Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Vaduz på torsdag 22. september 2022, klokken 19:23
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 21. september 2022, klokken 22:44
Tja 10k bare i dag «tjent» på min lille post.....

Er helt enig i at daytrading ikke er noen levevei for amatører og innbærer høy risiko.

Problemet er at man har lett for å bare telle de profitable tradene, og glemmer fort alt det andre man gjør. Stort sett ingen i verden som klarer å levere over indeks justert for kurtasje, og da snakker vi de beste av de beste. Vanlige folk gjør det langt dårligere, selv i indekserte fond eller kurerte fond som går godt, fordi vi kjøper «vinnere» og selger «tapere» som er det motsatte av hva man burde gjøre:p les litt om efficient market hypothesis.
Enig, har langt større midler i indeksfond og de røres ikke. Men det er ikke spennende.
Uansett er det plenty med eksempler i denne tråden på folk som har hatt fin avkastning på å gå inn og ut. Selv om det er de som gikk inn long på 30 dollar og kjøpte noen tusen aksjer som virkelig «toppa heila driten» når de solgte på 1200 dollar post første split

Counterpointer

Sitat fra: Klykken på torsdag 22. september 2022, klokken 16:54
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 21. september 2022, klokken 22:44
Tja 10k bare i dag «tjent» på min lille post.....

Er helt enig i at daytrading ikke er noen levevei for amatører og innbærer høy risiko.
Ser ut til å bli mer nå, så gjelder det for deg å finne riktig sted å kjøpe seg inn igjen evt
Det er det store spørsmålet

Counterpointer

Sitat fra: Klykken på torsdag 22. september 2022, klokken 09:03
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 21. september 2022, klokken 22:44
Tja 10k bare i dag «tjent» på min lille post.....

Er helt enig i at daytrading ikke er noen levevei for amatører og innbærer høy risiko.
Husk å kompensere for beskatning (hvis du ikke har tradingkonto type IKZ hos Nordnet) og evt svigninger i kronekurs...

Hvis man tar utgangspunkt i 8kr/$ som normal dollarkurs mot krona, er TSLA på $390 nå (eller 1170 presplit).
Gode innspill Tror jeg har god nok kontroll på dem.

Tror ikke dollar blir liggende så høyt som den er nå veldig lenge.........

Counterpointer

TSLA er på 275 og hele markedet trender rødt.

Analytikere snakker om en stor tilbakegang ikke bare en knekk.

Dollar er på 10.49kr

Har noen sett en god analyse på når det vil flate ut? Tar det noen måneder eller år...

Klykken

Sjekk ut Meet Kevin sine videoer. Kan være litt slitsomme til tider, men han har noen gode poenger og treffer ofte bra på sine analyser. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Sitat fra: Klykken på tirsdag 27. september 2022, klokken 11:08
Sjekk ut Meet Kevin sine videoer. Kan være litt slitsomme til tider, men han har noen gode poenger og treffer ofte bra på sine analyser. :)


Youtube?

Klykken

#5286
Jepp.
https://www.youtube.com/c/MeetKevin/

Som nevnt slitsom til tider, og fjortis clickbait-bilder som thumbnail for oppmerksomhet og greier.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Sitat fra: Klykken på onsdag 28. september 2022, klokken 08:46
Jepp.
https://www.youtube.com/c/MeetKevin/

Som nevnt slitsom til tider, og fjortis clickbait-bilder som thumbnail for oppmerksomhet og greier.
Bruker YouTube en del og selv seriøse innholdsskapere holder på med clickbaitbilder det er definitivt slitsomt.
Hypre folk er heller det jeg orker mye av.
Men takk for link skal ta en titt.

Klykken

Er flere som er flinke men det er så sinnsyke mengder med innhold som produseres så orker ikke henge med på alt. Følger stort sett med via Reddit nå og https://www.reddit.com/r/teslainvestorsclub/

Klart, man havner litt "bakpå" for trading og slikt, men hvis man bare vil ha et øye med på investeringene sine så synes jeg det holder i massevis. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Kevin var ikke så værst Så for meg noe i stil med Galileo i Hyperchange han orker jeg ikke.

Det er nesten umulig å følge med på alt. Tesla Daily med Rob Mauer er grei hvis du tar hensyn til at han er grunnleggende positiv. Han er hvertfall up to date stort sett.

Redit er sikkert bra. Fulgte litt med der på Wallstreet bets når det var på sitt heteste.

Klykken

Ja, Rob Mauer har vært behagelig å høre på, og ettersom han er temmelig Tesla-fan vil det bli litt ensidig kanskje ja, men føler han også er (eller har vært i alle fall) ærlig og åpen på det som suger og trekker ned.

WSB er vel for de som driver mest med meme-aksjer mener jeg. :p
Bruker Reddit fordi jeg ikke har tid til å høre på videoer. Lettere å lese de gangene man har anledning.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emurof

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 21. september 2022, klokken 13:12Det kan jo føre til tap å bli sittende i et fallende marked. Alt avhenger av horisont.

Men som vi har sett kan ting endre seg raskt. Hvor mange var det ikke som solgte i mars 2020, bare for å se at markedet plutselig skjøt i været igjen?

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 21. september 2022, klokken 20:47Fordelen med å realisere en gevinst er jo nettopp det. Om en må ta et lite tap for å kjøpe seg inn igjen, så blir jo det kompensert av gevinsten en har tatt.

Og hva med skatten man må betale?

Klykken

Tesla har nettopp demonstrert en fullt funksjonell robot i løpet av ca et år med en relativt aggressiv tidslinje fremover, og leverer mest sannsynlig helt amazing tall for Q3. Men makromarkedet er temmelig negativt, så....
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Synes for en gangs skyld at han var moderat med tidsangivelse. Optimus om 3-5 år.

Tesla Optimus deliveries should be possible within 3-5 years: Elon Musk

https://www.teslarati.com/tesla-optimus-delivery-date-elon-musk/
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

SitatTesla har nettopp demonstrert en fullt funksjonell robot i løpet av ca et år

Det som ble vist var neppe "fullt funksjonelt".

It didn't do anything impressive on stage, but it was able to walk around and wave at the crowd.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA