Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

geear

Enten 105 eller 276, avhengig av hvilken retning vinden blåser.  :laugh:

ToWalkOrDrive

#6107
Sitat fra: geear på onsdag 08. mars 2023, klokken 09:05
Enten 105 eller 276, avhengig av hvilken retning vinden blåser.  :laugh:

Da kjøper jeg 51% av loddene på 105 og 49% av loddene på 276 :-). Enig i at det kan bli begge deler. Er derfor jeg har noen få aksjer :-)
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 07. mars 2023, klokken 21:53
Vi må vel tro på Ark så 7000
Dette var bare et ironisk innlegg som viser hvordan beregning blir temmelig fjern. Ark sin antagelse var vel for 2026 eller 2027 så ikke helt riktig å bruke den.

Kursen på TSLA avhenger av både ytre faktorer og egne lanseringer/planer/resultater i meget sterk grad. De pleier å overprestere eller underprestere på både oppganger og nedganger.

Mitt relle tips er rundt 200 31.12-23
Har de fått igang ryktebørsen og spinn rundt nye modeller og tilhørende marginer kan den strekke seg mot 265, men dette betinger også at det ikke blir resesjon som varer.

ToWalkOrDrive

Blir jo spennende å se hvordan det går med Cybertruck....det siste bildet så litt meeeehhhh...ut...hvis ikke dette er "Europa-versjonen"...
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 08. mars 2023, klokken 10:49
Blir jo spennende å se hvordan det går med Cybertruck....det siste bildet så litt meeeehhhh...ut...hvis ikke dette er "Europa-versjonen"...
Europa versjon er vel ikke laget, og når/hvis den kommer vil den garantert ha kamera ikke speil.

ToWalkOrDrive

Ikke lett å bygge omdømme for bedriften og bygge opp en positiv kultur i bedriften når toppsjefen slenger med kjeften...hva med bare å la være å skrive alt en tenker, Mr. Musk...
Tesla Model Y                         2021-

OlaM

'21 3LR

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

dundun

Det blir nok billig for Twitter  ::)
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Counterpointer

https://www.teslarati.com/tesla-cybertruck-cult-car-superfans-only-1m-preorders-adam-jonas/

Hva tror dere om disse to spørsmålene.

Mister Cybertruck appellen om den selges i stort antall?

Og vil den derfor ha liten økonomisk betydning for selskapet?

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 09. mars 2023, klokken 21:57
Mister Cybertruck appellen om den selges i stort antall?

Og vil den derfor ha liten økonomisk betydning for selskapet?
Kommer vel helt an på hvor bra den blir. Blir det en bra pickup som gir mye bil for pengene, så vil den selge bra i sin klasse. De fleste kjøper ikke pickup for å skille seg ut (i USA).

Håper dog den kommer med V2x, det er ett godt salgsargument i USA.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Tror nok den vil selge godt iallfall i den initielle utrullingen, men det er vanskelig å si med cybertruck, er det ikke en fare at den kanskje ikke velges av de som ikke vil skille seg ut? Altså massene som "bare" skal ha en truck?

Og for de som VIL skille seg ut er jeg redd den kan bli fort "gammel", slik som Ioniq 5, ID Buzz, Hongqi ES9-hva-den-nå-heter og andre biler med "nytt" design, spennende/interessant første gangen man ser den, kanskje andre og tredje også, og så er det yesterdays news.

THE

Truck er jo biler der det praktiske blir vektlagt. Foreløpig synes jeg det er lite konkret å finne om CT, men jeg har ikke lett veldig godt heller. Hvis jeg bodde i USA og skulle kjøpt en elektrisk pick-up så må jeg si at RAM og F150 sannsynligvis hadde stått høyere på ønskelista mi. For at CT skal bli populær så må den nok være overlegen på elbilbiten, dvs. ladehastighet, forbruk, rekkevidde osv. I tillegg må den kunne framvise egenskaper i praktisk bruk som ikke står tilbake fra de elektriske alternativene fra Ford, Chevy og Dodge. Man kommer jo ikke utenom at designet på CT er relativt spesielt, så jeg vil tro mange potensielle kunder vil velge andre alternativer bare pga. det.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

ToWalkOrDrive

Sitat fra: geear på fredag 10. mars 2023, klokken 09:14
Tror nok den vil selge godt iallfall i den initielle utrullingen, men det er vanskelig å si med cybertruck, er det ikke en fare at den kanskje ikke velges av de som ikke vil skille seg ut? Altså massene som "bare" skal ha en truck?

Og for de som VIL skille seg ut er jeg redd den kan bli fort "gammel", slik som Ioniq 5, ID Buzz, Hongqi ES9-hva-den-nå-heter og andre biler med "nytt" design, spennende/interessant første gangen man ser den, kanskje andre og tredje også, og så er det yesterdays news.

Ja, er jo et veldig spesielt utseende. Litt rart at Tesla ikke velger å lansere en pickup i tillegg med helt vanlig pickup utseende og funksjon. En skulle jo tro at Tesla ønsket å grave kraftigere inn i pick-up-markedet i USA. Men ser jo at Model Y og 3 gjør det veldig bra relativt sett, men når de 3 mest solgte modellene til sammen selger 1,64 millioner biler i året så bør de gjerne gjøre mer for å konkurrere med Ford's Lightening. Problemet er jo pris...er jo utrolig billig med bensin-pickup i USA. Men bensinen er jo dyrere der og...
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA