Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Biler ankommet forhandlere

Startet av Rilum, fredag 28. oktober 2011, klokken 15:02

« forrige - neste »

daggad

SitatGratulerer med kveldsløv 
Triller du på løvhjul helt hjem?

Til Ålesund...ca 610 km og 150 ferger....nei, tror ikke det ! ;)
Er litt usikker. Tipper jeg tar den i en container fra Sandnes eller Tananger og hjem. Jobber daglig med dette selv. Tviler på at bilbiler (eller hva det nå heter) går i skyttel mellom Stavanger og Ålesund..

Når alt er klart så vil jeg selvsagt ha den så fort som mulig da selvfølgelig. Vi får se.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

cra

Sitat fra: daggad på fredag 11. november 2011, klokken 10:23
SitatGratulerer med kveldsløv 
Triller du på løvhjul helt hjem?

Til Ålesund...ca 610 km og 150 ferger....nei, tror ikke det ! ;)
Er litt usikker. Tipper jeg tar den i en container fra Sandnes eller Tananger og hjem. Jobber daglig med dette selv. Tviler på at bilbiler (eller hva det nå heter) går i skyttel mellom Stavanger og Ålesund..

Hvis du jobber med containere er det kanskje enklest slik (og kanskje har du gode priser? ;) )

Da jeg kjøpte Think'en min på Sotra fikk jeg den sendt med hurtigruta. Henta den på kaia i Ålesund og kjørte hjem. Lurer på om jeg betalte rundt 2500 for frakta?  Du kan evt. sjekke hva det koster å ta med seg bilen selv, så kan du kanskje ta med fruen på "mini-cruise"? :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

BE

Sitat fra: Finnøy på fredag 11. november 2011, klokken 10:11

BE + daggad + Kallagtunet + Finnøy + Mortenmann = 5 sølvløv fra Ålgårds Auto i denne omgang; det var fem sølv jeg så utenfor Ålgårds sist onsdag ved lunsjtider. Da er det 3 hvite og to blå igjen av denne runden.

Artig at alle er representert på forumet! Du skal se at det er det som er prioriteringslisten?  ;D

Er det hilseplikt på El-biler?(Regner nesten med det)
Jeg skal i alle fall hilse på alle sølv Leaf i distriktet, og Ålesund....
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

jkirkebo

Sitat fra: daggad på fredag 11. november 2011, klokken 10:23
SitatGratulerer med kveldsløv 
Triller du på løvhjul helt hjem?

Til Ålesund...ca 610 km og 150 ferger....nei, tror ikke det ! ;)
Er litt usikker. Tipper jeg tar den i en container fra Sandnes eller Tananger og hjem. Jobber daglig med dette selv. Tviler på at bilbiler (eller hva det nå heter) går i skyttel mellom Stavanger og Ålesund..

Du kan jo høre med Autotransport. De kjører bilvogner på jernbane både til Stavanger (dvs. Ganddal) og Åndalsnes.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kallagtunet

Sitat fra: Finnøy på fredag 11. november 2011, klokken 10:11
[BE + daggad + Kallagtunet + Finnøy + Mortenmann = 5 sølvløv fra Ålgårds Auto i denne omgang; det var fem sølv jeg så utenfor Ålgårds sist onsdag ved lunsjtider. Da er det 3 hvite og to blå igjen av denne runden.

Vi får se mhp leveringen da, hvis det ikke skjer noe på skriv fronten fra Nissan sin side så blir nok ikke bil for oss. Har vært i kontakt med noen jounalister i riksdekkende medier (men det er det vel fler her som har) og de er nyskjerrige på saken så vi får se hva som skjer....

Griffel

#50
Sitat fra: BE på fredag 11. november 2011, klokken 10:35

Er det hilseplikt på El-biler?(Regner nesten med det)
Jeg skal i alle fall hilse på alle sølv Leaf i distriktet, og Ålesund....

Kanskje vi skulle ta opp en gammel tråd:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,437.msg4688.html#msg4688

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,454.0.html
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Radiobil1

Første hvite observert i kristiasand. Kjosbukta 1515 i dag!

Aspiranten

Sitat fra: jkirkebo på fredag 11. november 2011, klokken 10:43
Sitat fra: daggad på fredag 11. november 2011, klokken 10:23
SitatGratulerer med kveldsløv 
Triller du på løvhjul helt hjem?
Til Ålesund...ca 610 km og 150 ferger....nei, tror ikke det ! ;)
Er litt usikker. Tipper jeg tar den i en container fra Sandnes eller Tananger og hjem. Jobber daglig med dette selv. Tviler på at bilbiler (eller hva det nå heter) går i skyttel mellom Stavanger og Ålesund..
Du kan jo høre med Autotransport. De kjører bilvogner på jernbane både til Stavanger (dvs. Ganddal) og Åndalsnes.

Det er bare å få kjørt Løvet til Åndalsnes og kjøre hjem igjen via Molde Daggad. I bytte mot en liten kjøretur stiller vi med stikkontakt, kaffe og kaker  :D
Nissan Leaf

el-snorre

Ryktene skal ha det til at det i nær fremtid vil komme ca 200 Leaf til Drammen, så da får men avvente auto transport sin leveranse ut til forhandlere.


Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Noppo

Så en lastebil med 7 Leaf på i dag! Den kjørte nedover bakkene fra Asker mot Oslo. Tror det var 4 hvite, 2 blå og en rød. Da er det iallefall noen som får sin bil en av de nærmeste dagene...
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2012.

MARIUS_EL

Sitat fra: Noppo på lørdag 12. november 2011, klokken 21:06
Så en lastebil med 7 Leaf på i dag! Den kjørte nedover bakkene fra Asker mot Oslo. Tror det var 4 hvite, 2 blå og en rød. Da er det iallefall noen som får sin bil en av de nærmeste dagene...

Den ene hvite er nok min! Skal hente den tirsdag  8)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Enda flere Leaf'er ankommet Ålgårds Auto, talte totalt 18 i tillegg til demobilen i dag. 7 sølv, 6 hvite, 3 blå og to rød. Fortsatt bare en som ser ut til å være klargjort.

Kallagtunet


Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 15. november 2011, klokken 17:32
Kanskje de venter på signaturer...

For de som fikkk delta i Nissan sin markedsundersøkelse så var det anledning til å  gi uttrykk for hva man mente med batterigarantier etc. Fin anledning til å si sin mening.

RogerB

Kallagtunet kan du ikke gnåle om det skrivet på batteritråden, la folk som gleder seg over ny bil eller venter på bil få lov til det.
Tror de fleste har fått det med seg nå.
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA