Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Biler ankommet forhandlere

Startet av Rilum, fredag 28. oktober 2011, klokken 15:02

« forrige - neste »

JTGjøby

Sitat fra: Rilum på tirsdag 01. november 2011, klokken 20:24
Sitat fra: Enmira på tirsdag 01. november 2011, klokken 20:15
Var innom Brennes her på mandag. Der var det Leaf overalt. Hadde syv stk. i tillegg til demo- og utstillingsbiler. En av dem var min og skal hentes i morgen. Det må være i Sarp det skjer  ;D

Så det er du som fikk det tøffe reg nummeret.
Så du noen sorte Leaf nede på Brennes ? Hvilken farge har du kjøpt ?

Tja, vet ikke hvilket nummer det blir, men muligheten for at min hvite Leaf får EL14888 er jo tilstede. Vi får se i morgen. Jeg så ingen sorte hos Brennes, men både blå, en rød og flere hvite.
Rådgiver lade- og batteriteknologi i NAF

RuneW

Ny lyseblå Leaf observert på "forlageret" til Brennes i kveld.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Blip

Jeg talte 9 stk. i Kristiansand i dag. Flest hvite, 1 svart, 1 blå, 1 sølv. I tillegg var det minst 2 innendørs.
(men ingen røde som jeg venter på )
Lagt til fra min fantastiske mobiltelefon!

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Radiobil1

Observerte en biltransporter på tur forbi Søgne på tur vestover mot Stavanger på E39 i kveld.

Blip

De satte ikke igjen en i Søgne, med det samme?;-)

Lagt til fra min fantastiske mobiltelefon!

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

BE

#20
Observasjonen ved Søgne er tydeligvis 100% korrekt!

Jeg fikk akkurat nå en e-post fra Ålgård Auto med beskjed om at de har fått beskjed om at min Leaf er på vei fra Drammen til dem. Den inkluderer også rammenummer på bilen, slik at jeg kan registrere meg på Nissan.no

I tillegg er det informasjon om at det ikke er moms på ekstrautstyret dersom jeg bestiller dette nå, vedlagt ligger en liste med ekstrautstyr hvor egentlig bare gummimatter er det jeg vil ha ekstra. Jeg håper det inkluderer en bagasjeromsmatte.

Dessverre ligger også det beryktede informasjonsskrivet også vedlagt. Det er for så vidt greit informert om at dette ikke var tilgjengelig ved kontraktsinngåelse. Med all "skryt"Nissan har hatt om at de forventer 80% reskapasitet etter 5 år og 70% etter 10 år, vil jeg tro dem skal slite vis f.eks. faktisk kapasitet er 70% etter 5 år(Det vil i så fall si 50% større reduksjon enn reklamert, noe som må kalles en vesentlig mangel). Altså er jeg brennsikker på at et slikt tap vil kunne bli forlangt reparert på reklamasjon. Jeg vil nok kommentere akkurat den setningen før jeg signerer.

Dette må da være et av de første partiene Ålgård Auto får inn? Uansett veldig spennende!
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#21
Kjørte forbi Ålgårds Auto i dag og talte 10 nye løv, fem sølv, tre hvite og to blå. Alle med spoiler etter det jeg kunne se. En så ut til å være klargjort allerde.

RuneW

Minst en hvit og tre i sølv i nærheten på vei inn til Brennes i går. Nå renner det på her!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Kallagtunet

#23
En blå en hvit og en svart(?) Leaf utenfor Ålgårds i dag og observerte en sølv utgave med prøveskiter på veien i nærområdet rundt forhandler.

Er glad for at bestillingen er sølv ja :-D

Leveringen er nå indikert rundt 20 november pluss minus så det ser bra ut, spørs bare om Nissan vil selge bil når ikke skjemaet deres er signert :-D

BE

#24
De venter med registreringen av bilen til informasjonsskrivet er signert.

På baksiden av Ålgård Auto var det en "haug" med Leaf. Inkludert flere sølv, som var mer grå i sølvfargen enn jeg forventet, men de var flotte. Ikke feil å velge den fargen :) Får vår bil i neste uke (Dersom tilleggsinformasjonen jeg la på informasjonsskrivet blir godkjent)

Forresten kostet nå metallic "bare" 4000,-, som er mer enn bare momsfradrag på indikert 5500,- på kontrakt. Hyggelig at det går den veien :)

---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Aspiranten

Dersom Nissan virkelig mener at det KUN er et informasjonskriv, så burde det jo ikke være vanskelig å få påført krav på dette skrivet om at det aldri kan benyttes i en rettsak, tvist e.l.
Nissan Leaf

nyttblad

Litt frustrerende å se på at det renner inn biler overalt. Hvor blir det av bilene i hovedstaden? Når begynner BNH systemet å levere? Har enda ikke observert noen på veien
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

akseln

Sitat fra: nyttblad på torsdag 10. november 2011, klokken 14:39
Når begynner BNH systemet å levere?
Min skal være på veien 30.11 fra BNH Økern. Nærmer seg nå...

Trond.Strom

Sitat fra: Akseln på torsdag 10. november 2011, klokken 14:48
Sitat fra: nyttblad på torsdag 10. november 2011, klokken 14:39
Når begynner BNH systemet å levere?
Min skal være på veien 30.11 fra BNH Økern. Nærmer seg nå...

Jeg får ikke firm dato fra BNH økern? når fikk du dato?

akseln

Tirsdag. Begynner visst å komme inn datoer denne uken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA