Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Er mye svingning i kursen om dagen. Opp mot 370 og så litt ned igjen. Sliter med å se gode forklaringer.

Positive regnskapstall og forventede gode tall for Q4, må balanseres mot tax credit reduksjon. Men med Europaeksport på gang i stor stil så burde trenden være jevn.

RuneW

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 13. desember 2018, klokken 14:36
Pls ikke gjør dette emurof, det er bedre uten kommentar.

Slett heller din post.

Silence is golden.

Enig, men det er ikke alltid så lett å ikke la seg provosere. Et nyttig hjelpemiddel kan da være:

https://elbilforum.no/forum/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore;u=1178
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

arthur

Sitat fra: emurof på torsdag 13. desember 2018, klokken 12:05
Sitat fra: arthur på mandag 10. desember 2018, klokken 18:26
TO:

https://edition.cnn.com/2018/12/09/business/elon-musk-sec-twitter/index.html

"TO"?

Kan du fortelle litt om denne linkens relevans for aksjen?

TO = Til orientering.

Relevansen til aksjen og kursen på aksjen er i mine øyne nokså åpenbar da han, hans person, er så sterkt knyttet til selskapet og man har sett hvordan hans mange sprell, positive og ikke så positive, har påvirket kursen.
Ellers positivt å se at kursen holder seg på et høyt nivå til tross for mye uro i markedet, mye usikkerhet poltisk, og er det noe markedet hater så er det usikkerhet. Jeg ser det som et styrketegn.

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

emurof

Hvordan påvirker det som omtales i linken kursen?

arthur

Vanskelig å fastslå med stor grad av sikkerhet sånn uten videre. "Normalt" vil denne type oppslag påvirke kursen på en aksje negativt, men i tilfellet Musk/Tesla så kan det til og med slå motsatt vei. Har vel vært noen andre ledende personer i større bilprodusenter som har hatt negative oppslag i det siste og der har utslaget vært nokså negativt hva aksjekursen/verdien av selskapet angår.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

emurof

Vel, jeg kan ikke se at det som omtales i artikkelen skal kunne påvirke aksjekursen i det hele tatt. Det har ingenting med selskapet å gjøre, og selv om det hadde det så er det ingen lov mot å kritisere eller være negativ til SEC. USA er foreløpig ikke et totalitært diktatur, selv med snøfnugget Trump ved roret.

romeoS

Nå snakker vi, avslutter dagen på 376. Har vært stabil over 360 en periode, men forutsigbart «angrepet» siste halvtimen før stenging og havnet flatt hver dag. Ikke slik idag, gått jevn hele dagen. Er endel store investeringsselskap som er ute med kursmål på mellom 415 og 440 i løpet av neste 6 måneder. Kan vi se all time high før q4, og videre stigning mot 420 i februar?
S85,pano,vin 240xx,finalized primo sept 2013. forventes til Hamar januar 2014 «SOLGT»
S75D, pano, luft, 2017

Counterpointer

#67
Kursen er 376 i dette øyeblikk så det er nok selskapets fremtid som vurderes ikke Musk sine synspunkter

Edit, romeoS var før meg og med en mer utdypende analyse

noto

Tråden kan fort degenere igjen. Ev. troll fyres opp av svar, uansett hva man sier. Best å overse som RuneW sier.

Espen Hugaas Andersen

Biltollen ned til 15% i Kina, i tre måneder: https://e24.no/makro-og-politikk/usa/bekreftet-kina-kutter-biltollen-fra-usa-til-15-prosent/24518256

Solgte noen aksjer i går, og skal vurdere å selge noen flere i dag, om det stiger.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 14. desember 2018, klokken 13:31
Biltollen ned til 15% i Kina, i tre måneder: https://e24.no/makro-og-politikk/usa/bekreftet-kina-kutter-biltollen-fra-usa-til-15-prosent/24518256

Solgte noen aksjer i går, og skal vurdere å selge noen flere i dag, om det stiger.
Regner du med noen midlertidige fall igjen?

Lurer litt på å realisere noe, eller kjøpe meg opp mer.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på fredag 14. desember 2018, klokken 14:50Regner du med noen midlertidige fall igjen?

Lurer litt på å realisere noe, eller kjøpe meg opp mer.
Jeg tror det mest sannsynlig går opp. Det er det jeg har posisjonert meg for, og har fortsatt mye aksjelån (margin call er nå ved omkring $250). Jeg tror vi vil ganske sikkert se $400 før slutten av mai, om ikke tidligere. Og kanskje $500-$600 også.

Men når det er sagt, det er tilnærmet umulig å forutse om vi vil se enda et fall. Plutselig kan det dukke opp en eller annen sak som får kursen til å synke. Jeg har ikke solgt unna nok til at jeg er i en posisjon til å kjøpe ved et eventuelt fall, men planen er å gjøre det over $380. Jeg forsøker å holde alle muligheter åpne, slik at jeg kan kjøpe ved fall og selge ved stigning.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.


Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: emurof på fredag 14. desember 2018, klokken 17:26Likevel en svak start på børsdagen i dag.
Jepp. Den kortsiktige utviklingen er som sagt nesten umulig å forutse.

Det er ganske vanlig for aksjen å bevege seg ned på positive nyheter...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Lurer egentlig på om jeg bør realisere tap på noen andre aksjeposter (PHO , NAS og et par til) og heller sette disse i TSLA. Men så var det det å legge for mange egg i en kurv da??

Fremdeles gjelder vel «sell on news, buy on rumors» Kina toll er vel strengt tatt «news».......

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA