Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

bmw i3 i google home/assistant

Startet av hemi, lørdag 24. november 2018, klokken 20:08

« forrige - neste »

hemi

Funksjonen er jo ikke for vår region, hva har folk gjort? bare litt småhax med amerikansk konto/vpn, eller bare brukt https://github.com/edent/BMW-i-Remote/#response ?

Orbit

Har ikke Google Home, men både denne og i3 støtter IFTTT. Har du prøvd å bruke det som mellomledd? Bruker IFTTT til litt ymse på i3, mest fornuftige er som bom- og portåpner så jeg slipper å fikle med mobil for dette.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hemi

do tell! :)

bruker du knapper eller location? ekstern rele inn på åpnerne med whatever IFTTT compatible?

Orbit

Bruker lokasjon, og de stedene jeg skal åpne bom/porter er det styrt av at jeg ringer opp med et forhåndsregistrert nummer. Bruker Woopla for å ta seg av ringingen, og denne er igjen autentisert av meg til å bruke caller ID fra min vanlige mobil (så jeg også kan bruke mobilen dersom jeg kjører en annen bil). Så da blir det 100% håndfri, får kun opp en melding på skjermen i bilen om at den spesifikke applet'en kjører. (Eksempel under fra festningsparkeringen i Oslo).

Alt annet som går på IFTTT av duppeditter kan styres tilsvarende. Jeg har ikke lagt inn at oppvaskmaskinen startes når noen kjører over fartsgrensen, men det blir etterhvert bare fantasien som begrenser her....

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Orbit

..... men det er veldig begrenset hva som kan sendes til bilen, i praksis bare meldinger til skjermen. Dersom du hadde tenkt å gjøre mer, må du over på API'et. Ser at det faktisk støtter starting av lading, selv om app'en ikke tilbyr dette!
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA