Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Speeder

Sitat fra: Counterpointer på mandag 20. september 2021, klokken 15:27
Jeg ville ikke satt friske penger i TSLA akkurat nå. Om en skal holde eller selge kommer jo ann på horisont og inngangspris.

Hvor ville du satt de i stedet? ( så kan man jo sjekke status om et år eller 10)
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Counterpointer

Sitat fra: Speeder på tirsdag 21. september 2021, klokken 18:59
Sitat fra: Counterpointer på mandag 20. september 2021, klokken 15:27
Jeg ville ikke satt friske penger i TSLA akkurat nå. Om en skal holde eller selge kommer jo ann på horisont og inngangspris.

Hvor ville du satt de i stedet? ( så kan man jo sjekke status om et år eller 10)
Jeg hadde ikke satt penger i noen aksjer akkurat nå. Har også hatt mine indeksfond oppe til vurdering, men siden horisont der er opp mot 20 år så blir de stående.
Siste aksjepost jeg kjøpte var Moderna.

Spørsmålet er imidlertid interresant, hadde vært lærerikt å høre hva forskjellige mener er fornuftige plasseringer med et års horisont.

PKEllefsen

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 21. september 2021, klokken 19:19
Sitat fra: Speeder på tirsdag 21. september 2021, klokken 18:59
Sitat fra: Counterpointer på mandag 20. september 2021, klokken 15:27
Jeg ville ikke satt friske penger i TSLA akkurat nå. Om en skal holde eller selge kommer jo ann på horisont og inngangspris.

Hvor ville du satt de i stedet? ( så kan man jo sjekke status om et år eller 10)
Jeg hadde ikke satt penger i noen aksjer akkurat nå. Har også hatt mine indeksfond oppe til vurdering, men siden horisont der er opp mot 20 år så blir de stående.
Siste aksjepost jeg kjøpte var Moderna.

Spørsmålet er imidlertid interresant, hadde vært lærerikt å høre hva forskjellige mener er fornuftige plasseringer med et års horisont.

Har du ikke noe i mot volatilitet er Tesla et nydelig sted å sette penger inn nå. Kan være markedet crasher noe som eventuelt ville gitt en fantastisk mulighet om du satt på pengene i indeksfond eller kontanter istedenfor, men om man faktisk har mulighet til å ha pengene inne i 5-10 år er det bedre å bare ha pengene inne i aksjer generelt. Et markedscrash har vært spekulert de siste 10 årene, og ja, nasdaq er enda overevaluert nå, men om boblen holder i ett eller fem år til vet man ikke. Om det tar 1 til 2 år før markedet crasher har tesla allerede kommet såpass høyt at et markedscrash ikke vil presse prisen ned lenger enn dagens pris uansett.

Dagens P/E er 380. Innen slutten av neste år ville den potensielt komme ned på 60 - 80 om aksjeprisen skulle holdt seg på 700-800, og nede på 20-30 året etter. Mest sannsynlig vil p/e-en fortsette å ligge over 100 en god stund og aksjeprisen øke relativt jevnt over. På 5-års sikt har prisen et fint potensiale til å stige 4-5 ganger over dagens nivå - uten å legge inn fsd lvl 5 i beregningene.
Bestilt TMY 06.06.2020. Svart, FSD, hengerfeste

Tesla88

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 21. september 2021, klokken 19:19
Spørsmålet er imidlertid interresant, hadde vært lærerikt å høre hva forskjellige mener er fornuftige plasseringer med et års horisont.
Norske kraftaksjer, gitt at det er mulig å kjøpe seg inn i disse er vel det beste man kan kjøpe nå. Som regel er det lokale kommuner som sitter på aksjepostene.

Gnilre

#4459
Sitat fra: Tesla88 på onsdag 22. september 2021, klokken 07:06
Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 21. september 2021, klokken 19:19
Spørsmålet er imidlertid interresant, hadde vært lærerikt å høre hva forskjellige mener er fornuftige plasseringer med et års horisont.
Norske kraftaksjer, gitt at det er mulig å kjøpe seg inn i disse er vel det beste man kan kjøpe nå. Som regel er det lokale kommuner som sitter på aksjepostene.
De får du ikke kjøpt siden det er kommunale, fylkeskommunale og statlige eiere av de aksjene. Men du kan sikkert kjøpe kraftomsetningsaksjer, noe som ikke har vært så lurt hittil i år:
Sitat: "Fornybaraksjer raser på børs, Fjordkraft halvert
Dette året har vært en eneste stor nedtur for de aller fleste fornybaraksjene på børsen. Flere har også gått på en smell den siste uken."
Hentet herfra: https://www.europower-energi.no/

Kanskje vind- og solkraft er bedre å investere i?
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

geear


Veggen


JorEl

Sitat fra: geear på fredag 01. oktober 2021, klokken 00:45
Fiffig video. Spesielt i slutten...

https://youtu.be/zRQlsDHbl0M
Jeg vil gjerne følge opp med denne linken, der man kan se at Tesla vil dominere Europa, om litt.
https://youtu.be/YT2maCYTqCw?t=68
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Virker som aksjen holder seg godt i forhold til markede 841 akkurat nå.

I forhold til tippetråden for 31.12-21 så er vel 840 over snittet om jeg husker riktig.

Gode salgstall og endelig økning av FSD beta virker nok positivt. Vil det holde ut året?

RuneW

Tippet vi i denne tråden eller i en separat tråd (har glatthjerne)?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på lørdag 16. oktober 2021, klokken 12:58
Tippet vi i denne tråden eller i en separat tråd (har glatthjerne)?
Separat tråd

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)


Klykken

Høyeste kurs ved børsslutt noen sinne i går. $894 blank. Passer bra etter streaken med rekordkvartaler.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA