Skrevet av Emne: kampanjerente!  (Lest 3618 ganger)

JorEl

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: kampanjerente!
« Svar #15 på: Onsdag 12. Desember 2018, klokken 10:34 »
Var på Telefon med Tesla i dag. Traff faktisk på samme man som ringte meg i går :-X Kjekk og flink kar.
Spurt om jeg hadde fått samme avtalen i dag mtp. inventory. Jeg fikk 0,75% over 10år flytende, og nå startet denne på 0,99%. Har en "kvarting" til gode jeg da, når neste rentehevning kommer. ;)
Men fremdeles en fantastisk måte og begynne sitt Tesla-eierskap. :+1:

S eller X?

Jeg ville fått dobbeltsjekket dette. Var også innom Tesla, og den "billige" renta strekker seg nå kun over 3 år, før den går opp til en høyere sats de resterende årene. Alternativ to er en fortsatt gunstig men noe høyere rente som strekker seg over 10 år. For X var dette 1.25% flytende over 3 år, så 3kommaettellerannet, eller 1.75% flytende over 10 år. Var tilsvarende på S også, men andre tall.
S inventory.(alternativ 2) Flytende rente. Måtte signere ny avtale siden noen tall ikke hadde stemt mellom Tesla og DNB.. ::) I den nye kontrakten til DNB var lånerenten min 0,75%. Både Tesla og DNB har pr. tlf opplyst at renten følger "vanlige bilrenter".
« Siste redigering: Onsdag 12. Desember 2018, klokken 10:35 av JorEl »
S75D 2018 AP + Puddlelights(Lagerbil med puddelutsyr)
E-golf 2015modell solgt

Wibla

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #16 på: Fredag 28. Desember 2018, klokken 12:10 »
Til orientering for de som vurderer å hive seg på rett før nyttår er Tesla tomme for TMS i inventory utenom to sorte S75D som står i Tromsø.

AVIS hadde visst kjøpt resten av lageret nå før jul.
2018 Tesla Model S 75D

Petros1

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #17 på: ſøndag 30. Desember 2018, klokken 21:15 »
@Wibla: Vet du om Avis har kjøpt for å håndtere  "loanere" på servicesenterene? Har lest at det har skjedd noen steder i USA gjennom Enterprise.  Vet du ca. hva de har kjøpt?

Wibla

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #18 på: ſøndag 30. Desember 2018, klokken 23:43 »
Jeg fikk bare veldig løst 'kjøpt opp resten av lageret', jeg vet ikke hvor mange biler det er snakk om, men det er jo nærliggende å tro at en del av de blir leid tilbake til Tesla. Smart løsning for å få mer likviditet.

I går passerte jeg en biltransport full av TMS med Avis-logo på, så noe er hvertfall på gang.
2018 Tesla Model S 75D