Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Sånn litt på siden.

Rivian er ikke på børs enda? Jeg fant dem hvertfall ikke. Kunne vært morsomt å være med på noe fra starten.

Noen som vet noe om dette?

Counterpointer

Gikk forøvrig glipp av 378$ toppen i dag. Hvis du gjorde alvor av å hoppe ut gr, så har det jo svingt 20$ bare i dag.

En litt forsinket effekt av det kraftig fallende generelle markedet ?

JorEl

Og kanskje flere som hopper av for å sikre gevinst? Denne krigen mellom Kina og USA er jo heller ikke over. Lurer på hvordan de fallende insentivene vil slå ut på salget i USA. Eller bare (u)vissheten om at det kan få utslag. Vi hoppet av på $315 og følger med hver dag :o Håper det går bra med Tesla, men tar gjerne i mot en kort og kraftig korreksjon ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

flux

#48
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 08. desember 2018, klokken 00:00
Sånn litt på siden.

Rivian er ikke på børs enda? Jeg fant dem hvertfall ikke. Kunne vært morsomt å være med på noe fra starten.

Noen som vet noe om dette?
Rivian ser ikke ut til å være tilgjengelig for public funding enda.
https://www.crunchbase.com/organization/rivian-automotive#section-overview

En annen interessant elbil startup som nå er tilgjengelig er Svenske Uniti.
https://www.uniti.earth
https://www.crowdcube.com/companies/uniti-electric-car/pitches/bPA7Gq

ethoring

Vanskelig å forutse alle svingningene, men med knallsterke leveringstall i Q4 forventer jeg god opptur etterhvert som tallene blir kjent, og frem mot kvartalsrapport (årsrapport?). Man vet aldri med tsla, plutselig er det noe FUD som drar kursen ned, men holder man hodet kaldt så pleier de fundamentale milepælene (som et godt kvartalsresultat) å være sikre stikk mtp kursstigning

ethoring

Et annet forslag (kan ikke love at det er godt men) til elbilselskap er NIO, som er på $7 for øyeblikket. De var nylig oppe i $8,10. Lanserer 5-seters SUV med navn ES6 den 15. desember. Kan jo være kursen påvirkes av lanseringa.

Counterpointer

NIO er interessante, men de holder seg i Kina en stund til.

Unity er morsomme, men der er det langt frem.

Rivian er de som minner mest om Tesla.

Byton er også et selskap som har stort potensiale og har ambisjoner på stort nivå.

Men vi burde kanskje lage en egen tråd for TSLA ekvivalenter.

Beklager at jeg roter i tråden, men det er jo nær topik

geear

Syns ikke det er off topic med andre lignende investeringscaser! Dessverre er det alltid litt slik at "film nummer to" blir dårligere enn 1-eren, og samme er det med aksjekurser. Det betyr ikke at det ikke er oppside, men nå har de etablerte produsentene blitt mer på ballen enn de var da Tesla kom på banen, så konkurransen blir beinhard. Superchargernettverket er liksom også "been there, done that", så ingen får det forspranget der igjen.

Solgte meg dessverre ikke ut på 375 nei, hadde det litt for travelt til å følge med på fredags ettermiddag, så det ble med innlegget her. Skulle bare fulgt magefølelsen, men det er også utrolig kjedelig å hoppe av og se kursen gå som en rakett etterpå. Gjort det noen ganger ja...

Larsebass

Man kan jo se på noen av disse nr 2-selskapene som potensielle oppkjøpskandidater for selskaper som har store investeringer i ICE.
Tesla X75D.

Counterpointer

Det som er fint med TSLA er jo at det kommer kjøp og salgsmuligheter med jevne mellomrom.

Jeg «burde» solgt meg ut på 378, men hadde jeg gjort det kunne du bannet på at den var oppe i 400 før jeg fikk kjøpt meg inn.

erikho

Et mindre startup er Akasol, som nylig ble notert i Tyskland. Fokus paa elektrifisering av lastebiler og busser. Kjenner ikke til dem annet enn at Volvo og Daimler benytter dem i sine nye busser, og skal visstnok se en enorm vekst de neste aarene.

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

romeoS

Kursen ser ut til å etablere seg på 360+ i lengre periode enn noen gang tidligere, der spikes over 360 har vært veldig kortvarige. Med q4 og årsresultat i vente blir dette spennende framover. Kort presentasjon, liten post kjøpt valgnatta i troa på at det ble Clinton, prisen var ca 185. Supplert medtilsvarende post kjøpt på rundt 305. Hovedinvesteringen er indexfond som tanken var å rebalansere, men som har gått sin skjeve gang uten rebalansering. Veldig amatør, men veldig trua på Tesla. Er innom investors roundtable på teslamotors Club innimellom og innimellom sjekker seeking alpha for å se hva FUD gutta har å fare med, men nå er FUD artiklene nærmest patetiske både form og innhold. Egentlig så gjennomsiktige at jeg tror flere av de store investeringsselskaper er tyngre på vei inn i Tesla.
S85,pano,vin 240xx,finalized primo sept 2013. forventes til Hamar januar 2014 «SOLGT»
S75D, pano, luft, 2017

romeoS

Re nye muligheter, produsent bak NIO es8. Er p.t. den som øker mest i salg i Kina. De har vel også installert noe batteryswap greier for utprøving.
S85,pano,vin 240xx,finalized primo sept 2013. forventes til Hamar januar 2014 «SOLGT»
S75D, pano, luft, 2017


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA