Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Mini" bagasjerom under batteridekselet, for plassering av dekkreperasjonssettet

Startet av Disqusor, mandag 26. november 2018, klokken 19:06

« forrige - neste »

Disqusor

Poenget er IKKE hvor ofte det repsettet benyttes, problemet er at det tar for stor plass, i det daglige, det ligger i veien, derfor  er reparasjonsettets plassering, et stort daglig problem !

Mitt forslag er å finne en enget svart stoffboks som rommer eksakt reparasjonssettet (festes vha borrelås), på gulvet, midt mellom forsetene. En plass, og flate, som til vanlig er lite i bruk, for min del :-) Flere har nevnt et alternativt under metalllokket, over drivverket bak, men er usikker på om en slik "modifisering" får konsekvenser ift garantien. ntiJeg tror en slik løsning får konsekvenser for garantien.

Ingeniøren

Sitat fra: Disqusor på torsdag 29. november 2018, klokken 16:25
Den beste løsningen er trolig plassen mellom forsetene. En egnet kasse (feks en fotoboks el.l.), som festes med "borrelås". Den plassen benyttes til vanlig til ingenting :-)

Ikke lurt å ha sånt liggende "løst" inne i bilen. En slik boks kan løsne og skade i fall en ulykke. Synes boksen foran passer til slikt. Her har jeg rep settet, utstyr for å plugge dekk, jekk, ladekabel, skjøteledning, pad til å sett i jekkpunktet etc.

Boksen egner seg ikke for vanlig bagasje - pakk lett slik at det plenty plass  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Disqusor

Mikroboksen foran er og forblir et problem ! Det å feste repsettet slik jeg angir, er et minimalt problem ! Festingen kan defineres med en kombinasjon av flere "festemetoder". Stropper sammen med borrelås. Under baksetet, ja, men det er en kronglete løsning ! Et alternativ er å fjerne hele repsettet !!! Boksen har jeg behov for å lagre 2 ladekabler, vanlig Suduko + Type 2, da får jeg et uhåndterlig problem. Boksen er mikroskopisk, og har p.t. et design BMW burde skamme seg over.

Det optimale er et skikkelig gjennomtenkt redesign av "tomrommet", det som i dag er ment for de som velger Rex. Den "plassen" ligger klart til "bruk" ... Kommer det en TUV godkjent løsning, så er vi der :-)

Egil Fonn

Ser ikke helt problemet med frunken. Jeg har følgene lagret der: Originalt dekk repp sett + ekstra boks med punkterings skum. 25m skjøteledning. Adapter fra 16A industri til shuco. Original ladekladd. Type2 kabel i original bag. Sistnevnte legger jeg over slik at den fungerer som et deksel over frunken.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Pit

Sitat fra: Egil Fonn på torsdag 29. november 2018, klokken 20:36
Ser ikke helt problemet med frunken. Jeg har følgene lagret der: Originalt dekk repp sett + ekstra boks med punkterings skum. 25m skjøteledning. Adapter fra 16A industri til shuco. Original ladekladd. Type2 kabel i original bag. Sistnevnte legger jeg over slik at den fungerer som et deksel over frunken.

Helt enig! Frunken er super for oppbevaring av slike ting.
Har brukt den til orig ladekladd, skjøteledning, rep sett + ekstra spylevæske i 4,5 år på våte vestlandsveier. Aldri vært et problem. Heller ikke hatt noen ekstra beskyttelse over.
BMW i3 jun 2014 -
Polestar 2 Aug 2020 -

Disqusor

Boksen er ekstremt liten, ikke bare det, den er i tillegg utsatt for skitt og fuktighet ! Per d.d. på grensen til det ubrukelige ! En vits !

Konklusjon: Konstruksjonsfeil !

hemi


Disqusor

Har en plan :-)

a) Fjerne plastmassen som er formet for å holde "delene" til kitét på plass.
b) Skaffe tilveie en "fotoboks", den festes på filtveggen i bagasjerommet, strappes fast :-)
c) Kitéts deler trenger dermed midre plass :-)

Case closed :-)

Heimdal-eGolf

2018 eUp
2021 eC4
2019 TM3 LR
2015 eGolf solgt
2014 eUP solgt

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE


KHL


arvid44

Fikk mail fra Wolfgang Kern, han som lager Trunk Extention for montering i bagasjerommet
Han skal lage en ny serie, og tilbyr  alle som bestiller innen 11.mars rabatt  på CA 10 %
Vanlig pris er  Euro 479,- pluss frakt  .   Nå tilbyr han denne for EUR 439,- inkludert frakt til
Norge.  Denne er ganske dyr å sende Frakt pr stk er ca Eur 80,-  , men må legge til  25 % MVA
Denne kommer da på kr 5270,-  med MVA  , synes det ikke er så verst.  Kassa er lagd i syrefast
Stål og veier ca 8 Kg.    Hvis du er interesert kan du bestille på  www.wokeby.de.

SveinJ

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

arvid44

 Ja ser han skriver det  er GFK mens det i youtube Videoen på siden hans sier han det er  Eldelstahl . 
Spiller kanskje liten rolle , GFK er sikkert en fordel da det kanskje er noe lettere. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA