Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: emurof på tirsdag 04. februar 2020, klokken 11:03Hvorfor velger du og flere andre her å selge? Er det slik at dere trenger pengene til noe annet, eller kommer dere uansett ikke å sitte inne i noen år til?

Tenk om ARK Invests kursmål for 2024 slår til... og det kursmålet tar vel ikke engang hensyn til for eksempel energidelen av Tesla.
Jeg selger fordi det er en del av strategien, og det gir meg rom til å kjøpe andre aksjer eller TSLA om kursen går ned.

Kursmålet til ARK tar jeg med en bøtte salt. ARK er kanskje det fondet som tar minst feil forhold til TSLA, men det betyr ikke at de har rett.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

daktari

Er det ikke 2 måter å tenke aksjer på?
1) Spekulere i kursoppgang/fall uavhengig av inntjening - rene veddemål knyttet til en analyse av markedets oppfatning av aksjens verdi.

2) Forvente avkastning av aksjene som følge av firmaets inntjening, og regne hjem prisen pr aksje i fortløpende avkastning.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Arha

Det må være shortere som er nødt til å dekke posisjonen sin som er årsak til stigningen nå, og da kan det både gå høyt og lenge før det stopper. Kurs på 850 i førhandelen nå. Kjøpte meg inn igjen med en liten pott på slutten i går på 774, får håpe det var smart.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Counterpointer

Det er nødt for å være hvertfall en delvis short squeese nå. Kursen er helt vill.

Larsebass

Sitat fra: Arha på tirsdag 04. februar 2020, klokken 13:24
Det må være shortere som er nødt til å dekke posisjonen sin som er årsak til stigningen nå, og da kan det både gå høyt og lenge før det stopper. Kurs på 850 i førhandelen nå. Kjøpte meg inn igjen med en liten pott på slutten i går på 774, får håpe det var smart.

Hvis du selger umiddelbart ved åpning har du nok gjort 10-20% fortjeneste. Ikke verst!
Tesla X75D.

emurof

Vedkommende som la inn et par millioner på at $TSLA skulle gå over 800 før sommeren (eller når det var) var iallfall fremsynt!

Arha

Sissener nærmer seg 100 mill i tap på Tesla nå ifølge overskrifta.  Får ikke sett mer da det er pluss-artikkel.

https://finansavisen.no/nyheter/bil/2020/02/04/7494474/jan-petter-sissener-fondet-canopus-taper-stort-pa-kursoppgangen-i-tesla
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

stefse

kursen er $890 i pre-trade. Takker høyere makter for at jeg kom meg ut av shorten rundt 500 med mikrogevinst. Dette blir tidenes shortskvis. Kursen kan lett doble seg en gang til. Men å kjøpe den nå krever at man er lett på foten...
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Sjøhyene

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 04. februar 2020, klokken 10:25
Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 04. februar 2020, klokken 08:19
Ta heller å legg en langsiktig plan fra starten av, og så hold deg til den planen.
Hva synes du er en fornuftig langsiktig plan nå?

Jeg er på linje med det du skriver, og er helt enig i at det er svært vanskelig å følge korte svingninger.
Planen la jeg når jeg kjøpte tsla til 190$ ca for en del år siden. Da skulle jeg sitte stille til minimum 1500$, fordi jeg så på det som et utfall med ok sansynlighet (si >40%) ila 10-15 år. Jeg vet med meg selv at hvis jeg handler på impuls og følelser så er det over tid en mye dårligere strategi enn å ta avgjørelser som jeg kan stå for over flere år.
Hender at jeg gjør helomvending, men da er det fordi forutsetningene har endret seg, og det er da aldri med intensjon om å kjøpe meg inn igjen.
På samme måte kan ting endre seg til det positive som gjør at jeg flytter targeten høyere opp.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

geear

Tesla
NASDAQ: TSLA
780,00 USD 0,00 (0,00 %)
Stengt: 4. feb., 09:21 EST · Ansvarsfraskrivelse
Før åpningstid 882,22 +102,22 (13,11 %)

Rett før det braker løs igjen... fy faen det gjør vondt å sitte utenfor!!

daktari

Går an å gå inn igjen da! Et par aksjer er jo fort noen 1000,- i profitt. Bikker vi 1000,- i dag tro?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

arvid44

Glad for at jeg holder ut . Trodde på kursmål på ca 700 i juni og kjøpte på 196. Det gir 456% på 8 måneder. Helt vilt dette


Sent from my iPhone using Tapatalk

TeslaModelX

Hvorfor stiger den så inni H? Har ikke aksjer, jeg bare lurer.

jkirkebo

Sitat fra: Arha på tirsdag 04. februar 2020, klokken 13:55
Sissener nærmer seg 100 mill i tap på Tesla nå ifølge overskrifta.  Får ikke sett mer da det er pluss-artikkel.

https://finansavisen.no/nyheter/bil/2020/02/04/7494474/jan-petter-sissener-fondet-canopus-taper-stort-pa-kursoppgangen-i-tesla

Skulle vært morsomt å lest denne. Noen som kan legge ut screenshot? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tuxedo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 04. februar 2020, klokken 06:25
Er ikke en squeeze slik jeg ser det, selv om short interessen er en del av bildet. Virker stort sett som de som får margin call erstattes av nye shorts. Altså er effekten +/- null.
At shortinteressen holder seg høy fører bare til at squeezen kan vare enda lengre, etterhvert som også de nylig ankomne shorterne må kaste kortene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA