Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Mobileum

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 19. januar 2024, klokken 22:42
Sitat fra: Counterpointer på fredag 19. januar 2024, klokken 21:57Han har gjort en megajobb med Tesla og har fått sinnsykt betalt for det. Tror det er mulig at Elon fremdeles kan bidra positivt i Tesla, men vanskelig å se om han gjør det nå.
Tja, du har kansje rett Counter.... men jeg mener Elon har mer oppside i Tesla enn alle andre fordi han er et ikon der. Men han bør roe seg ned litt nå.

Virker ikke som EM er et stort ikon hos Tesla ansatte. Misnøyen sprer seg:

Especially with a lot of high performers leaving for significantly higher pay by going to competitors.

Tesla delays another pay adjustment as employees are unhappy with the last bump

https://electrek.co/2024/01/18/tesla-delays-another-pay-adjustment-employees-unhappy/

.

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Electric cars in Norway

Sitat fra: Mobileum på fredag 19. januar 2024, klokken 23:09Virker ikke som EM er et stort ikon hos Tesla ansatte. Misnøyen sprer seg:

Ja det tror jeg nok. Det er derfor viktig at Elon nå går tilbake på dette og tilpasser seg arbeid forholdene her i skandianavia.

ohowl

Helt utrolig hvordan enkelte her har latt seg hisse opp av sensasjonalistiske fremstillinger av Musk. Følger med på twittern hans. Hører på intervju.

Fyren er åpenbart ikke rasistisk, men mener derimot DEI er det. Det er ikke så veldig vanskelig å tolke ting i sammenheng heller enn å bevisst eller ubevisst ta ting ut av langvarig kontekst for å score billige retoriske poeng...
2015 Leaf EU-Tekna (solgt) 80k km
2017 Tesla Model X 100D 205k km
2019 Tesla Model ≡ LR AWD 125k km

Mobileum

DEI (Mangfold, likeverd og inkludering) rasistisk? Utdyp hvordan og hvorfor du mener at EM kommer til en slik konklusjon.

ohowl

Nå er ikke jeg spesielt interessert i å hive meg på tøvete Amerikansk kulturkrig-tema, men siden du spør: hvordan noe pakkes inn og hvordan det utøves i praksis er ikke nødvendigvis samme ting.

Når DEI praktiseres til disfavør av hvite og asiatiske mennesker på bakgrunn ene og alene av deres etnisitet er det rasistisk. Erstatter man rasisme med en annen type rasisme er det fortsatt rasisme.

De fleste oppegående mennesker mener mangfold er bra og at like muligheter er bra. Det betyr ikke at alt som gjøres under dekke av mangfold eller like muligheter er det.

Konteksten til det amerikanske samfunnet som er hyperfokusert på konseptet rase og offerkultur er vel litt relevant, synes du ikke?

E i DEI står ikke for likeverd eller like muligheter, sånn forøvrig, og der ligger nok mye av kjernen i problemet.
2015 Leaf EU-Tekna (solgt) 80k km
2017 Tesla Model X 100D 205k km
2019 Tesla Model ≡ LR AWD 125k km

Counterpointer

Ron DeSantis (republikansk presidentkandidat) har gått så langt at han sier for å følge opp «Stopp woke»-lova som blei vedteke i fjor, har DeSantis og støttespelaren hans godkjent ein ny læreplan i Florida.

Blant læringspunkta der er at USA sine «slavar utvikla ferdigheiter som, i nokre tilfelle, kunne brukast til deira personlege fordel».

Dette er slik debatten går i USA og Musk faller jo inn i denne meget spesielle måten å argumentere på.

Anti inkludering er veldig likt anti woke.

Electric cars in Norway

Sitat fra: ohowl på mandag 22. januar 2024, klokken 13:41Helt utrolig hvordan enkelte her har latt seg hisse opp av sensasjonalistiske fremstillinger av Musk. Følger med på twittern hans. Hører på intervju.

Fyren er åpenbart ikke rasistisk, men mener derimot DEI er det.
Ser den uhowl. Men det som mer overrasker meg er Elon sitt behov for å hele tiden «ligge helt på kanten» når det gjelder å provosere så veldig. Jeg han lever jo av X osv men må han alltid ta «den helt ut?»

Alt dette tullet hans gjør jo at hans svrt gode meldinger om Tesla nyheter osv «drukner helt».

Mobileum

Litt av et ras i dag:

$ 187,02 nå. (- 10%)

Finansavisen:

Tesla-aksjen stuper 9,2 prosent etter at selskapet presenterte sine kvartalstall onsdag kveld. Elbilprodusenten greide ikke å innfri verken på omsetning og resultat i fjerde kvartal, samtidig som driftsmarginen endte på 8,2 prosent, ned fra 16 prosent i fjor, og litt høyere enn 7,6 prosent i forrige kvartal. Tesla sa i sin investorpresentasjon at bilvolumveksten i 2024 kan bli betydelig lavere enn fjorårets vekstrate ettersom selskapet jobber mot å lansere neste generasjons kjøretøy i Texas.

Counterpointer

Bang sa det og ned 10% 😬

Går det videre ned ?

Mobileum

ToWalkOrDrive

Hadde jeg hatt en bøtte med penger hadde jeg nok kjøpt meg inn igjen nå.

En modell som ligger mellom Y og X...det er spennende greier....og så gjerne en ny Model Y....og så en Model 2. Tesla er på gassen igjen...

Fra IT Avisen i dag:
Tesla Model Y                         2021-

Mobileum

IT avisen blander og surrer.

Mobileum

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 25. januar 2024, klokken 17:45Hadde jeg hatt en bøtte med penger hadde jeg nok kjøpt meg inn igjen nå.
Hvis denne analytikeren har rett, hadde du tapt....

The "$200 is the key level for Tesla and as long as the stock is under there, price action and technical indicators will be challenged and biased lower," adds 22V Research senior managing director John Roque. He is a little more bearish than Stockton and says Tesla stock could eventually retest the levels near $100 seen in early 2023.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Mobileum på torsdag 25. januar 2024, klokken 17:58
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 25. januar 2024, klokken 17:45Hadde jeg hatt en bøtte med penger hadde jeg nok kjøpt meg inn igjen nå.
Hvis denne analytikeren har rett, hadde du tapt....

The "$200 is the key level for Tesla and as long as the stock is under there, price action and technical indicators will be challenged and biased lower," adds 22V Research senior managing director John Roque. He is a little more bearish than Stockton and says Tesla stock could eventually retest the levels near $100 seen in early 2023.

Ja, kursmålet ligger på USD 23 hos noen, og 350 hos andre.

Men ting endres kjapt. Ville ikke satset pensjonen, for å si det sånn. Mer som en lottokupong.
Tesla Model Y                         2021-

Mobileum

Litt skeptisk til de analytiske evnene til en nettside med "pranks" i navnet 🤣🤣

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA