Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ionic, større batteri

Startet av jabe1807, fredag 23. november 2018, klokken 08:54

« forrige - neste »

jabe1807

Er det noen som vet om Ionic kommer med større batteri etterhvert?

Zimon

Ryktene sier en oppgradert versjon i fremtiden, men om lansering av den skjer i 2019, 2020, 2021 etc eller om den kommer i det hele tatt vet kun Hyundai. Men med tanke på hvor god Ioniq er + hvor godt den selger + hva kunder etterspør og vil etterspørre så sier magefølelsen at det kommer en etterhvert, men som sagt vet ikke når.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

AppleKnocker

Hyundai har vel sagt "on the record" at den kommer som 2020 modell. Dvs i salg +/- sommeren 2019.
Rekkevidde blir ikke like bra som Kona.
Tidligere har det blitt varslet ca 40kwh batteri.

300-320 WLTP  hvis batteristørrelsen stemmer?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Briller

Det kommer nok en Ioniq facelift snart, på samme måte som kia har gjort med sin Soul. Kia og Hyundai er jo teknisksett samme firma.

Ser jo ut som on at de lager flere typer biler for utprøving i mindre kvantitet. Enn å masse produsere kun en type elbil.

Sånn som vi har sett før, (med Kona og Niro lanseringene) er jeg sikker på at de lansere nye ioniq tidlig neste år. Med 64kwh og hengerfeste.


http://carscops.com/2020-hyundai-ioniq-facelift-spied-with-a-new-grille/

Myrknir

64 er kanskje litt optimistisk. Om jeg får gjette blir den kanskje rundt 40. På en bil som Ioniq vil man få god utbytte av de ekstra wattene. Skal man legge på veldig mye mer vekt, burde de også sette inn en litt større motor.

Men alt dette er ren gjetting fra min side. Har ikke mer kompetanse på elbil enn at jeg kjører Ioniq selv, og leser her på forumet.

Jeg venter likvel i spenninga og håper på så stort batteri som mulig. Planen er at kona bytter ut sin hybrid med Ioniq, om batteriet er stort nok.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

AppleKnocker

Hyundai har sagt at Ioniq 2020 ikke får samme rekkevidde som Kona. Så 64kwh batteri er lite sannsynlig.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Zimon

Tipper ett sted mellom 40 og 50, men nærmere 40 tallet. Batteriene blir tettere og får mer kvw ut av størrelse og vekt etter hvert som utviklingen går sin gang. Men blir batteriene for store så er det nok greit med litt kraftigere motor og med vekten så øker også forbruk, så de prøver nok å få den så effektiv som mulig slik som Ioniq'en allerede er. Samt tviler på at de ønsker å utkonkurrere sin egen Kona.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Briller

#7
Bare tiden vil vise.

De har klart å sette en 64kwh på lille Kona, og nå i en Soul. Ioniq blir neste. Ser nesten ut som om at Hyundai og Kia konsernet driver en annen løp enn foreksempel Nissan. Det er som om at de driver med tester av el-drivverk på sine biler. Dette har vi kanskje sett gjennom demmes produksjons størrelse. Bygger få av flere typer enn mange av en.



batterimannen

Noen som tror at den allerede kan komme sommeren neste år? Vanskelig å finne noe rykter eller info om lansering. De holder kanskje tett helt frem til lansering, for å kunne selge mest mulig av nåværende modell.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Amoss

Sitat fra: batterimannen på onsdag 12. desember 2018, klokken 16:33
De holder kanskje tett helt frem til lansering, for å kunne selge mest mulig av nåværende modell.

Det er det godt mulig at de gjør ja, men hvor lurt det evnt. er kan man stille spørsmål om. Dersom den kommer så tidlig som du antyder kan de fortsatt "kapre" kunder som vurderer Tesla Model 3 SR som formodentligvis kan leveres fra omtrent samme tid, til formodentligvis fra omtrent samme pris.  Og ja, jeg er en av de som teller på knappene mellom nevnte Tesla og en Ioniq med noe større batteri enn i dag.
Model S 85D

Skeptikeren

Sitat fra: Zimon på torsdag 29. november 2018, klokken 20:27
Tipper ett sted mellom 40 og 50, men nærmere 40 tallet. Batteriene blir tettere og får mer kvw ut av størrelse og vekt etter hvert som utviklingen går sin gang. Men blir batteriene for store så er det nok greit med litt kraftigere motor og med vekten så øker også forbruk, så de prøver nok å få den så effektiv som mulig slik som Ioniq'en allerede er. Samt tviler på at de ønsker å utkonkurrere sin egen Kona.

Kona og Ioniq er vel ikke konkurrenter på noe som helst annet enn at de begge to er elbiler. Tror ikke de hadde hatt noe problem med å oppgradere Ioniq, med tanke på å ødelegge for Kona.

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA