Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reduksjon av batterikapasitet

Startet av bobakka, fredag 18. januar 2013, klokken 20:47

« forrige - neste »

Rio

1) Det finnes sikkert 30 forskjellige batterikjemier i elbiler, med mange forskjellige egenskaper, og forskjellige egenskaper ved forskjellig temperatur.

2) I den grad man kan generalisere om noe som helst så er det å ha SoC så mye som mulig mellom 40% og 80%. Man skal ikke la den stå på 100%, og man skal IKKE "tømme" batteriet før man lader igjen.

3) Vedr. hurtiglading: Nissan rapporterer (for deres biler, og batterikjemi) så er det INGEN forskjell i batterikapasitet på batterier som kun hurtiglades og de som kun normallades. Det utgjør INGEN forskjell som de kan se/måle.

4) Bilene er laget for å brukes. Unngå å la batteriene stå tomme (eller 100% i lang tid) og nyt heller bilen! :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Radiobil1

Noen som har vesentlig redusert kjørelengde på sin trilling?


Er det noen som har passert 200 000 km ennå?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA