivene blir halvert i 2019. Kvartalsrapporten, Q4, kommer vel ikke før i slutten av Januar?
Litt vanskelig å vite når Q4 eller årsrapporten for 2018 kommer, men overrasker meg om den kommer før midten av februar, evt sent i februar. Det stemmer også bedre utifra historisk erfaring.
Men typisk innen 3 januar kommer salgstallene, og fra de blir det jo mye lettere å argumentere for hvordan Q4 resultatene er.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

JorEl

ca $300 nam nam. Her skal det følges med fremover..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Larsebass

Ja, kanskje man skulle laste opp aksjer i romjula.

Folk vil fremdeles ha cola, Grandiosa, elbiler, telefoner og andre duppeditter. OSX er vel stengt til og med 2. Juledag, men amerikanerne har kanskje åpnet igjen 2 juledag?
Tesla X75D.

JorEl

Sitat fra: JorEl på mandag 24. desember 2018, klokken 16:12
ca $300 nam nam. Her skal det følges med fremover..
Nytter ikke bare følge med, må handle også :'(
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Veggen

Nye muligheter nå, har ladet kanonen, på tide å slå til snart...

JorEl

Vi har også ladet kanonen.(Fint utrykk)  :)  Men begynner med luftgevær, siden aksjen kan jo alltids bli billigere :)
Faktisk mer forsiktig nå. Før var det live or let die, men nå er det liksom snakk om konstant overskudd. Jeg har jo fulgt med, men leser ingen økonomiraporter, etc som gjør at jeg kan ta veloverveide valg.
Men jeg er en liten gambler og tar heller et dårlig valg som går i pluss :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Veggen

Fyrte av på 305, så får vi se om det var riktig timet.
Strategien min har vært å kjøpe på dipper et par ganger i året og og gradvis bygge opp en post.
Dette har fungert så langt, har vel en snittpris rundt 200.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA