Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ZOE battery pack thermal management (or lack there of :P)

Startet av minibiti, mandag 26. november 2018, klokken 09:44

« forrige - neste »

minibiti

Hi,
Does anyone know what are the differences between the 22/23 kWh and the 41 kWh battery packs in terms of thermal management?
Are they pretty much the same?
Or is the new battery pack better at warming up when cold and cooling down when hot so the car can always charge as close as 22 kW as possible?

I read in another thread that the new one takes longer to warm up by driving and starting from a cold pack.
Thanks.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

pudderjagar

Eg bytta batteri i min Q210 til 41kwh.

Da eg såg var:
Battereiet må kjøres lengre i km for å oppnå same varme. Da må og kjøres lengre ned i % for å få tilsvarende hastighet på lading som 22kwh batteriet.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA